کدخبر : 14081 تاریخ انتشار :
A

هوندا سیتی؛ رقیب تویوتا کرولا در ایران معرفی شد

هوندا سیتی؛ رقیب تویوتا کرولا در ایران معرفی شد

هوندا سیتی دارای پیشرانه 1.5 لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که حدود ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند

هوندا سیتی یک سدان ژاپنی است که پایش در دور جدید واردات توسط شرکت آذریورد سال به بازار ایران باز شده است و به دلیل کلاس طراحی آن، می توان این خودرو را به عنوان رقیبی شایسته برای تویوتا کرولا به حساب آورد. هوندا سیتی یکی از قدیمی‌ترین تولیدات گروه خودروسازی هوندا ژاپن به حساب می‌آید و تاکنون هفت نسل از آن به تولید رسیده است که جدیدترین نسل آن در سال ۲۰۱۹ در بازار های جهانی عرضه شده است.

در این مطلب سعی داریم نگاهی مختصر به این سدان ژاپنی داشته باشیم.

مشخصات فنی هوندا سیتی

هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال‌ دارای پیشرانه موتور 1.5 لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است. این پیشرانه حدود ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار یک گیربکس اتوماتیک CVT قرار می‌دهد تا از این طریق نیروی موتور به چرخ‌های جلو انتقال پیدا کند. نتیجه همکاری این پیشرانه و جعبه‌دنده به شتاب صفر تا صد حدود 10.5 ثانیه منجر شده است.

نگاهی به رقیب کرولا در نمایشگاه خودرو مشهد ؛ هوندا سیتی چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و نیمه‌مستقل توییست بیم در عقب است که به احتمال قوی یک هندلینگ متوسط با نرمی سواری قابل قبول را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

طراحی هوندا سیتی؛ رقیب کرولا

هوندا سیتی در بخش بیرونی خود طراحی نسبتا ساده و عامه پسندی دارد و در مقایسه با تویوتا کرولا طراحی هماهنگ تری دارد. اما ایرادی که می توان به طراحی آن گرفت این است که در بخش طراحی بیرونی آن المان های طراحی خودرو های روز استفاده نشده است با این حال می توانیم بگوییم که این خودرو همچنان اصالت ژاپنی خود را حفظ کرده و طراحی خوبی را در نمای ظاهری خود ارائه می دهد.

نگاهی به رقیب کرولا در نمایشگاه خودرو مشهد ؛ هوندا سیتی چه مشخصاتی دارد؟

اما طراحی داخل کابین هوندا CITY بسیار طراحی ساده تری نسبت به نمای بیرونی آن است و در تویوتا کرولا سبک طراحی بروز تری را می توان مشاهد کرد. به طور کلی بیشتر تمرکز طراحان این خودرو در بحث کیفیت بوده و سبک طراحی خاصی را در داخل این کابین نمی توان دید. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که هوندا سیتی در خارج از مرز های ایران به عنوان سدانی اقتصادی مطرح می شود، پس نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

نگاهی به رقیب کرولا در نمایشگاه خودرو مشهد ؛ هوندا سیتی چه مشخصاتی دارد؟

امکانات ایمنی و رفاهی

شرکت آذر یورد سال سعی کرده تا یکی از نسخه های فولب آپشن هوندا سیتی را در بازار ایران عرضه کند. در واقع هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال‌ دارای امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها،  کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگر نور، چراغ‌های LED، رینگ چرخ آلومینیومی و… است که امکانات خوبی برای این خودرو محسوب می شود.

منبع آخرین‌خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین