کدخبر : 8229 تاریخ انتشار :
A

هزینه وثیقه سفر برای سربازان؛ سفر تحصیلی 46 میلیون!

هزینه وثیقه سفر برای سربازان؛ سفر تحصیلی 46 میلیون!

سربازان می‌توانند با پرداخت مبلغی به عنوان وثیقه به کشورهای دیگر سفر کنند

خدمت وظیفه عمومی یکی از بخش های جدانشدنی از زندگی مردان است که به هر حال باید آن را پشت سر گذاشته و انجام دهند. در این میان افرادی هستند که در حین مشمولیت قصد سفر به خارج از کشور برای گردش یا تحصیل را دارند اما نمی توانند پاسپورت دریافت کنند. شرایط برای این افراد چگونه است؟


بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان ۱۰ میلیون شد؟


مشمولان خدمت وظیفه عمومی تا زمانی که خدمت خود را به پایان نرسانند توانایی خروج از کشور را ندارند به همین سبب گرفتن پاسپورت برای این افراد تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد اما راه کارهایی هست تا این افراد بتوانند پاسپورت خود را دریافت کرده و به راحتی و طبق قوانین کشوری از مرزها خارج شوند و برای مدتی در خارج از کشور اقامت داشته باشند.

باید در نظر داشته باشید که تمامی افرادی که مشمول خدمت وظیفه هستند شرایط خروج از کشور را ندارند و مهمترین شرایط برای افرادی که قصد دریافت پاسپورت را دارند به شرح زیر است:

• مشمول فاقد غیبت باشد.

• دارای معافیت تحصیلی بوده و وضعیت تحصیلی مشخصی داشته باشد.

• در سنوات اولیه تحصیلی و یا سنوات ارفاقی (دارای مجوز سنوات ارفاقی) باشند.

• مشمولانی که تحصیل آنان به اتمام رسیده است و در مهلت معرفی یکساله باشند. (فارغ‌التحصیل، انصراف، اخراج و ترک تحصیل منجر به اخراج)

• برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند.

• ارائه گواهی اشتغال‌به‌تحصیل برای دانش‌آموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان

در این میان افرادی که به منظور تحصیل از کشور خارج می شوند می توانند بر اساس مدارک ارائه شده به سازمان نظام وظیفه و همچنین مقطعی که در آن مشغول به تحصیل هستند برای یک دوره مشخص در خارج از کشور زندگی کنند. دوره برای کارشناسی ارشد ۶ ماه و برای دانشجویان دکتری ۱۲ ماه است. همچنین این افراد باید مبلغی را به عنوان وثیقه در اختیار سازمان قرار دهند که عدد آن از پیش تعیین شده و معمولا وثیقه سفرهای گردشی از دیگر نوع سفرها ارزان تر است.

افراد برای پرداخت وثیقه بدون سربازی می توانند به سایت سخا نظام وظیفه مراجعه کرده و مبلغ مورد نظر را واریز کنند. متقاضیان باید به زمان اتمام وثیقه متعهد بوده و حتما در همان زمان به کشور بازگردند، در غیر این صورت ممکن است جریمه شده یا وثیقه آن ها مصادره شود.

لازم به ذکر است افراد پس از بازگشت به کشور باید خود را در اسرع وقت به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و با نشان دادن گذرنامه، ثابت کنند که در زمان مشخص شده وارد ایران شده اند. در این صورت میزان وثیقه به آن ها باز خواهد گشت. در حالتی که افراد قصد خروج از کشور با وثیقه و عدم بازگشت داشته باشند، وثیقه آن ها ضبط خواهد شد.

عدد مربوط به هرنوع سفر و وثیقه مورد نیاز آن به شرح زیر است با این حال در نظر داشته باشید که این عدد توسط سازمان قابل تغییر بوده و ممکن است هنگام مراجعه شما به سازمان کمی متفاوت باشد. 

وثیقه+سفر+مشمولین

منبع تیتر کوتاه
ارسال نظر

پربیننده ترین