کدخبر : 13549 تاریخ انتشار :
A
راز سقوط 50 میلیونی محصول جدید سایپا در بازار

چرا از سهند استقبال نشد؟

چرا از سهند استقبال نشد؟

سهند سایپا حدود یک ماه پیش به عنوان فیس لیفت ساینا پا به بازار گذاشت اما چندان مورد استقبال خریدارن و معامله‌گران قرار نگرفت

قیمت ۳۶۰- قیمت سهند از زمان عرضه‌ به بازار حدود ۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سهند که به عنوان فیس‌لیفتی از ساینا معرفی شده، تغییرات ظاهری و فنی محدودی دارد و قیمت پایین‌تر ساینا، سوالاتی در مورد ارزش خرید این دو مدل برای خریداران ایجاد می‌کند.   

سقوط قیمت سهند در بازار

قیمت سهند در بازار زمانی که تازه عرضه شده بود یعنی اواخر مرداد امسال حدود 570 میلیون تومان بود و حالا بعد از گذشت کمتر از یک ماه به 520 میلیون تومان رسیده است. در این مدت قیمت سهند طی یک روز و از 11 تا 12 شهریور 20 میلیون تومان افت کرد.

قیمت ساینا در بازار حدود 110 میلیون تومان ارزان‌تر سهند و 410 میلیون تومان است. شباهت این خوردوها از بسیاری جهات سوالاتی را در مورد ارزش خرید این خودروها ایجاد می‌کند. آیا واقعاً ارزش پرداخت هزینه بیشتر برای سهند وجود دارد یا ساینا با قیمت مناسب‌تر گزینه‌ای منطقی‌تر است.

سهند

ارتقای محدود پیشرانه سهند نسبت به مدل قبلی

سهند به نسخه‌ای ارتقاء یافته از پیشرانه M15 مجهز شده که در واقع همان موتور هشت سوپاپ ساینا است، با برخی بهبودها در سیستم جرقه‌زنی و پاشش سوخت. این تغییرات منجر به افزایش قدرت و گشتاور موتور شده، اما در عمل تفاوت چشمگیری با ساینا ایجاد نمی‌کند. خروجی موتور سهند به ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که فقط به اندازه ۳ اسب بخار و ۷ نیوتن‌متر گشتاور بهتر از موتور ساینا عمل می‌کند.

تغییرات طراحی سهند نسبت به ساینا

سهند به عنوان فیس‌لیفتی از ساینا به بازار معرفی شده، اما در واقع تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. طراحی جانبی این خودرو به‌طور عمده بدون تغییر باقی مانده و تنها برخی جزئیات مانند آینه‌های جدید و تریم مشکی روی رکاب‌ها به آن اضافه شده است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی تلاش سایپا برای کاهش هزینه‌های تولید و حفظ هویت طراحی قدیمی است. در نتیجه، سهند به عنوان مدلی لوکس‌تر و گران‌تر از ساینا در نظر گرفته می‌شود، در حالی که تغییرات ظاهری و فنی آن بسیار محدود است.

امکانات ارائه‌شده در تیپ‌های پایه سهند نیز همان امکانات پیش‌پا‌افتاده ساینا بوده و تنها چند ویژگی جدید مانند دی‌لایت، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری و ترمز اضطراری به آن افزوده شده که آن هم به دلیل استانداردهای اجباری جدید برای خودروهای داخلی است.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین