کدخبر : 10475 تاریخ انتشار :
A

تویوتا پرادو جدید در چین ارزان تر از اکستریم VX در ایران

تویوتا پرادو جدید در چین ارزان تر از اکستریم VX در ایران

تویوتا به تازگی و با همکاری FAW، لندکروزر ۲۵۰ را تحت نام تویوتا پرادو در چین عرضه کرد؛ این خودرو در چین تقریبا 300 میلیون تومان از اکستریم VX ارزان‌تر است

طبق اخبار جدید، نسل جدید پرادو سر از چین درآورده و این خودرو با همکاری FAW در کشور اژدهای سرخ (کارخانه چنگدو) تولید شده است. جوینت ونچر تویوتا – فاو در چنگدو چین، این خودرو را تولید کرده و بر همین اساس، این سایت پس از سایت تویوتای ژاپن در تاهارا، به دومین سایت تولیدی لندکروزر ۲۵۰ یا همان پرادو جدید مبدل شده است.


بیشتر بخوانید: سقوط قیمت پراید در بازار + جدول


تویوتا پرادو جدید

تویوتا پرادو چین چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو برای بازار چین، مشخصاتی دقیقا مانند بازار آمریکا دارد و این یعنی با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ سری I-Force Max، که ۲.۴ لیتر حجم دارد و یک موتور برقی هم در کنارش است، ارائه می شود. حداکثر قدرت این خودرو ۳۳۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۶۳۰ نیوتن متر خواهد بود. گیربکس پرادو هم از نوع ۸ سرعته اتومات برگزیده شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی تویوتا پرادو

کابین تویوتا پرادو جدید

از امکانات ایمنی و رفاهی پرادو می توان به مواردی همچون گرم کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، مانیتور، سردکن صندلی های جلو، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کرال کنترل، صندلی های برقی جلو و… اشاره کرد.

پرادو در چین چه قیمتی دارد؟

تویوتا پرادو جدید

تویوتا پرادو جدید در چین برچسب قیمتی ۴۵۹۸۰۰ یوآن معادل ۶۳ هزار دلار را به خود می بیند. به این ترتیب، با در نظر گرفتن نرخ حدود ۵۸ هزار تومانی دلار در ایران و تبدیل قیمت پرادو به تومان، به عدد ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان می رسیم. عددی که نسبت به اکستریم VX با قیمت ۳ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومانی، حدود سیصد میلیون تومان کم‌تر است. دقیقاً این‌جاست که تفاوت بازار انحصاری و آزاد به خوبی خود را نمایان می سازد.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین