کدخبر : 7559 تاریخ انتشار :
A

قیمت این مدل موتورسیکلت‌ افزایش پیدا کرد

قیمت این مدل موتورسیکلت‌ افزایش پیدا کرد

در پی تلاش دولت برای کاهش میزان مصرف ارز در بخش تولید خودرو و موتورسیکلت، سیاست جدیدی اعمال شده است که بر اساس آن، شرکت‌های تولیدکننده ملزم به اعلام قیمت میانگین برای کل محصولات خود هستند. این امر باعث شده است که تولیدکنندگان برای حفظ میانگین قیمتی اعلام شده، ناگزیر از افزایش قیمت محصولات رده بالا مانند موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی شوند.

طبق قانون جدید دولت، قیمت میانگین برای مجموعه تولیدات شرکت‌های خودروساز و موتورسیکلت‌ساز در نظر گرفته شده است. به این معنا که مجموع کل تولیدات این شرکت‌ها باید در رنج قیمتی خاصی قرار گیرد و هر شرکت به ازای هر محصول تولیدی خود، باید میانگین یک عدد مشخص را به عنوان قیمت اعلام کند. این سیاست با هدف کاهش میزان مصرف ارز (ارزبری) و تولید محصولات ارزان‌قیمت توسط دولت اجرا شده است.

متأسفانه، این موضوع تولیدکنندگان را به سمت تولید محصولاتی با قیمت کمتر، ارزبری کمتر و در نهایت محصولات با سطح کیفی و فنی پایین‌تر سوق می‌دهد. این امر به دلیل کاهش تولید محصولات رده بالاتر مانند موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی، منجر به افزایش اجباری قیمت این دسته از محصولات خواهد شد.

این سیاست دولت با هدف کنترل مصرف ارز و تولید محصولات ارزان‌قیمت اتخاذ شده است، اما در عمل می‌تواند پیامدهای نامطلوبی به همراه داشته باشد. از یک سو، کاهش کیفیت محصولات تولیدی و از سوی دیگر، افزایش قیمت محصولات رده بالا که مورد توجه بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان است. این امر می‌تواند به کاهش رضایت مشتریان و در نتیجه کاهش فروش شرکت‌های تولیدکننده منجر شود.

علاوه بر این، سیاست‌های دولتی که بر محدودیت‌های تولید تأکید دارند، ممکن است انگیزه‌های نوآوری و خلاقیت در شرکت‌های تولیدکننده را کاهش دهد. زیرا آنها بیشتر تمرکز خود را بر روی تطبیق با قوانین و مقررات دولتی متمرکز خواهند کرد تا توسعه محصولات جدید و پیشرفته.

در نهایت، باید توجه داشت که سیاست‌های اقتصادی دولت باید با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های مختلف و پیامدهای احتمالی آن طراحی شود. تنها در این صورت است که می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت، بدون اینکه آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف اقتصادی وارد شود.


بیشتر بخوانید: ورود خودرو جدید هاوال H۶ به بازار ایران


 

 
منبع خودروبانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین