کدخبر : 12853 تاریخ انتشار :
A

بادوام‌ترین خودروهای جهان کدامند؟

بادوام‌ترین خودروهای جهان کدامند؟

وب‌سایت iSeeCars فهرستی از ۳۰ خودروی بادوام منتشر کرده است؛ تویوتا در این لیست در صدر قرار دارد

قابل اطمینان بودن برای خریداران خودروهای نو و دست دوم به طور یکسان مهم است. احتمالاً همه شما می‌خواهید مطمئن شوید که خودروی سواری بعدی شما می‌تواند هزاران کیلومتر یا در برخی موارد صدها هزار کیلومتر را طی کند. خوشبختانه، دست اندر کاران وب‌سایت iSeeCars فهرستی از ۳۰ خودروی بادوام جمع‌آوری کرده‌اند تا نیازی به حدس و گمان نداشته باشید.

این بررسی شانس یک خودرو را برای رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل (تقریباً ۴۰۰ هزار کیلومتر) در نظر می‌گیرد و آن را با میانگین کشوری (ایالات متحده) مقایسه می کند. براساس گزارش iSeeCars، یک خودرو به طور متوسط ۸.۶ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارد، اما خودروهای موجود در این فهرست به راحتی به ۱۵، ۲۰ و حتا در برخی موارد به ۳۰ درصد می‌رسند.

برندهایی که می شناسید و احتمالاً دوست دارید مانند لکسوس، هوندا و تویوتا همه در این فهرست معرفی شده‌اند. شش خودرو در این فهرست حتا از یک برند می‌آیند، اما تنها یک برند آمریکایی در بین ۱۰ برند برتر وجود دارد.

تویوتا Tundra

همان‌طور که خواهید دید، تویوتا در این فهرست سروری می‌کند. با این حال هیچ خودروی تویوتا از نظر تاریخی قابل اعتمادتر از پیکاپ توندرا (Tundra) نیست. توندرا ۳۶.۶ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارد که ۴.۲ برابر بیش‌تر از حد متوسط است. گفتنی است، قابلیت اطمینان یک نگرانی رو به رشد برای دارندگان مدرن توندرا است، و همزمان این شرکت قصد دارد ۱۰۰ هزار موتور معیوب در مدل های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و LX را جایگزین کند. با این حال، توندرا تقریباً همیشه یک گزینه مطمئن است.

تویوتا Sequoia

سکویا مدل 2023

دقیقاً پس از توندرا، سکویا سه ردیفه در جایگاه دوم قرار دارد. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تویوتا ۳۶.۴ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارد که ۴.۲ برابر بیش‌تر از حد متوسط است. با این حال، جدیدترین مدل سکویا با مشکلاتی مشابه توندرا مواجه است. تویوتا چند هزار سکویا مدل سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را به دلیل حرکات غیرمنتظره هنگام تغییر به دنده خلاص، فراخوان کرده است.

تویوتا ۴Runner

تویوتا فور رانر (4Runner) مدل 2025

تویوتا ۴Runner با ۲۶.۸ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل در جایگاه سوم این فهرست قرار دارد که ۳.۱ برابر بیش‌تر از حد متوسط است. این خودرو برای مدت طولانی یکی از ستون‌های اصلی محصولات تویوتا بوده است و تولید آخرین مدل نسل پنجم آن در سال ۲۰۲۴ پس از ۱۵ سال فعالیت بسیار موفق متوقف شد. تویوتا ۴Runner 2025 جدید قرار است سال آینده به فروش برسد.

تویوتا تاکوما (Tacoma)

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

با معرفی تاکوما جدید در سال ۲۰۲۳، این خودرو همچنان قابل اعتمادترین پیکاپ سایز متوسط در بازار و یکی از قابل اعتمادترین خودروهایی است که می‌توانید در یک دوره زمانی خریداری کنید. این خودرو ۲۶.۷ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارد که ۳.۱ برابر بیش‌تر از حد متوسط است. خوشبختانه می‌توان مطمئن بود که جدیدترین نسل این پیکاپ در درازمدت به همان اندازه قابل اعتماد است.

تویوتا Highlander هیبریدی

تویوتا Highlander

Highlander شاسی‌بلند سه ردیفه سایز متوسط تویوتا است. این خودرو از سال ۲۰۰۰ در خط تولید قرار دارد و آخرین مدل نسل چهارم آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما Highlander هیبریدی به طور خاص از نظر قابلیت اطمینان در بین پنج خودروی برتر قرار دارد. این خودرو ۲۵.۹ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارد که بیش‌تر از حد متوسط است.

هوندا Ridgeline

هوند اRidgeline

بالاخره یک خودرو غیر از تویوتا. پیکاپ هوندا Ridgeline با ۲۵.۸ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل در رتبه ششم فهرست قابلیت اطمینان قرار دارد. این رقم ۳ برابر بیش‌تر از متوسط است و با تویوتا Highlander هیبریدی برابری می‌کند. واقعیت جالب: هوندا Ridgeline همچنین آمریکایی‌ترین پیکاپی است که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ بخرید.

شورولت Suburban

شورولت سابربن

شورولت Suburban با ۲۲ درصد شانس رسیدن به مسافت ۲۵۰ هزار مایل که ۲.۵ برابر بیش‌تر از حد متوسط است در رتبه هفتم فهرست قرار دارد. نام Suburban از سال ۱۹۳۵ وجود داشته است، چه باور کنید چه نه، آخرین مدل نسل دوازدهم آن سال ۲۰۱۹ معرفی شد و امسال برای ۲۰۲۵ فیس‌لیفت شد.

تویوتا Avalon

تویوتا Avalon

اگرچه تویوتا دیگر Avalon را نمی‌فروشد (با Crown جایگزین شده است)، این سدان بادوام در رتبه هشتم این فهرست قرار دارد. این خودرو ۲۲ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارد که ۲.۵ برابر بیش‌تر از میانگین است.

لکسوس GX

لکسوس GX 2024

لکسوس GX شانس رسیدن به ۲۰.۷ درصد به ۲۵۰ هزار مایل را دارد، که ۲.۴ برابر بیش‌تر از حد متوسط است. GX از سال ۲۰۰۲ در خط تولید لکسوس حضور داشته و اخیراً برای مدل سال ۲۰۲۴ تغییرات عمده‌ای داشته است.

شورولت Silverado ۱۵۰۰

شورولت Silverado 1500

در پایان ۱۰ خودروی برتر، شورولت Silverado 1500 قرار دارد که تنها پیکاپ نیم تُنی آمریکایی در این فهرست است. این بررسی گزارش می‌دهد که مالکان این خودرو ۱۸.۸ درصد شانس رسیدن به ۲۵۰ هزار مایل را دارند که ۲.۲ برابر بیش‌تر از حد متوسط است.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین