کدخبر : 13610 تاریخ انتشار :
A

دانگ فنگ آئولوس L7 برقی با قیمت 1 میلیارد تومان عرضه شد

دانگ فنگ آئولوس L7 برقی با قیمت 1 میلیارد تومان عرضه شد

پیش‌فروش نسخه تمام برقی دانگ‌فنگ آئولوس L7 در نمایشگاه خودروی چنگدو امسال آغاز شد

در نمایشگاه خودروی چنگدو امسال، نسخه تمام برقی دانگ‌فنگ آئولوس L۷ با محدوده قیمتی ۱۳۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ یوان (۱۸,۳۰۰ تا ۲۱,۰۰۰ دلار) پیش‌فروش خود را آغاز کرد. انتظار می‌رود عرضه رسمی این خودرو اواخر سپتامبر باشد. لازم به ذکر است که نسخه هیبریدی پلاگین این خودرو در ماه مه امسال با محدوده قیمتی ۱۲۸,۹۰۰ تا ۱۵۶,۹۰۰ یوان (۱۷,۸۰۰ تا ۲۱,۷۰۰ دلار) عرضه شده بود.

از نظر ظاهری، نسخه برقی طراحی مشابه نسخه هیبریدی پلاگین را حفظ کرده است. نمای جلو دارای جلوپنجره بسته با نوار نورانی سرتاسری در بالا است که به چراغ‌های باریک دو طرف متصل می‌شود.

در عقب خودرو، سقف مجهز به اسپویلر و چراغ ترمز بالا است. چراغ عقب سرتاسری تیره شده و نوارهای انعکاسی قرمز در دو طرف پایین تعبیه شده‌اند.

از نمای جانبی، سقف دارای انحنای ملایمی است. بدنه دو رنگ، حس سقف شناور را القا می‌کند که همراه با دستگیره‌های مخفی درها، ابروهای چرخ و رکاب‌های جانبی تیره شده، و رینگ‌های ۱۸ اینچی چند پره، ظاهری جذاب به خودرو بخشیده است.

این خودرو که در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد، ابعادی برابر با ۴۶۸۵/۱۹۰۰/۱۶۱۷ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۷۵ میلی‌متر دارد که طول آن نسبت به نسخه هیبریدی پلاگین کوتاه‌تر شده اما سایر ابعاد بدون تغییر مانده‌اند. وزن خالص خودرو ۱۷۴۰ کیلوگرم است.

نیروی محرکه از یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی با گشتاور حداکثر ۳۱۰ نیوتن‌متر تأمین می‌شود که با بسته باتری ۶۲.۳ کیلووات‌ساعتی Mach ساخت خود دانگ‌فنگ جفت شده و برد ۵۱۸ کیلومتری را بر اساس استاندارد CLTC فراهم می‌کند. زمان رسمی شارژ سریع برای افزایش شارژ باتری از ۳۰٪ به ۸۰٪، ۲۸ دقیقه اعلام شده است.

در داخل، فضای داخلی از ترکیب رنگی مشکی و نارنجی چشم‌نواز بهره می‌برد. یک صفحه نمایشگر LCD ۱۰.۲۵ اینچی برای نمایش اطلاعات، یک صفحه نمایش معلق ۱۴.۶ اینچی مرکزی، و یک فرمان D شکل وجود دارد که توسط سیستم خودرویی WindLink OS 3.0 و تراشه Qualcomm Snapdragon 8155 پشتیبانی می‌شوند.

در ژوئیه ۲۰۲۴، فروش دانگ‌فنگ آئولوس به ۸,۰۳۹ دستگاه رسید که نسبت به ۱۰,۹۱۷ دستگاه فروش در ژوئن امسال، کاهش ۲۶.۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. به طور خاص، ۳,۹۶۶ دستگاه از مدل دانگ‌فنگ آئولوس L7 هیبریدی پلاگین فروخته شد که نسبت به فروش ۳,۸۱۶ دستگاهی در ژوئن امسال، افزایش ۱۵۰ واحدی داشته و در رتبه ۱۲۷ام فروش کلی خودرو در بازار چین قرار گرفته است.

دانگ‌فنگ آئولوس قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به الکتریکی‌سازی ۱۰۰ درصدی دست یابد، هر سال حداقل دو خودروی انرژی جدید عرضه کند و در طی سه سال حداقل هشت خودروی انرژی جدید را روانه بازار کند.

منبع خودرو بانک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین