کدخبر : 12163 تاریخ انتشار :
A

تفاوت قیمت دینار دولتی و آزاد؛ محاسبه صرفه اقتصادی زائران اربعین

تفاوت قیمت دینار دولتی و آزاد؛ محاسبه صرفه اقتصادی زائران اربعین

قیمت صد دینار دولتی حدودا هزار تومان با قیمت آن در بازار آزاد اختلاف دارد

قیمت ۳۶۰- قیمت صد دینار عراق پنجشنبه ۲۵ مرداد حدود چهار هزار و ۶۲۰ تومان است که با قیمت صد دینار دولتی که درحال حاضر سه هزار و ۶۳۰ تومان قیمت دارد نزدیک به یک هزار تومان فاصله دارد.

به گزارش قیمت ۳۶۰- خرید ۲۰۰ هزار دینار دولتی هفت میلیون و ۲۶۰ هزار تومان هزینه دارد و خرید همین مقدار از بازار آزاد ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان آب می‌خورد؛ که نشان‌دهنده صرفه اقتصادی حدودا دو میلیون تومانی برای متقاضیان دینار دولتی است.

قیمت دینار دولتی چقدر است؟

قیمت دینار دولتی تقریبا ثابت و پایین‌تر از نرخ بازار آزاد است. هدف تخصیص ارز دولتی یا ارز ترجیحی که شامل دنیار عراق نیز می‌شود، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کنترل قیمت کالاها و خدمات است. در حال حاضر 200 هزار دینار عراق به متقاضیان حائز شرایط تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: تکلیف عرضه ارز اربعین در روز جمعه مشخص شد


تخصیص ارز دولتی به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. در روش مستقیم، ارز به متقاضیان مانند مسافران، دانشجویان و بیماران داده می‌شود. در روش غیرمستقیم، ارز به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اختصاص می‌یابد تا کالاهایی نظیر دارو و نهاده‌های دامی را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند.

ارز اربعین

 قیمت دینار عراق در حاضر به صورت دولتی سه هزار و 630 تومان است قیمت 200 هزار دینار آن برای متقاضیان 7 میلیون و 260 هزار تومان آب میخورد. 

قیمت دینار در بازار آزاد چقدر است؟

قیمت دینار در بازار آزاد هم اکنون چهار هزار و 620 تومان است که نسبت به روز گذشته کاهش حدودا سه درصدی قیمت را به ما نشان می‌دهد.

قیمت دینار عراق در یک ماه و سه ماه گذشته سیر صعودی داشته و به ترتیب حدودا چهار و پنج درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته است. این ارز در یک سال گذشته نیز نزدیک به 21 درصد در کشور ما گران شده و بازار از افزایش نرخ 123 درصدی دینار عراق در سه سال گذشته حکایت دارد.

قیمت دینار چهار هزار و 620 تومان است، بنابراین خرید 200 هزار دینار عراق از بازار آزاد هم‌اکنون 9 میلیون و 240 هزار تومان جیب خریداران را خالی می‌کند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین