کدخبر : 14682 تاریخ انتشار :
A

مقایسه پژو ۳۰۰۸ جدید با توسان نیو فیس؛ نبرد شاسی‌بلند‌های فرانسوی و کره‌ای‌

مقایسه پژو ۳۰۰۸ جدید با توسان نیو فیس؛ نبرد شاسی‌بلند‌های فرانسوی و کره‌ای‌

پژو ۳۰۰۸ هیبریدی با یک پیشرانه ۱‌.۲ لیتری توربو ۳ سیلندر و موتور برقی عرضه شده است؛ در مقابل توسان هیبرید از یک پیشرانه ۱.۶ توربو و موتور برقی استفاده می‌کند

هیوندای توسان  بیست سال پس از ورود به اروپا، به معیاری برای شاسی بلندهای کامپکت تبدیل شده است. این‌بار  توسان نیوفیس قرار است در مقابل  پژو ۳۰۰۸ جدید  بایستد.

نسل چهارم توسان به همراه فیس لیفت اخیرش،  پژو ۳۰۰۸ جدید را به چالش می کشد؛ خودرویی که از دیرباز محبوب خانواده های فرانسوی بوده است. در این تست نسخه های هیبریدی دو خودرو مقابل هم قرار گرفته اند و هر یک مقوله خاصی را در طراحی ظاهری و داخلی پیروی می کنند. هیوندای یا  پژو ؟

طراحی ظاهری

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

در بخش ظاهری  نسل جدید ۳۰۰۸ ، زبان طراحی نوین پژو را شاهد هستیم. در این زبان جدید، موتیف سه تایی پنجه شیر در چراغ های جلو همچنان حفظ شده اند، اما چراغ ها به بالاترین قسمت این نما و در واقع، لبه پایینی کاپوت منتقل شده اند. یک نوار مشکی رنگ نیز، که نوشته  ۳۰۰۸  در مرکز آن نقش بسته است، این چراغ ها را به یکدیگر متصل می کند. جلوپنجره بدون قاب در دو طرف با سپر درهم می آمیزد و دو ورودی هوای عریض در پایین سپر به همراه دو ورودی هوای عمودی در دو طرف، تکمیل کننده نمای جلوی  ۳۰۰۸  هستند.

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

در نمای کناری،  پژو ۳۰۰۸  حالت کوپه‌ای به خود گرفته است و نسبت به  ۴۰۸  ارتفاع بیش تری را به نمایش می گذارد. رینگ ها آیرودینامیک هستند و سقف و بدنه به صورت دورنگ طراحی شده اند. نمای عقب خودرو طراحی پویا با زوایای تند و تیز را به نمایش می گذارد. چراغ ها در یک قاب مشکی یک‌دست طراحی شده اند و درِ صندوق فرم برجسته و متفاوتی دارد. به طور کلی، نسل جدید این خودرو، حالا به کراس‌اووری کوپه تبدیل شده، هر چند که  پژو  آن را یک شاسی‌ بلند فست‌ بک توصیف کرده است.

به سراغ  توسان  می‌آییم؛  هیوندای  در مورد طراحی  توسان  می‌گوید نسل جدید این خودرو با هدف شکل دادن به یک هویت متمایز در یک سگمنت شلوغ طراحی شده است.  هیوندای  برای این نسل سعی کرده است محصولی متفاوت را به تولید برساند.

نسل چهارم توسان  از آخرین زبان طراحی  هیوندای  بهره می‌گیرد؛ زبان طراحی‌ای که قبل‌تر در  نسل جدید الانترا  هم شاهد آن بودیم. در  توسان جدید  طراحی جلوپنجره به صورت مثلثی و همانند آن چه در  سوناتا  و  النترا  دیده می‌شد انجام شده است، با این تفاوت که این بار چراغ های جلو به صورت یکپارچه و پنهان درون این جلوپنجره خاص جانمایی شده اند. در نسخه فیس لیفت طراحی سپر و گرافیک جلوپنجره به همراه چراغ ها اندکی تغییر کرده اند.

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

در نمای عقب  توسان ، چراغ‌های جدید با طراحی کاملاً متفاوت دیده می‌شود؛ چراغ های عقب با نواری از ال ای دی به هم متصل شده اند و در حاشیه چراغ های عقب ال ای دی های نقطه ای، طرحی مثلثی شکل و زیبا را ایجاد می کنند. در قسمت پایین سپر، دیفیوزر با رنگ بدنه و ابعاد بزرگ به چشم می آید که سبب اسپرت جلوه دادن خودرو شده است. برف پاک‌کن با طراحی جدید در قسمت زیر بال به صورت پنهان طراحی شده است که از ظرافت‌های طراحی به شمار می‌آید و نشان  هیوندای  نیز برای ثابت کردن تمایز، در قسمت پایین شیشه عقب قرار گرفته است.

بخش داخلی

پژو ۳۰۰۸ جدید  اولین مدل تولیدی کمپانی  پژو  با جدیدترین نسخه از تکنولوژی  i-Cockpit  است. در داخل  ۳۰۰۸  یک نمایشگر منحنی ۲۱ اینچی دیده می‌ شود که کلاستر و صفحه‌ نمایش اطلاعاتی-سرگرمی را در بالای غربیلک فرمان کوچک و جدید  پژو  به صورت یکپارچه در بر گرفته است. علاوه بر این، یک نمایشگر لمسی کوچک‌ تر هم با میان‌برهای قابل تنظیم در کنسول مرکزی تعبیه شده است. تعبیه انتخابگر وضعیت دنده بین نمایشگر میان‌بر و کلید استارت، نورپردازی داخلی گسترده کانسپت مانند و پارچه‌ های باکیفیت، از دیگر موارد قابل توجه در کابین  ۳۰۰۸  هستند.

کابین پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

کابین پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هم می توان به مواردی نظیر ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، کلاستر دیجیتال و مانیتور یکپارچه ۲۱ اینچی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس، کروز کنترل، میرور اسکرین، نورپردازی داخلی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، رادار خطی و… اشاره کرد.

طراحی نمای داخلی  توسان  در مدل فیس لیفت کاملاً تغییر کرده و مینیمال تر شده است. کلاستر و مانیتور یکپارچه هستند و پنل تهویه به همراه کلیدهای کنترلی لمسی به صورت مجزا در قسمت زیرین پوسته بالایی داشبورد تعبیه شده است. دسته دنده نیز با ابعادی درشت به پشت فرمان انتقال یافته است. فرمان سه شاخه بدون لوگو و عجیب  هیوندای  هم آخرین تغییر در این نسخه به شمار می آید.

کابین پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

کابین پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

ایربگ ‌های جلو و کناری و پرده ای چندنقطه ‌ای، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم استارت و ورود بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سقف شیشه ای، سیستم کنترل پایداری و کشش و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی  توسان  هستند.

مشخصات فنی ۳۰۰۸ و توسان

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

پژو ۳۰۰۸  موجود در این تست از نوع هیبریدی است. در این مدل از یک پیشرانه ۱‌.۲ لیتری توربو ۳ سیلندر و موتور برقی استفاده شده است. حداکثر قدرت این مدل ۱۳۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۲۳۰ نیوتن متر است. این خودرو از نوع هیبرید خفیف بوده و گیربکس آن هم از نوع ۶ سرعته اتومات DCS است. شتاب صفر تا صد این مدل در کاتالوگ ۱۰.۲ ثانیه اعلام می شود. موتور برقی این مدل ۲۱ اسب و ۵۱ نیوتن متر ارائه می کند.

توسان هیبرید  از یک پیشرانه ۱.۶ توربو و موتور برقی بهره می گیرد. حداکثر قدرت این مدل ۱۶۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۲۶۵ نیوتن متر است. این خودرو از نوع هیبرید خفیف ۴۸ ولت و گیربکس آن از نوع ۷ سرعته اتومات دوکلاچه است. شتاب صفر تا صد این مدل در کاتالوگ ۹.۴ ثانیه اعلام می شود.

پژو ۳۰۰۸ هیبرید چه مشخصاتی دارد؟

پژو ۳۰۰۸ موجود در این تست از نوع هیبریدی است. در این مدل از یک پیشرانه ۱‌.۲ لیتری توربو ۳ سیلندر و موتور برقی استفاده شده است. حداکثر قدرت این مدل ۱۳۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۲۳۰ نیوتن متر است. این خودرو از نوع هیبرید خفیف و گیربکس آن از نوع ۶ سرعته اتومات DCS است. شتاب صفر تا صد این مدل در کاتالوگ ۱۰.۲ ثانیه اعلام می شود. موتور برقی این مدل ۲۱ اسب و ۵۱ نیوتن متر ارائه می کند.

هیوندای توسان هیبرید چه مشخصاتی دارد؟

توسان هیبرید از یک پیشرانه ۱.۶ توربو و موتور برقی بهره می گیرد. حداکثر قدرت این مدل ۱۶۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۲۶۵ نیوتن متر است. این خودرو از نوع هیبرید خفیف ۴۸ولت بوده و گیربکس آن هم از نوع ۷ سرعته اتومات دوکلاچه است. شتاب صفر تا صد این مدل در کاتالوگ ۹.۴ ثانیه اعلام می شود.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین