کدخبر : 13238 تاریخ انتشار :
A

ولوو XC90؛ فیس لیفتی برای بقا

ولوو XC90؛ فیس لیفتی برای بقا

XC90 مدل 2025 با نسخه پلاگین هیبریدی به بازار عرضه می‌شود

با ارائه ولوو EX۹۰، نسل جدیدی برای XC۹۰ معرفی نشد و عملاً نسل جدیدی هم در کار نخواهد بود، اما این به معنی پایان عمر این خودروی بزرگ و جذاب نیست و ولوو برای آن فیس لیفت جدیدی در نظر گرفته است. اصلاحاتی در بخش ظاهری و داخلی و همچنین فنی که سبب جذاب تر شدن این کشتی وایکینگ ها شده است.

طراحی ظاهری XC۹۰

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

اگرچه نسل دوم XC90 در حال حاضر یک دهه از عمر آن می گذرد، اما این فیس لیفت جزئی، بازنشستگی آن را حداقل به مدت دو یا سه سال به تعویق خواهد انداخت. در فیس لیفت ارائه شده یک طراحی جدید را برای جلوپنجره خودرو شاهد هستیم و گرافیک داخلی آن را واقعاً باید هنرمندانه دانست. چراغ های جلو تغییر کرده و ال ای دی ماتریکسی در آن ها تعبیه شده است. سپر جلو نیز با دریچه های هوای عمودی اصلاح شده است. در عقب، ولوو شکل آشنای چراغ های عقب و درواقع فرمت فیزیکی آن ها را حفظ کرده، اما الگوی نورپردازی داخلی شان تغییر کرده است.

بخش داخلی؛ تغییرات بیش‌تر

کابین ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

کابین ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

کابین ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

در بخش داخلی مالتی مدیای ۹ اینچی جای خود را به نمونه ۱۱.۲ اینچی داده است و به حالت یک تبلت مجزا جانمایی شده است. البته ابعاد ۱۱.۲ اینچی این صفحه نمایش هنوز تا نمونه ۱۴.۵ اینچی EX90 فاصله دارد. میانبرهای داخلی نیز در سیستم اطلاعات – سرگرمی جدید تغییر کرده اند و حالت تمام الکتریکی نیز به مودهای انتخابی توسط راننده افزوده شده است. رنگ تریم جدید، متریال باکیفیت تر از قبل، عایق صوتی بهبود یافته برای کابینی آرام تر، دریچه های تهویه بازطراحی‌شده، فضای بیش‌تر برای قرار دادن اشیا در کنسول مرکزی، تغییر محل شارژر وایرلس و… نیز از دیگر نکاتی هستند که درون کابین XC90 فیس لیفت به چشم می آیند.

مشخصات فنی

ولوو هنوز از مشخصات فنی این خودرو سخن دقیقی به میان نیاورده است، اما این نسخه پلاگین هیبرید خواهد بود.
نسخه جدید XC۹۰ طبق استاندارد آمریکا در حالت تمام برقی قادر به پیمایش ۵۱ کیلومتر و در حالت ترکیبی قادر به پیمایش بیشینه مسافتی معادل با ۸۵۳ کیلومتر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که نسخه های هیبرید خفیف این خودرو در کشورهای اروپایی قابل عرضه خواهد بود. نسخه هایی با همان پیشرانه ۲ لیتری توربو و سوپرشارژدار و بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت.

سیستم تعلیق بادی نیز از دیگر مواردی است که برای ولوو XC۹۰ مدل ۲۰۲۵ ارائه می شود. سیستمی که در هر ثانیه ۵۰۰ بار مسیر پیش رو را اسکن می کند تا بهترین سواری را برای این کراس اوور هفت‌نفره پدید آورد.

ولوو XC۹۰ مدل ۲۰۲۵ چه مشخصاتی دارد؟

ولوو هنوز از مشخصات فنی این خودرو سخن دقیقی به میان نیاورده اما این نسخه پلاگین هیبرید خواهد بود. نسخه جدید XC90 طبق استاندارد آمریکا در حالت تمام برقی قادر به پیمایش ۵۱ کیلومتر و در حالت ترکیبی قادر به پیمایش بیشینه مسافتی معادل با ۸۵۳ کیلومتر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که نسخه های هیبرید خفیف این خودرو در کشور های اروپایی قابل عرضه خواهد بود. نسخه هایی با همان پیشرانه ۲ لیتری توربو و سوپرشارژ دار و بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت.

بخش داخلی XC۹۰ فیس لیفت چه تغییراتی کرده است؟

در بخش داخلی مالتی مدیای ۹ اینچی جای خود را به نمونه ۱۱.۲ اینچی داده است و به حالت یک تبلت مجزا جانمایی شده است. میانبر های داخلی نیز در سیستم اطلاعات – سرگرمی جدید تغییر کرده اند و حالت تمام الکتریکی نیز به مود های انتخابی توسط راننده افزوده شده است. رنگ تریم جدید، متریال باکیفیت تر از قبل، عایق صوتی بهبود یافته برای کابینی آرام تر، دریچه های تهویه باز طراحی شده، فضای بیشتر برای قرار دادن اشیا در کنسول مرکزی، تغییر محل شارژر وایرلس و… نیز از دیگر نکاتی هستند که درون کابین XC90 فیس لیفت، به چشم می آیند.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین