کدخبر : 12343 تاریخ انتشار :
A

مقایسه پژو 207 با موتور TU3 و TU5؛ راز اختلاف 130 میلیونی

مقایسه پژو 207 با موتور TU3 و TU5؛ راز اختلاف 130 میلیونی

مقایسه پژو 207 با موتور TU3 و TU5 نشان‌دهنده تفاوت‌های قابل توجهی در عملکرد و ویژگی‌های فنی آنهاست

قیمت ۳۶۰- قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU۵ در مقایسه با پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ در بازار حدود ۱۳۰ میلیون تومان بیشتر است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ پژو 207 با موتور TU3 با 75 اسب بخار قدرت و مصرف سوخت کم شناخته می‌شود و آنطرف پژو 207 با موتور TU5 با 105 اسب بخار از حیث فنی جلوتر است.

قیمت پژو ۲۰۷ در کارخانه و بازار 

قیمت پژو 207 با موتور TU5 مدل 1403 در کارخانه حدود 471 میلیون تومان است. این خودرو در بازار آزاد با قیمت 735 میلیون تومان معامله می‌‎شود. 

قیمت صفر پژو 207 TU3 مدل 1403 در کارخانه 458 میلیون تومان است. این پژو 207 در بازار با قیمت 605 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو 207 2

مقایسه مشخصات فنی موتور TU۳ و TU۵

موتور TU3، یک پیشرانه ۱.۳ لیتری با ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتون متر گشتاور است که به‌عنوان یک موتور کم‌مصرف شناخته می‌شود. این موتور در خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۲۰۷ نصب شده و نیروی خود را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی منتقل می‌کند. با این حال، قدرت پایین‌تر این موتور باعث می‌شود که در شرایط بار زیاد یا شتاب‌گیری، عملکرد کمتری داشته باشد.

موتور TU5 با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور، به‌عنوان یک موتور پرفروش و به‌روزتر شناخته می‌شود. این موتور نیز از گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و عملکرد بهتری در تجربه رانندگی ارائه می‌دهد.

مقایسه پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ و TU۵

مشخصات

موتور TU۳

موتور TU۵

حجم

۱.۴ لیتر

۱.۵ لیتر

قدرت

۷۵ اسب بخار

۱۰۵ اسب بخار

گشتاور

۱۱۸ نیوتن متر

۱۴۲ نیوتن متر

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۳ لیتر

۷.۱ لیتر

شتاب گیری

۱۱.۶ ثانیه

۱۲.۶

 

نقاط قوت

مصرف سوخت پایین، قیمت پایین‌تر قطعات

قدرت و گشتاور بالاتر، سر و صدای کم

 

نقاط ضعف

استهلاک بالاتر، مشکل سوختن واشر سر سیلندر، قدرت و کشش پایین

حساسیت به روغن، دمای کارکرد بالا، قیمت بالاتر قطعات

آپشن‌های کدام ۲۰۷ بهتر است؟ 

پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 و TU5 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت‌های مشخصی دارند. نسخه TU3 دارای دو کیسه هوا، رینگ فولادی ۱۴ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، نوار نور روز و تهویه اتوماتیک است. این مدل همچنین از فناوری‌های مدرن مانند اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برد. در مقابل، TU5 به کیسه هوای اضافی برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری و سامانه شروع حرکت در سر بالایی مجهز شده که امنیت و راحتی بالاتری را ارائه می‌دهد. همچنین، TU5 امکاناتی چون چراغ همراهی و رنگ‌های آلومینیومی را دارد که جذابیت بیشتری به آن می‌بخشد.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین