کدخبر : 11938 تاریخ انتشار :
A

قیمت ارز مسافرتی امروز دوشنبه 22 مرداد؛ صرفه شش میلیونی از یورو دولتی

قیمت ارز مسافرتی امروز دوشنبه 22 مرداد؛ صرفه شش میلیونی از یورو دولتی

مسافران کشورهای خارجی می‌توانند تا سقف 500 یورو ارز دولتی دریافت کنند

قیمت ۳۶۰- ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳ برای مسافرانی که با ویزای گردشگری به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، به دو دسته تقسیم می‌شود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ برای سفرهای هوایی به کشورهای نیازمند ویزا، سقف ارز مسافرتی ۵۰۰ یورو تعیین شده است، در حالی که برای سفر به کشورهای بدون نیاز به ویزا، این مقدار به ۳۰۰ یورو کاهش می‌یابد.

اختلاف قیمت ارز مسافرتی دولتی با بازار آزاد

در حال حاضر قیمت هر یورو دولتی حدودا 53 هزار و 200 تومان و قیمت یورو در بازر آزاد 65  هزار و 100 تومان است.

بنابراین کسانی که به کشورهای نیازمند ویزا سفر می‌کنند می‌توانند 500 یورو ارز دولتی دریافت کنند. خرید 500 یورو دولتی برای مسافران حدودا 26 میلیون و 600 هزار تومان آب می‌خورد در حالی که اگر بخواهند همین میزان یورو را از بازار آزاد بخرند باید 32 میلیون و 550 هزار تومان هزینه کنند. 

برای دریافت ارز 300 یورویی نیز داستان به همین صورت است، قیمت 300 یورو ارز دولتی برای مسافران حدوا 15 میلیون و 960 هزار تومان تمام می‌شود در حالی قیمت آن در بازار آزاد 19 میلیون و 530 هزار تومان است.

ارز مسافرتی قیمت 360 سایت

بنابراین صرفه اقتصادی در دریافت ارز دولتی 500 یورویی حدوا 6 میلیون تومان و در دریافت ارز دولتی 300 یورویی حدودا 3 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

شرایط دریافت ارز مسافرتی

برای دریافت ارز مسافرتی، متقاضیان باید شرایط خاصی را رعایت کنند. نخست، لازم است که فرد قصد سفر به یک کشور خارجی داشته و بلیط سفر خود را ارائه دهد. همچنین، توجه داشته باشید که هر شخص تنها یک بار در سال می‌تواند از این ارز استفاده کند. رده سنی نیز اهمیت دارد؛ افراد بالای ۱۸ سال مجاز به دریافت ارز مسافرتی هستند.

از سوی دیگر به ایرانیان مقیم خارج (دو تابعیتی) و کسانی که دارای گذرنامه‌های خدماتی یا سیاسی هستند ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد. 


بیشتر بخوانید: سهم خودرو از ارز نیمایی مشخص شد


برای اینکه بتوانید ارز دولتی بخرید، باید اول بلیط هواپیمای سفر خارجی خود را تهیه کنید. بعد می‌توانید به سامانه خرید آنلاین ارز مسافرتی مراجعه کرده یا به بانک‌های معینی بروید که ارز مسافرتی ارائه می‌کنند. در حال حاضر سه بانک ملی، ملت و سامان مجاز به ارائه ارز مسافرتی هستند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین