کدخبر : 14027 تاریخ انتشار :
A

bZ3C؛ تویوتای چینی در راه بازار

bZ3C؛ تویوتای چینی در راه بازار

bZ3C محصول جدید تویوتا به زودی در چین عرضه خواهد شد

تویوتا قصد دارد سومین مدل الکتریکی خود را به زودی وارد بازار چین کند. این خودرو که  bZ۳C نام دارد، در حال دریافت مجوزهای لازم از نهادها و ارگان‌های دولتی است، به همین خاطر اطلاعات و تصاویر آن در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود این خودرو از پاییز امسال در کارخانه مشترک فاو (FAW) و تویوتا در تیانجین تولید خواهد شد. نکته جالب اینکه bZ۳C از پیشرانه و باتری ساخت کمپانی بی وای دی بهره می‌برد.

ابعاد و طراحی

تویوتا bZ3C یک کراس اوور کوپه چهار درب با ظاهری شبیه به پریوس است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۸۰ میلیمتر، ۱۸۶۶ میلیمتر و ۱۵۱۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن ۲۸۸۰ میلیمتر اعلام شده؛ وزن خالص این خودرو نیز به ۱۹۲۰ کیلوگرم می‌رسد. بسته به تیپ و انتخاب مشتریان، bZ3C روی رینگ‌های ۱۸ یا ۲۱ اینچی سوار می‌شود. در برخی مدل‌ها، این خودرو با رادار لیزری بالای شیشه جلو به دست مشتریان خواهد رسید.

تویوتای چینی در راه بازار ؛ bZ3C محصولی مشترک با فاو و بی وای دی

 مشخصات فنی تویوتا  bZ۳C

در بالا نیز اشاره کردیم که پیشرانهbZ3C  توسط شرکت بی وای دی تأمین می‌شود. این پیشرانه متشکل از یک موتور الکتریکی با کد TZ200XS003 بوده و ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد. با اتکا به این موتور bZ3C می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. انرژی مورد نیاز خودرو در باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) ذخیره می‌شود، جالب اینکه تأمین‌ کننده باتری نیز یکی از زیرمجموعه‌های بی وای دی با نام FinDreams است. هرچند ظرفیت دقیق باتری هنوز اعلام نشده، اما گفته می‌شود برد خودرو طبق استاندارد  CLTCبین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود.

تویوتای چینی در راه بازار ؛ bZ3C محصولی مشترک با فاو و بی وای دی

جزئیات بیشتر و تاریخ عرضه

تویوتا bZ3C آوریل گذشته در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد. پلتفرم این خودرو با همکاری فاو که دومین خودروساز بزرگ چین به حساب می‌آید، توسعه پیدا کرده است. پس از bZ4X  و bZ3 این خودرو سومین محصول الکتریکی تویوتا در چین به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود این کراس اوور کوپه تا پایان سال جاری راهی خیابان‌ها خواهد شد.

منبع آخرین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین