کدخبر : 14456 تاریخ انتشار :
A

شرط صعودی شدن قیمت بیت‌کوین مشخص شد

شرط صعودی شدن قیمت بیت‌کوین مشخص شد

تریدر قدیمی بیت‌کوین مرز حساس و حیاتی بازار ارز دیجیتال را پیش‌‌بینی کرد

قیمت بیت کوین در حال حاضر در یک نقطه بحرانی قرار دارد و به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و در عین حال نشانه‌هایی از نوسانات احتمالی را نشان می‌دهد.

پیتر برنت (Peter Brandt) تریدر کهنه‌کار اشاره کرد که بیت‌کوین همچنان در یک مجموعه از سقف‌های پایین و کف‌های پایین‌تر قرار دارد. طبق گفته برنت، بیت‌کوین باید بالاتر از یک سطح کلیدی بسته شود تا این روند فعلی معکوس شده و روند صعودی آغاز گردد.

ادامه ثبت سقف‌های پایین‌تر در نمودار قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت‌کوین الگوی سقف‌های نزولی را نشان می‌دهد که طی شش ماه گذشته بر قیمت غالب بوده است. بیت‌کوین در مارس ۲۰۲۴ به سقف تاریخی خود در ۷۳,۶۶۶ دلار رسید که اوج حرکت صعودی آن را مشخص کرد.

با این حال، سقف بعدی در آوریل به ۷۲,۷۶۲ دلار رسید که نشان‌دهنده کاهش قیمت جزئی بود. این وضعیت، روند نزولی بعدی را تعیین کرد. همچنین، سقف ۲۹ جولای به ۷۰,۱۶۲ دلار، روند نزولی بیت‌کوین را تقویت کرد و این روند ادامه یافت.

ساختار سقف‌های پایین‌تر بیت‌کوین - پیتر برندت

ساختار سقف‌های پایین‌تر بیت‌کوین – پیتر برنت

برنت بیان کرد که عدم توانایی بیت‌کوین در شسکتن این سقف‌ها به معنای باقی ماندن بازار در یک ساختار نزولی است. سقف اخیر در ۶۵,۲۰۰ دلار نشان می‌دهد که بیت‌کوین همچنان در تلاش است تا مقاومت بالای مثلث نزولی را بشکند.

الگوی مثلث پهن‌شونده در نمودار بیت کوین

نمودار روزانه نشان‌دهنده یک الگوی مثلث پهن‌شونده همراه با نوسانات افزایشی است. این الگوی پهن شونده ماه‌هاست که در حال شکل‌گیری است و بیت‌کوین نوسانات بزرگتری بین سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر دارد.

مثلث پهن‌شونده نشان می‌دهد که بیت‌کوین ممکن است به زودی حرکت بزرگی انجام دهد. اگر قیمت از این الگو خارج شود، بسته به جهت آن، این حرکت می‌تواند روند نزولی فعلی را تأیید یا به شروع یک روند معکوس اشاره کند.

شایان ذکر است، پیتر برنت، سقف ۷۰,۱۶۲ دلار را که در ۲۹ جولای ثبت شد، به‌عنوان سطحی مهم شناسایی کرده است. به نظر او این ناحیه به‌عنوان مقاومت کلیدی عمل خواهد کرد. بسته شدن کندل روزانه قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند روند سقف‌های پایین‌تر را شکسته و ممکن است آغاز یک روند صعودی باشد.

در سمت نزولی، سطوح حمایتی مهم در ۵۳,۲۱۹ دلار و ۴۹,۱۳۰ دلار قرار دارند. این کف‌ها نشان می‌دهند اگر بیت‌کوین نتواند سطوح فعلی خود را حفظ کند، ممکن است به این نقاط بازگردد. کاهش قیمت به زیر ۴۹,۱۳۰ دلار تأیید می‌کند که روند نزولی ادامه خواهد داشت.

در زمان نگارش این مطلب، بیت‌کوین با قیمت ۶۳,۵۷۴ دلار معامله می‌شود و شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) در ۱۹.۱۳ قرار دارد. ADX زیر ۲۰ نشان می‌دهد بازار روند خاصی ندارد. این ممکن است به این معنا باشد که بیت‌کوین در مرحله تثبیت قرار دارد و منتظر شکست قوی‌تر قبل از تصمیم‌گیری درباره حرکت بعدی خود است.

آیا بیت‌کوین به هدف ۱۳۰ هزار دلار می‌رسد؟

کالین (Colin)، تحلیل‌گر بازار، اخیراً به بحث درباره حرکات قیمتی بیت‌کوین پرداخته است. او اظهار داشت که اگر بیت کوین سطح بالای ۷۳٬۰۰۰ را که در ماه مارس ثبت شد بشکند، ممکن است به ۱۳۰,۰۰۰ دلار به‌عنوان هدف حداقلی خود برسد.

منبع: کالین

او اشاره کرد که بیت‌کوین در حال حاضر درون الگویی قرار دارد که می‌تواند به‌عنوان الگوی فنجان و دسته (Cup and Handle) یا الگوی سروشانه معکوس تفسیر شود. برنت پیش‌تر این الگو را در نمودار بیت‌کوین به طلا شناسایی کرده بود.

با این حال، یکی دیگر از ناظران بازار اظهار کرد که ساختار فعلی بیت‌کوین ممکن است یک پرچم گاوی باشد. در پاسخ، کالین به برنت استناد کرد و گفت که پرچم گاوی نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه یابد. برنت این نکته را تأیید کرد و اظهار داشت که یک روند صعودی بلندمدت ممکن است پس از شکست کانال نزولی آغاز شود.

منبع میهن بلاکچین
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین