کدخبر : 11837 تاریخ انتشار :
A

ورود چهار خودرو جدید ایرانی‌ به بازار قطعی شد (عکس)

ورود چهار خودرو جدید ایرانی‌ به بازار قطعی شد (عکس)

سهند،ری‌را، ال‌90 ایرانی و شاهین پلاس طبق وعده خودروسازان تا انتهای سال روانه بازار می‌شوند‌

قیمت ۳۶۰- سایپا و ایران خودرو به‌زودی چهار خودرو جدید را به بازار معرفی می‌کنند. به نظر می‌رسد خودروسازان سعی دارند تا با ارائه مدل‌های جدید، به بازار محدود و کسل‌کننده خودروهای داخلی تنوعی ببخشند.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ با این حال اکثر این خودروهای جدید تنها ارتقاءهایی بر روی همان مدل‌های قدیمی هستند. این تغییرات ممکن است شامل بهبودهای ظاهری، تغییرات در طراحی داخلی یا ارتقاء موتور باشد که در نهایت به عملکرد بهتر خودرو و بهبود تجربه رانندگی منجر می‌شود.

سهند؛ گزینه اقتصادی سایپا

سهند قیمت 360

سهند، یکی از اعضای جدید خانواده پلتفرم X200، طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری نسبت به سایر اعضای این خانواده دارد و به نوعی می‌توان آن را فیس‌لیفت ساینا به حساب آورد. این خودرو به‌طور اختصاصی توسط پارس خودرو تولید می‌شود و به همین دلیل، لوگوی این شرکت بر روی آن قرار دارد. با این حال، نباید از بستر فنی و پلتفرم قدیمی آن غافل شد. سایپا در این خودرو همان پیشرانه نام آشنای خو د یعنی موتور M15  را به کار برده و آن را با قیمت کارخانه حدودا 459 میلیون تومان به فروش می‌رساند.

ری را؛ اولین شاسی‌بلند ایرانی

ری‌را قیمت 360ری را نماینده جدید ایران خودرو است که خود را به عنوان اولین شاسی بلند تولید ملی معرفی می‌کند. این کراس‌اوور کوچک با ابعادی مشابه پژو ۲۰۰۸، از طراحی مدرن و به‌روز بهره می‌برد و دارای امکانات متنوعی است.


بیشتر بخوانید: مقایسه اطلس و سهند؛ دوئل تازه‌نفس‌های سایپا در بازار


ری را با موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، از نظر فنی در سطح قابل قبولی قرار دارد. ری را که لقب ایمن‌ترین خودرو ساخت داخل را نیز یدک می‌کشد،‌ از نیمه دوم امسال راهی بازار خواهد شد. قیمت نهایی ری را در کارخانه بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود.

شاهین پلاس؛ با امکانات و موتور جدید

شاهین پلاس قیمت 360پس از واکنش‌های مخاطبان به شاهین و پیشرانه آن، سایپا این خودرو را با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و شانزده سوپاپ ME۱۶ ارائه کردکه نسخه‌ای متفاوت از موتور EC۵ پژوسیتروئن محسوب می‌شود. این موتور روی نسخه جدید شاهین، با نام شاهین پلاس نصب گردید. همچنین، گیربکس شش سرعته خودکار نیز به این خودرو اضافه شده است. علاوه‌بر تفاوت فنی، به لحاظ تجهیزات نیز شاهین پلاس، به امکانات جدیدی چون صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی جلو و یشه دودی عقب مجهز شده است که قبلا در شاهین اتومات وجود نداشت. قیمت شاهین پلاس در کارخانه از ۸۱۰ تا ۸۴۰ میلیون تومان خواهد بود. 

ال ۹۰ ایرانی با نصف قیمت

ال 90 ایرانی قیمت 360ال ۹۰ ایرانی نیز قرار است توسط پارس خودرو تولید شود. این خودرو در واقع همان پروژه P۹۰ است که حالا به مرحله تولید رسیده است. محصول جدید سایپا در نمای بیرونی، به ویژه در قسمت‌های جلو و عقب، تغییراتی در چراغ‌ها و سپرها داشته است. همچنین در داخل خودرو، تغییراتی مانند فرمان جدید، اضافه شدن پنل تهویه اتوماتیک، صندلی‌های جدید و آمپر جدید مشاهده می‌شود. داشبورد این خودرو نیز به طراحی مشابه ساندرو تغییر یافته است. در حال حاضر قیمت ال ۹۰ ایرانی به طور دقیق مشخص نیست اما مدیران قبلی وعده عرضه ال ۹۰ ایرانی با قیمتی حدود ۵۰ درصد ارزش ال ۹۰‌ های موجود در بازار را دادند.  

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین