کدخبر : 10314 تاریخ انتشار :
A

قیمت شاهین پلاس مشخص شد؛ رونمایی از گران‌ترین خودرو داخلی

قیمت شاهین پلاس مشخص شد؛ رونمایی از گران‌ترین خودرو داخلی

اخبار غیررسمی از تعیین محدوده قیمت بالای 800 میلیون برای شاهین پلاس حکایت دارد

قیمت ۳۶۰- قیمت شاهین پلاس، محصول جدید سایپا را به‌گران‌ترین سواری داخلی تبدیل می‌کند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت شاهین پلاس کارخانه طبق اخبار غیررسمی بین ۸۱۰ تا ۸۴۰ میلیون تومان تعیین شده که این عدد نسبت به قیمت کارخانه تارا اتوماتیک V۴ و دنا پلاس آپشنال ایران خودرو با اختلاف چشمگیری بالاتر قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: آبروریزی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو (فیلم)


قیمت شاهین پلاس نسبت به آپشنال‌ترین دنا پلاس ایران خودرو دست‌کم ۱۱۰ میلیون تومان بالاتر است و درقیاس با تارا تیپ V۴ حداقل ۱۲۰ میلیون تومان بیشتر خواهد بود.

شاهین پلاس برخلاف شاهین G و شاهین اتوماتیک از موتور M۱۵T استفاده نمی‌کند و قرار به تجهیز محصول جدید سایپا به موتور TU۵ است.

مشخصات شاهین پلاس نشان می‌دهد به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی مجهز شده که ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هماهنگ شده است.

شاهین پلاس قیمت 360

ترمزهای شاهین پلاس در هر دو محور از نوع دیسکی خواهد بود. محصول جدید، طبق ادعای سایپا موفق به پاس کردن آلایندگی یورو پنج است و مصرف سوخت ترکیبی به 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

شاهین پلاس سایپا که قرار بود نیمه دوم سال قبل روانه بازار شود، حالا با تاخیر آماده تعیین‌تکلیف در کارخانه است و کارشناسان بازار تعیین قیمت شاهین پلاس را آغازی بر افزایش قیمت کارخانه بقیه مدل‌ها می‌دانند.

قیمت شاهین پلاس درحالی به شکل غیررسمی توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود که تا الان یعنی اولین روز‌های مرداد 1403، وزارت صمت دولت سیزدهم چراغ سبزی به افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در کارخانه نشان نداده است.

شاهین پلاس سایپا با این حال نسبت به نسخه‌های قبلی از آپشن‌های بیشتری برخوردار است و مثلا با کی‌لس استارتر، نویگیشن و نقشه آفلاین، سانروف برقی، سیستم محاسبه سفر و ... روانه بازار می‌شود.

قیمت شاهین پلاس کارخانه درحالی بیش از 800 میلیون اعلام می‌شود که بدنیست بدانید شاهین دنده‌ای یا همان شاهین G دنده‌ای در کارخانه حدود 440 میلیون تومان است و خرید شاهین اتومات از کارخانه تقریبا 649 میلیون تومان آب می‌خورد.

شاهین دنده‌ای در بازار همین الان بیشتر از 700 میلیون مشتری ندارد و فروشنده‌های شاهین پلاس با ارقام بالای 800 میلیون در بازار آزاد، مشتری پیدا نمی‌کنند.

قیمت شاهین پلاس با این اوصاف محصول جدید سایپا را به‌گران‌ترین سواری داخلی تبدیل می‌کند.  

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین