کدخبر : 12242 تاریخ انتشار :
A

پاتک سایپا به ری‌را ایران‌خودرو؛ تولید شاسی‌بلند فرانسوی با همکاری چینی‌ها!

پاتک سایپا به ری‌را ایران‌خودرو؛ تولید شاسی‌بلند فرانسوی با همکاری چینی‌ها!

محصول جدید سایپا، کراس‌اور سایپا سیلک، با همکاری شرکت چینی به زودی به بازار عرضه می‌شود

خودرو سایپا سیلک کراس‌اوور یا همان مدل M۴۴ جدید سایپا که با همکاری دانگ فنگ تولید می‌شود، با موتور توربو شارژ و امکانات جدید به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.


بیشتر بخوانید: پیش‌فروش محصول جدید سایپا؛ شرایط خرید شاهین پلاس مشخص شد


 خودرو سایپا سیلک ، کراس‌اوور جدید سایپا که با مشارکت شرکت دانگ فنگ تولید می‌شود، به‌زودی وارد بازار ایران خواهد شد. این خودرو با موتور توربو شارژ و امکانات مدرن، به یکی از گزینه‌های جدید بازار تبدیل خواهد شد.

خودرو جدید سایپا باز طراحی شده از سیتروئن C۳ XR

گروه خودروسازی سایپا در آستانه معرفی خودروی جدیدی به نام “سایپا سیلک” قرار دارد که می‌تواند توجه زیادی را در بازار خودرو به خود جلب کند. سایپا سیلک در اصل نسخه‌ای بازطراحی شده‌از سیتروئن C3 XR است که تولید آن در کارخانه سایپا کاشان آغاز خواهد شد.

این خودرو، که پیش‌تر به‌عنوان مدل M44 در نمایشگاه‌ها معرفی شده‌بود، با پلتفرم PF1 شرکت پژو-سیتروئن ساخته شده، و از نظر ساختاری به پژو ۲۰۰۸ شباهت دارد. با این حال، به‌دلیل تحریم‌ها و قطع همکاری با سیتروئن، تولید آن با تغییرات ویژه‌ای در داخل کشور انجام خواهد شد.

خودرو سایپا سیلک که یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری است، با همکاری سیتروئن و دانگ فنگ برای بازار چین طراحی شده، و اکنون قرار است با عمق داخلی‌سازی ۴۵ درصدی در ایران تولید شود. این خودرو به موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو شارژ با توان ۱۳۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 امکانات و ویژگی‌ها

سایپا سیلک از امکاناتی همچون کروز کنترل، چراغ‌های روز، سیستم کنترل پایداری ESP، مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، ترمز ABS و EBD و دو کیسه هوا بهره‌مند است. همچنین احتمال دارد نسخه‌های فول این خودرو به چهار کیسه هوا مجهز شوند. قیمت این خودرو در بازار ایران هنوز مشخص نشده‌است، اما براساس قیمت‌های بازار چین، پیش‌بینی می‌شود این خودرو حدود ۱۶ هزار دلار قیمت داشته باشد.

منبع اقتصادنیوز
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین