کدخبر : 9766 تاریخ انتشار :
A

جریمه کنسلی بلیط هواپیما چقدر است؟

جریمه کنسلی بلیط هواپیما چقدر است؟

مبلغ جریمه بر اساس زمان استرداد بلیط متفاوت است، به طورکلی جریمه ۲۰ تا 80 درصدی برای استرداد بلیط درنظر گرفته شده است

قبل از خرید بلیط هواپیما، باید درباره قوانین کنسلی، لغو سفر و استرداد بلیط اطلاعات کاملی داشته باشیم تا در صورت بروز هرگونه مشکلی راهکار حل آن را بدانیم. در این مقاله ما نکات ضروری که باید درباره لغو سفر بدانید تا ضرر مالی خود را به حداقل برسانید اما یادتان باشد قبل از خرید بلیط خود بصورت اینترنتی درباره اعتبار سایت خرید بلیط هواپیما مطمئن شوید تا در دریافت هزینه بلیط به مشکل نخورید.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی قیمت بلیط پرواز نجف - تهران!


اولین گام؛ خرید بلیط از مراجع معتبر

قبل از تصمیم به سفر با هواپیما باید درباره تمامی قوانین و شرایط آن مطلع باشیم تا در صورت بروز مشکلات پیش بینی نشده، جلوی بروز مشکلات بزرگتر را بگیریم، یکی از این مشکلات لغو سفر بدلیل مشکلات فنی یا شرایط آب و هوایی است، همچنین ممکن است بنا به هر دلیلی خود شما مجبور شوید برنامه سفرتان را تغییر داده و آن را به زمان دیگری موکول کنید. از آنجایی که شما برای خرید بلیط هواپیما هزینه کرده اید باید درباره نحوه محاسبه جریمه کنسلی و دریافت باقی هزینه مطلع باشید.

یکی از مهمترین کارهایی که پیش از خرید بلیط هواپیما باید انجام داد، خرید بلیط از آژانس های معتبر هواپیمایی است، امروزه اما خرید اینترنتی یکی از آسانترین و پرطرفدارترین روش ها برای خرید بلیط پرواز است اما یادتان باشد قبل از پرداخت پول درباره سایت خرید بلیط هواپیما بررسی کرده و از معتبربودن آن مطمئن شوید.

قوانین لغو و استرداد بلیط

درصورت خرید بلیط سیستمی لازم نیست نگران استرداد آن باشیم چون در صورت بروز مشکل و لزوم کنسل کردن پرواز، بر اساس زمان لغو رزرو بلیط، قسمت بیشتر هزینه را می توان پس گرفت اما باید بدانید که استرداد و کنسل کردن بلیط های چارتری یا لحظه آخر سخت است.

البته برخلاف باور عموم بلیط های لحظه آخری را هم می توان کنسل کرد اما گاهی ممکن است جریمه کنسلی آن بالا باشد. به همین دلیل بهتر است بلیط خود را از سایت های معتبر خریداری کنیم. عواملی همچون قوانین ایرلاین ها، نوع بلیط، کلاس پروازی و کلاس نرخ پروازی در تعیین جریمه کنسلی تاثیرگذار است، باید قبل از نهایی کردن خرید بلیط، تمامی قوانین مربوط به آن را بطور دقیق مطالعه کرد.

برای پس گرفتن هزینه بلیط تنها کافی است تا کپی بلیط خود را به آژانس هواپیمایی ارسال کنید، نهایتا تا ۷۲ ساعت بعد مبلغ استرداد کنسلی به شما بازگردانده می شود، در صورت خرید آنلاین بلیط اما هزینه کنسلی و لغو پرواز به حساب کاربری شما منتقل می شود تا از آن برای سفرهای بعدی خود استفاده کنید.

1703783_721

جریمه ۲۰ تا ۸۰ درصد برای استرداد بلیط

وقتی برنامه سفر مسافران تغییر می کند یا بنا بر شرایط مجبور به لغو پرواز خود می شوند؛ مبلغی به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود که بر اساس نوع بلیط و قوانین ایرلاین صادرکننده بلیط تعیین می شود.

مبلغ جریمه همچنین بر اساس زمان استرداد بلیط متفاوت است و همانطور که گفتیم قوانین ایرلاین ها در این زمینه با هم متفاوت است اما بطورکلی جریمه از ۱۰ الی ۲۰ درصد هزینه بلیط آغاز می شود و اگر شما در زمان پرواز یا بعد از آن بلیط خود را کنسل کنید شاید مجبور شوید تا ۸۰ درصد قیمت بلیط، جریمه دهید.

برخی ایرلاین های خارجی قوانین متفاوتی دارند و برخی از آن ها مبلغی ثابت را به‌عنوان جریمه کسر می کنند البته قبل از خرید بلیط و پرداخت هزینه قوانین تغییر و کنسلی بلیت هواپیما به اطلاع شما می رسد.

کنسلی پرواز و دریافت هزینه بلیط

گاهی ممکن است پرواز شما بخاطر مشکلات فنی یا شرایط هواپیمایی از سوی ایرلاین لغو شود، برای پس گرفتن هزینه بلیط تنها کافی است تا کپی بلیط خود را به شرکت هواپیمایی ارسال کنید تا هزینه به شما برگردد. اگر پرواز شما قبل چند روز قبل از پرواز کنسل شود، ایرلاین یا شرکت هواپیمایی با شما تماس می گیرید؛ می توانید کل مبلغ بلیط را پس بگیرید یا پرواز جایگزین انتخاب کنید.

البته برای انتخاب پرواز باید شرکت هواپیمایی پرواز جایگزینی را ارائه کرده باشد، در غیر اینصورت امکان انتخاب پرواز جایگزین نیست. در بیشتر مواقع تاریخ پرواز جایگزین نزدیک به پرواز قبلی است اما ممکن است قیمت آن با پرواز قبلی شما متفاوت باشد و شما باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنید.

جالب است بدانید اگر پرواز شما نیم ساعت زود انجام شود یا تاخیری دوساعت با بیشتر داشته باشد شما می توانید پرواز را بدون پرداخت خسارت کنسل کنید. در صورت تاخیر بیش از دو ساعت، شرکت های هواپیمایی باید راحتی و آسایش مسافران را تضمین کند، در این زمان از مسافران با نوشیدنی، غذا، در دسترس قرار دادن تلفن، اینترنت و ... پذیرایی می شود.

سخن آخر

حال که با قوانین کنسلی و استرداد بلیط پرواز آشنا شدید، می توانید با خیال راحت برنامه سفر خود را بچینید اما یادتان باشد قبل از خرید بلیط هواپیما و پرداخت هزینه تمامی قوانین مربوطه درباره کنسلی پرواز و استرداد بلیط را مطالعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای جریمه استرداد بلیط نشوید.

منبع تیتر کوتاه
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین