کدخبر : 12926 تاریخ انتشار :
A

رنو سیمبیوز؛ شاسی‌بلند جدید فرانسوی روانه بازار می‌شود

رنو سیمبیوز؛ شاسی‌بلند جدید فرانسوی روانه بازار می‌شود

رنو، شاسی بلند هیبریدی رنو سیمبیوز را در سه نسخه تکنو، اسپریت آلپاین و آیکانیک عرضه می‌کند

خط تولید رنو با شاسی بلند هیبریدی رنو سیمبیوز گسترش می‌یابد، که برای پاسخگویی به نیازهای مشتریانی که امکانات مختلفی را در یک خودرو می‌خواهند طراحی و تولید شده است.

برندها متوجه شده‌اند که مدل‌های شاسی بلند فروش خوبی دارند، اما برای رسیدن به موفقیت باید چندین نکته بسیار خاص را در نظر گرفت. در حال حاضر، بخش‌های C و B بازار تقریباً تمام توجه مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. رنو سیمبیوز جدید دقیقاً همین بخش را هدف قرار داده است، تا به مدل مناسبی برای خانواده‌های فرانسوی تبدیل شود.

سیمبیوز را می‌توان برادر بزرگتر رنو کپچر در نظر گرفت، چون هر دو دارای نمای جلوی یکسان و ابعاد مشابهی هستند. همچنین می‌توان آن را برادر کوچکتر رنو سینیک دانست، چون ابعاد آن‌ها تنها چند سانتیمتر با هم تفاوت دارد.

سیمبیوز با توجه به اندازه خودش به راحتی بین بخش‌های B و C قرار می‌گیرد. فرمول برند فرانسوی بسیار ساده بوده است. آن‌ها پلتفرم کپچر را قرض گرفته و قسمت عقب بدنه را گسترش داده‌اند.

فرانسوی‌ها در تلاش برای استفاده حداکثری از منابع موجود، بسیاری از عناصر مشترک با خودروهای دیگر را در فرآیند تولید سیمبیوز قرض گرفته‌اند. قسمت جلو از رنو کپچر و قسمت عقب از رافال، بزرگترین کوپه شاسی بلند این شرکت، قرض گرفته شده است. البته در طراحی سیمبیوز از خطوط مستطیلی و کاربردی استفاده شده و نتیجه این کار یک خودروی بسیار جذاب و ظریف است.

رنو سیمبیوز در سه نسخه تکنو، اسپریت آلپاین و آیکانیک عرضه شده است. سه نسخه مختلف که ظاهر کلی خودرو را اصلاح می‌کنند و همچنین تجهیزات استاندارد خاص خود را دارند. تجهیزات اولیه شامل پنل ابزار دیجیتال 10 اینچی، سیستم چندرسانه‌ای با پنل مرکزی 10.۴ اینچی، قابلیت اتصال دستگاه‌های هوشمند، چراغ‌هایLED ، کنترل تهویه خودکار، دوربین پارک و موارد دیگر است. مدل پایه همچنین از چرخ‌های 19 اینچی، دوربین 3۶0 درجه، سقف پانورامیک الکتروکرومیک، صندلی‌های جلوی گرم‌شونده و پکیج ایمنی و دستیارهای رانندگی بهره می‌برد.

رنو سیمبیوز به پیشرانه هیبریدی غیرپلاگینیE-TECH Full Hybrid مشابه کپچر و کلیو مجهز است. این پیشرانه شامل یک موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر بنزینی تنفس طبیعی و دو موتور الکتریکی، یکی به عنوان گیربکس و یک باتری با ظرفیت 0.8۵ کیلووات ساعت است.

سبک‌ترین سیمبیوز ۱۴۹۸ کیلوگرم وزن دارد، که فقط ۵۳ کیلوگرم بیشتر از کپچر با همان مونتاژ مکانیکی است. قدرت کلی پیشرانه هیبریدی ۱۴۵ اسب بخار است. زمان شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو ۱۰.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت رنو سیمبیوز در حدود ۵ تا ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. بنابراین به لطف باک ۴۸ لیتری، می‌توان مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتری را بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد طی کرد.

رنو سیمبیوز با قیمتی بین ۳۲۰۲۶ تا ۳۴۹۰۶ یورو عرضه شده است. کپچر به طور قابل توجهی ارزان‌تر است و با قیمت ۲۳۲۷۰ تا ۳۱۰۳۰ یورو به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو فلان

رنو سیمبیوز مانند کپچر تجربه رانندگی خوبی را ارائه می‌دهد. از نقاط قوت سیمبیوز می‌توان به طراحی زیبا، تجهیزات استاندارد عالی، کیفیت خوب و مصرف سوخت پایین اشاره کرد. البته موتور هیبریدی ۱۴۵ اسب بخار ممکن است در زمان بارگیری کامل خودرو کمی دچار مشکل شود، صندلی‌های عقب می‌تواند جادارتر باشد و تفاوت قیمت این مدل با برادر کوچکش کمی بیش از حد به نظر می‌رسد. در مجموع، رنو سیمبیوز محصول خوبی است که قطعا فروش خوبی خواهد داشت.

منبع خودروبانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین