کدخبر : 7798 تاریخ انتشار :
A

قیمت تویوتا در سال 1384

قیمت تویوتا در سال 1384

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های ۱۳۹۴،۱۳۸۴،۱۳۷۴،۱۳۶۴،۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

در سال ۱۴۰۳، در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان شرقی گفت: سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید:  قانون واردات خودرو تصویب شد


وی با اشاره به تثبیت قیمت ارز در کشور آن را ادامه سیاست‌های حمایتی دولت از صادرات اعلام کرد و گفت: موقعیت ایجاب می‌کرد تا برای جلوگیری از سودجویی‌های عده‌ای نرخ ارز تثبیت شود.

رئیس جمهوری یادآورشد: نرخی که برای ارز در نظر گرفته شده به نفع صادرکنندگان است و این امر هیچ گونه خللی به صادرات وارد نمی‌کند.

آلمان همکاری‌های تجاری خود را با ایران گسترش می‌دهد

آلمان همکاری تجاری خود را با ایران گسترش می‌دهد. دکتر «شوزر» دبیرکل اتاق‌ةای بازرگانی جمهوری فدرال آلمان که برای شرکت در مراسم سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان به تهران آمده است، در دیدار با آقای آل‌اسحاق، وزیر بازرگانی کشورمان با اشاره به روابط قدیمی و طولانی دو کشور گفت: دست اندرکاران مسائل اقتصادی و بازرگانی آلمان از امکانات صنعتی و موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و مزیت‌های نسبی جمهوری اسلامی آگاهند و اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند با بررسی مشخصات روابط با کشورهای آسیای میانه همکاری کنند.

۳۰ خرداد ۱۳۸۴؛ قیمت خودروهای وارداتی تویوتا کاهش یافت

شرکت ایرتویا اعلام کرد در راستای تحقق مصوبه شماره ۱۰۳۹۸۴ مورخ ۸۲.۴.۱ هیات وزیران درخصوص واردات خودرو و با توجه به بند ۶۰۴ قراردادهای منعقده بین این شرکت و خریداران و با عنایت به اقدامات انجام‌گرفته قیمت انواع خودروهای تویوتا به شرح ذیل کاهش یافته است.

قیمت این خودروهای وارداتی کاهشی شد

در اطلاعیه شرکت ایرتویا همچنین آمده است مابه‌التفاوت کاهش قیمت‌ها در زمینه تسویه حساب نهایی محاسبه و از باقیمانده پرداختی مشتریان کسر خواهد شد و هرگونه تغییر احتمالی دیگر نیز از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع خریداران خواهد رسید.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴؛ افت صادرات خودرو به عراق

مسوول تجاری امور عراق در سازمان توسعه تجارت در حالی که از کاهش ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به کشور عراق سخن گفته که بسیاری علت این موضوع را کاهش صادرات خود به بازار این کشور عنوان می‌کنند.

بر این اساس کاهش صادرات کالاهای غیرنفتی در حالی از سوی مجید قربانی‌فر عنوان می‌شود که خودرو جایگاهی در میان آمارهای ارائه‌شده ندارد، این در حالی است که براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت عراق اصلی‌ترین بازار صادراتی خودروسازان کشور محسوب می‌شود. براساس آمار ارائه‌شده در سال ۱۳۹۱ تعداد ۵۲ هزار و ۹۱۷ دستگاه خود به بازارهای صادراتی ایران ارسال شده است که این میزان در سال ۱۳۹۲ با کاهشی ۴۲ هزار و ۹۱۷ دستگاه به تعداد ۱۰ هزار دستگاه رسید.

 

 
منبع اقتصاد نیوز
ارسال نظر

پربیننده ترین