کدخبر : 12902 تاریخ انتشار :
A

مقایسه هوندا CR-V و تویوتا RAV4 هیبرید؛ دوئل شاسی‌بلند‌های تازه‌نفس در ایران

مقایسه هوندا CR-V و تویوتا RAV4 هیبرید؛ دوئل شاسی‌بلند‌های تازه‌نفس در ایران

واردات خودرو ویژه جانبازان شامل محصولات جذابی است که دو خودرو هوندا CR-V و تویوتا RAV4 هیبرید را نیز در میان آنها می‌بینیم

کراس اوور، سگمنتی که در سال های اخیر در سراسر جهان بسیار محبوب شده و خودروسازان را بر این وا داشته تا محصولاتشان را در این رده گسترده‌تر کنند. کراس اوور ها با اینکه برخلاف SUV ها شاسی مستقل نبوده و چندان قابلیت های آفرود ندارند اما به واسطه ارتفاع بالایی که دارند به سرنشینان خود حس بهتری را ارائه می دهند. در این مدت اخیر با از سر گرفتن واردات خودرو شاهدیم که شرکت های مختلفی از طریق واردات خودرو ویژه جانبازان محصولات جذابی را به ایران آورده که CR-V و RAV۴ از جمله آنها هستند. 

تویوتا راو4 هیبرید

هوندا CR-V 2024

هوندا CR-V از جمله‌ کراس اوورهایی است که در سراسر دنیا بسیار محبوب بوده‌ و خوشبختانه در ایران هم مدتی در اواخر دهه ۹۰ وارد و عرضه شد. این کراس اوور سایز متوسط هوندا به خاطر طراحی زیبا در کنار کیفیت ساخت بالا و البته سواری قابل قبول توانست فروش بالایی در دنیا بدست آورده اما به دلیل عرضه کم و قیمت گذاری نادرست چندان نتوانست در ایران با وجود محبوبیتش فروش بالایی را کسب کند. حالا پس از چند سال با صدور مجوز واردات خودرو، شرکت آذریورد سال این بار به عنوان نماینده رسمی هوندا اقدام به وارد کردن چند محصول از جمله CR-V کرده است. 

تویوتا راو4 هیبرید

هوندا CR-V 2024

تویوتا هم که دیگر نیازی به معرفی و توضیح ندارد! برندی ژاپنی که عاشقانه بسیاری در سراسر دنیا داشته و محصولاتش بخاطر کیفیت بسیار بالا در کنار استهلاک پایین همیشه جزو پرفروش ها بوده‌اند. RAV4 از جمله کراس اوورهای سایز متوسط تویوتاست که تا به حال پنج نسل را پشت سر گذاشته و مانند رقیب هم تا همین چند سال قبل به بازار ایران عرضه می شد. حالا دوباره تویوتا RAV4 با برساوش به سامانه جانبازان آمده تا بزودی شاهد تردد جدیدترین نسل راوفور در جاده های کشور باشیم. باید دید در این مقایسه پایاپای هر کدام از این دو شهروند ژاپنی در چه بخشی برتری دارد. 

طراحی ظاهری 

طراحی ظاهری هر دو خودرو واقعا جذاب و دلرباست اما RAV4 از نظر ظاهری بیشتر شبیه به قک خودروی آفرودی و هوی دیوتی شباهت دارد آن هم بخاطر استفاده از فلاپ های مشکی رنگ در سرتاسر خودروست در صورتی که CR-V محصولی جنتلمن‌تر و شهری تری است. هر دو خودرو در یک سگمنت حضور دارند اما ظاهری کاملا با یکدیگر متفاوت‌اند. 

تویوتا راو4 هیبرید

هوندا CR-V

نمای جلوی RAV4 و CR-V هر دو بخاطر سبک طراحی کشیده چراغ های جلو خشمگین و جدی است. جلوپنجره در هر دو خودرو کشیده و پهن طراحی شده که در نماینده هوندا به چراغ های هم متصل است. فرم سپر در CR-V با خطوط بیشتری همراه بوده اما راوفور به مراتب ساده‌تر و بی آلایش تر طراحی شده است. 

تویوتا راو4 هیبرید

هوندا CR-V 2024

در نمای عقب اما احتمالا برتری با نماینده هوندا باشد چرا که به مراتب طراحی جذاب تر و چشم نوازتری دارد. چراغ های عقب در هوندا CR-V همچنان مانند نسل پیشین از روی دو ستون کناری شروع شده و‌ به پایین کشیده شده است. این در صورتی است که چراغ های عقب RAV4 ساده تر طراحی شده و از طریق یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنان سپر عقب هم در تویوتا RAV4 با فلاپ های مشکی و کرومی زیادی همراه شده اما در هوندا CR-V خبری از دیفیوزر بزرگ پلاستیکی نیست. 

کابین

تویوتا راو4 هیبرید

هوندا CR-V 2024

در بخش کابین و خصوصا داشبورد طراحی هر دو خودرو تقریبا مشابه هم بوده و نمی توان خودرویی را به صورت کلی برتر دانست. خوشبختانه هم در داشبورد میانی CR-V و هم راوفور کلیدهای فیزیکی حذف نشده و کنترل پنل مالتی مدیا و تهویه مطبوع جدا از همدیگر هستند. در هر دو محصول کلاستر و صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا جدا از هم بوده اما در RAV4 لیور دنده مشابه قبل بوده در صورتی که در CR-V خبری از لیور دنده نیست و کنترل گیربکس را چند کلید بر عهده دارند. 

تویوتا راو4 هیبرید

متریال به کار رفته در هر دو خودرو بسیار با کیفیت و سطح بالا بوده و به هیچ وجه سرنشینان در هر دو خودرو حس بد یا ارزان قیمتی را نخواهند داشت. تریم داخلی هم در هر دو کراس اوور ژاپنی وارداتی مشکی رنگ بوده که با خطوط کرومی تزئین شده‌اند. فضای کابین نیز نسبتا مساوی و برابر بوده و به خاطر فاصله محوری عالی در هر دو خودرو فضای عقب و صندوق بسیار راحت و جادار هستند.

مشخصات فنی 

تویوتا راو4 هیبرید

تویوتا RAV4 هیبرید برساوش در بخش فنی و قوای محرکه علاوه بر یک موتور بنزینی از دو موتور برقی نیز بهره می برد. یک موتور برقی که با موتور بنزینی همکاری داشته و موتور دیگر هم به صورت مستقل بر روی محور عقب کار گذاشته شده تا RAV4 وارداتی جدید یک محصول تمام چرخ محرک یا AWD باشد. موتور بنزینی تویوتا RAV4 وارداتی یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی بوده که در ترکیب با موتور برقی می تواند حداکثر ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. 

RAV4 هیبرید وارداتی به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز شده که به صورت مصنوعی حالت تیپ ترونیک را هم دارد. نکته مهم در راوفور هیبرید جدید سیستم تعلیق بخش عقب آن بوده که از نوع جناغی دوبل مستقل است تا ضربات بیشتری در آفرود های سبک جذب شده تا کیفیت سواری و هندلینگ خودرو افزایش پیدا کند. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور هم حدود ۱.۵ لیتر اعلام شده که قطعا غیر قابل دسترسی است و گمان می شود این عدد در واقعیت حدود ۶ لیتر باشد. 

هوندا CR-V

هوندا CR-V آذریود هم این سوی میدان مانند رقیب یک خودروی هیبریدی است. قوای محرکه CR-V یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بوده که توان تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در کنار این موتور، موتور برقی نیز می تواند حداکثر ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. 

این قدرت ها از طریق یک جعبه دنده E-CVT به تما چرخ های خودرو ارسال شده و این یعنی هوندا CR-V یک کراس اوور AWD خواهد بود که توانایی های آفرود سبک را هم خواهد داشت. سیستم تعلیق CR-V برخلاف رقیب خود در چرخ های عقب از نوع مولتی لینک بوده که سواری نرم‌تری دارد اما به مراتب توان تحمل ضربات چندانی نخواهد داشت. ضمنا مصرف سوخت ترکیبی CR-V حدود ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی بوده که مشابه رقیب خواهد بود. 

امکانات رفاهی و ایمنی 

تویوتا راو4 هیبرید

تویوتا RAV4 در بخش آپشن ها به امکاناتی همچون سقف پانوراما، کلاستر دیجیتال، مولتی مدیا با پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه اتوماتیک دوکاناله، گرم کن صندلی های جلو، سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت، نور بالا اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط فعال، ۶ ایربگ، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم ترمز کمکی (BA)، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS) و …  مجهز شده است. 

هوندا CR-V 2024

هوندا CR-V هم به آپشن هایی نظیر  کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در ترافیک، رادار نقطه کور، اتولایت، سنسور نور، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، سیستم تشخیص خستگی، هدآپ، حالت های رانندگی اکو، نرمال، برفی و اسپرت، مولتی مدیا ۹ اینچی با ۸ بلندگو Bose، اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دنده پشت فرمان، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید، صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، شارژ وایرلس، دوربین دنده عقب سه حالته، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله و … مجهز شده است. 

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین