کدخبر : 15499 تاریخ انتشار :
A

عاقبت تعویض دیرهنگام روغن‌موتور چیست؟

عاقبت تعویض دیرهنگام روغن‌موتور چیست؟

تعویض دیرهنگام روغن‌موتور به سرسلیندر آسیب جدی می‌زند

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربوی بی ام و که چند سال پیش تولید شده‌اند به خاطر قابلیت اطمینان پایین مشهور هستند. دلیل این شهرت منفی هم به برخی مشکلات مربوط می‌شود که مهم‌ترین آن گاید زنجیر تایم پلاستیکی شکننده است که دردسرهای زیادی را ایجاد می‌کند. به تازگی کانال یوتیوب I Do Cars ویدئویی از پیشرانه ۴ سیلندر N26 بی ام و منتشر کرده و در آن ویدئو می‌توانیم بسیاری از مشکلات پیشرانه موردبحث را ببینیم.

بی ام و می‌گوید تعویض روغن این موتور هر ۲۴ هزار کیلومتر یک‌بار صورت می‌گیرد اما درصورتی‌که چنین کاری را انجام دهید جرم و دوده زیادی داخل پیشرانه رسوب کرده و درعین‌حال قطعات پلاستیکی و لاستیکی نیز از بین می‌روند.

پیشرانه‌ای که در ویدئو دیده می‌شود همین وضعیت را تجربه کرده و سر سیلندر آن وضعیت وخیمی دارد. اریک مجری ویدئو تکه‌های گاید زنجیر تایم را در پیشرانه پیدا می‌کند و همچنین متوجه جرم گرفتن و رسوب روغن‌موتور نیز می‌شود. لوله حامل روغن نیز به خاطر تکه‌های راهنمای زنجیر تایم کاملاً مسدود شده است.

وجود این ذرات پلاستیک برای مسدود شدن مسیر روغن به پمپ روغن کافی است و باعث می‌شود روغن به اجزا و قطعات مهم پیشرانه نرسیده و آسیب زیادی به آن وارد شود. نکته سورپرایز کننده اینکه بسیاری از قطعات داخلی پیشرانه قابل استفاده مجدد هستند و بنابراین همه اخبار درباره قلب تپنده N26 بی ام و نگران کننده نیست.

بی ام و این روزها توصیه می‌کند روغن محصولاتش هر ۱۶ هزار کیلومتر تعویض شوند که بسیار کمتر از توصیه‌های قبلی است اما بهتر است روغن‌موتور خودروهای این برند زودتر تعویض شوند. همان‌طور که در این ویدئو دیده می‌شود، تعویض روغن باید اولویت اصلی مالکان وسایل نقلیه باشد چراکه در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تعمیر قطعات خواهند بود.

منبع پدال
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین