کدخبر : 11449 تاریخ انتشار :
A

سدان دورگه چینی - ژاپنی پا به ایران گذاشت (عکس)

سدان دورگه چینی - ژاپنی پا به ایران گذاشت (عکس)

ونوسیا D60 پلاس محصول همکاری مشترک شرکت‌های نیسان ژاپن و دانگ فنگ چین است که توسط شرکت مکث موتور به ایران وارد شده است

در اواخر سال 2023، شاهد حضور اولین نمونه‌های آزمایشی ونوسیا D60 پلاس در خیابان‌های پایتخت ایران بودیم. این خودرو محصول همکاری مشترک شرکت‌های نیسان ژاپن و دانگ فنگ چین است که تحت برند ونوسیا، تاسیس شده در سال 2012، تولید می‌شود و حالا این خودرو با دریافت پلاک ملی رسما به بازار آمده است.


بیشتر بخوانید: مکسوس استار H؛ گران‌ترین پیکاپ بازار ایران


شرکت مکث موتور، زیرمجموعه گروه ماموت، مسئولیت واردات این سدان خانوادگی را در ایران بر عهده دارد.

ونوسیا D۶۰ پلاس از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با کد HR۱۶ بهره می‌برد که توان تولیدی آن ۱۲۰ اسب بخار است. این پیشرانه به یک گیربکس اتوماتیک CVT ساخت نیسان متصل شده که با نام تجاری Xtronic شناخته می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و گشتاور آن به ۱۵۵ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این سدان در نسخه اتوماتیک ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

ونوسیا D۶۰ پلاس

سیستم تعلیق جلوی ونوسیا D60 پلاس از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی یکپارچه است. این ترکیب اگرچه ممکن است فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای ارائه ندهد، اما سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

از نظر ابعادی، این سدان 4761 میلی‌متر طول، 1803 میلی‌متر عرض و 1487 میلی‌متر ارتفاع دارد. حجم صندوق عقب آن 525 لیتر و ظرفیت باک سوخت 50 لیتر است که برای یک خودروی خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد.

طراحی ظاهری ونوسیا D60 پلاس ترکیبی از خطوط تیز و زوایای تند است. جلوپنجره عریض و چراغ‌های جلوی بزرگ، نمای جلویی خشن و اسپرتی به خودرو بخشیده‌اند. در قسمت عقب، چراغ‌های یکپارچه و لوگوی V شکل برند ونوسیا خودنمایی می‌کنند.

فضای داخلی ونوسیا D۶۰ پلاس

فضای داخلی این خودرو با استفاده از مواد با کیفیت قابل قبول طراحی شده است. فرمان D شکل با کنترل‌های چندرسانه‌ای، صفحه نمایش لمسی بزرگ در کنسول مرکزی برای کنترل سیستم سرگرمی و تهویه مطبوع، و کلاستر ترکیبی آنالوگ-دیجیتال از ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی ونوسیا D60 پلاس شامل کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید، کمک به حرکت در سرباالیی، سقف پانوراما، کروز کنترل و تهویه مطبوع اتوماتیک است.   

منبع خودرو بانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین