کدخبر : 15088 تاریخ انتشار :
A

کادوی تولد زلاتان ابراهیموویچ؛ فراری یک میلیون دلاری

کادوی تولد زلاتان ابراهیموویچ؛ فراری یک میلیون دلاری

زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالیست معروف، اخیراً برای جشن تولد خود یک دستگاه فراری SF90 XX استراداله را خریداری کرده است

ابراهیموویچ هر ساله در سالگرد تولد خود خودروی جدیدی را خریداری می‌کند. این بار قرعه به نام فراری SF۹۰ استراداله افتاده تا در گاراژ خودروهای گران‌قیمت این فوتبالیست مشهور پارک شود. البته خودروی موردبحث گران‌ترین فراری چند سال اخیر زلاتان به شمار می‌رود چراکه قبلاً نسخه پایه SF۹۰ توسط او خریداری شده بود. هرچند صحبت از نسخه پایه یک خودرو که قیمتی فراتر از نیم میلیون دلار دارد خنده‌دار خواهد بود.

فراری SF90 XX

فوتبالیست سوئدی موردبحث مثل سال‌های قبل خرید این هدیه گران‌قیمت را در شبکه‌های اجتماعی به اطلاع طرفداران خود رسانده است. هنوز مشخصات دقیق SF90 استراداله زلاتان مشخص نیست اما قیمت سوپر اسپرت موردبحث از حدود ۵۲۹ هزار دلار شروع شده و به حدود یک میلیون دلار برای مدل SF90 XX اسپایدر می‌رسد. با اینکه محصولات فراری قیمت بالایی دارند اما ثروت خالص ابراهیموویچ حدود ۱۹۰ میلیون دلار است و بنابراین او به راحتی می‌تواند در سالگرد تولد خود هر خودرویی را که خواست بخرد.

او سال قبل یک فراری پورسانگوئه را در سالگرد تولدش خرید و چند ماه قبل نیز به همراه همسرش در هنگام خرید در یک فروشگاه با همین خودرو رؤیت شد. زلاتان در سالگرد تولد ۴۱ سالگی خود دو دستگاه فراری خریداری کرد که مدل‌های دیتونا SP3 و ۸۱۲ کامپتیزیونه بودند. این برند تنها ۵۹۹ دستگاه از این خودروها را تولید کرده است. یک سال قبل از آن نیز زلاتان فراری مونزا SP2 را انتخاب کرده بود و در سالگرد تولد ۳۹ سالگی خود SF90 اسپایدر را خرید.

اما این SF90 XX استراداله که مشاهده می‌کنید یکی از گران‌ترین خودروهای گاراژ ابراهیموویچ به شمار می‌رود. نیروبخش هیولای یاد شده پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو به همراه سه موتور برقی است. خروجی این مجموعه به ۹۸۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتون متر می‌رسد. یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز نیروی تولیدی را راهی همه چرخ‌ها می‌کند. SF90 XX استراداله در عرض ۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

اگرچه زلاتان به محصولات پرقدرت و سریع فراری علاقه زیادی دارد اما چندین سال است که به عنوان سفیر برند ولوو فعالیت می‌کند. هرچند او به ندرت با خودروهایی به غیر از فراری و پورشه دیده شده است. کاربران نیز با دیدن تصاویر خودروی جدید زلاتان در اینستاگرام کامنت های جالبی گذاشته‌اند و یکی از آن‌ها گفته است: “زلاتان تولد خود را جشن نمی‌گیرد، این تولد است که او را جشن می‌گیرد.” کاربر دیگری هم می‌گوید: “زلاتان نیازی به خودرو ندارد، خودرو به زلاتان نیاز دارد.”

منبع پدال
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین