کدخبر : 12164 تاریخ انتشار :
A
رکوردداران بازار خوراکی معرفی شدند

شیطنت هلو و شیرخشک، حیای مرغ و روغن

شیطنت هلو و شیرخشک، حیای مرغ و روغن

هلو با 95 درصد افزاش قیمت رکورددار گرانی در یک سال گذشته شد و طبق آمارهای رسمی در این مدت شاهد کاهش قیمت مرغ و روغن بودیم

قیمت ۳۶۰- قیمت هلو با توجه به آخرین آمار رسمی منتشر شده ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. شیر خشک و گوشت گوسفند نیز با ۷۳ و ۷۰ درصد افزایش قیمت در یک سال گذشته بیش از هر خوراکی دیگری گران شده‌اند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ روغن نباتی جامد روغن مایع و مرغ در طرف مقابل بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند. 

رکوردداران افزایش قیمت

قیمت هلو نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 95 درصد افزایش یافته است. در حالی که پارسال قیمت هر کیلو هلو به طور متوسط نزدیک به 40 هزار تومان بود، قیمت آن هم اکنون به حول و حوش 79  هزار تومان رسیده است و این یعنی گرانی حدودا 100 درصدی.


بیشتر بخوانید: قیمت نان در تهران اعلام شد


قیمت شیر خشک، دومین خوراکی این لیست نیز نسبت به سایر خوراکی‌ها با افزایش بیشتری مواجه شده و قیمت یک قوطی ۴۵۰ گرمی آن به ۱۱۵ هزار تومان رسیده است. سال گذشته قیمت همین قوطی شیر خشک حدودا ۶۶ هزار تومان بود و این نشان‌دهنده گرانی حدودا ۷۳ درصدی قیمت این خوراکی ضروری است.    

قیمت گوشت قیمت 360

قیمت گوشت گوسفند نیز که گرانی آن در سال گذشته بارها خبرساز شد با افزایش حدودا 70 درصدی رو به رو شده و در حال حاضر با قیمت حدودا 670 هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است سال گذشته در این بازه زمانی قیمت آن حدود 395 هزار تومان بود.

رکوردداران کاهش قیمت

قیمت روغن نباتی جامد و روغن مایع در سال گذشته به ترتیب حدودا 11 و 10 درصد ارزان شده‌ است. در مدت مشابه سال گذشته قیمت یک کیلوگرم روغن جامد نزدیک به 76 هزار تومان بود که آمار رسمی می‌گوید حالا 67 هزار و 500 تومان است. قیمت بطری 900 گرمی روغن مایع نیز در یک سال گذشته از 69 هزار تومان به 62 هزار تومان رسیده است. 

قیمت مرغ نیز در این مدت ارزان شده وکاهش قیمت دو درصدی داشته است. در سال 1402 و در این بازه زمانی مرغ کیلویی 85 هزار تومان قیمت داشت که حالا با قیمت هرکیلو 83 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. 

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین