کدخبر : 15509 تاریخ انتشار :
A

(عکس) فیس‌لیفت جک S3؛ شاسی‌بلند جدید کرمان‌موتور در ایران‌

(عکس) فیس‌لیفت جک S3؛ شاسی‌بلند جدید کرمان‌موتور در ایران‌

کرمان‌موتور قصد دارد تا فیس‌لیفت جک S3 را با نام کی‌ام‌سی SR3 به بازار عرضه کند

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ اس ۳ نام یکی از کراس اوورهای کوچک و البته نه چندان جدید کمپانی جک است که در ایران نیز توسط  کرمان موتور  به فروش می رسد. این خودرو برای سال ۲۰۲۰ آخرین فیس لیفت خود را تجربه کرد و اکنون بر طبق شنیده ها  کرمان موتور  قصد دارد این نسخه فیس لیفت را تحت نام  کی ام سی SR۳ در بازار ایران عرضه نماید.

رقابت با ری را

با روی کار آمدن کراس اوور جدید ایران خودرو یعنی ری را، بی تردید کار برای برخی از کراس اوورهای چینی همچون  تیگارد X35  و حتا  ام وی ام X55 پرو  سخت خواهد شد. در این بین، خودرویی همچون  جک S3 کرمان موتور  با آن چهره از مدافتاده که اصلاً حرفی برای گفتن ندارد، ضمن این‌که، به نظر می رسد برنامه ای برای ادامه حیات آن نیز با این چهره فعلی در خطوط تولید  کرمان موتور  وجود ندارد. به همین سبب طبق شنیده ها کرمانی ها قصد دارند  نسخه فیس لیفت جک S3  را با نام  کی ام سی SR3  جایگزین کند. خودرویی که اگرچه در بخش فنی تفاوت چندانی ندارد، اما نمای جلو، عقب و داخل آن تغییرات بسیاری کرده است.

جک S۳ فیس لیفت

کی ام سی SR3

کی ام سی SR3

جک S3 فیس لیفت  نسبت به نسخه موجود در ایران در بخش دماغه بیش‌ترین تغییرات ظاهری را تجربه کرده است. در این نسخه دیگر خبری از آن چراغ های بزرگ نیست و پکیج دوقسمتی چراغ ها برای  S3  تعبیه شده است. جلوپنجره نیز کوچک تر شده است و یک نوار مشکی، دی لایت های باریک خودرو را به یکدیگر متصل می کند. در بخش کناری خودرو یک بخش مشکی رنگ حد فاصله پنجره کناری و شیشه عقب دیده می شود که سبب اسپرت تر جلوه دادن خودرو شده و بالاخره در قسمت انتهایی، طراحی درِ صندوق، چراغ ها و سپر به طور کامل عوض شده است. یک دیفیوزر بزرگ نیز در مرکز سپر عقب  S3  خودنمایی می کند. نکته ای که در این بخش کمی خوشایند نیست استفاده از یک دستگیره کروم‌کاری‌شده سرتاسری روی صندوق است که به نظر می رسد بیش از حد بزرگ و برجسته طراحی شده است.

به طور کلی باید گفت طراحی  S3  با تغییرات فوق اگرچه به‌روزتر شده است، اما همچنان این کراس اوور از عدم تناسبات کلی بدنه همچون کاپوت بیش از حد کوتاه رنج می برد. البته طراحان  جک  در این زمینه بیان می کنند که قصدشان از طراحی  جک S3  خلق یک کراس اوور تورینگ کامپکت بوده است، به این معنی که بیش‌ترین فضای ممکن به کابین خودرو اختصاص داده شود.

کی ام سی SR3  دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۳۴۵ میلی متر، ۱۷۶۵ میلی متر و ۱۶۴۰ میلی متر و فاصله دو محور آن ۲۵۶۰ میلی متر است.

فضای کابین و امکانات

کابین کی ام سی SR3

جک S3 جدید  یا همان  کی ام سی SR3  در بخش داشبورد نیز کاملاً متحول شده و از طراحی بسیار شکیل تر و مدرن تری بهره می گیرد. در این بخش غربیلک فرمان تغییر کرده و مانیتور در بالاترین نقطه داشبورد نصب شده است. در قسمت پایینی مانیتور نیز، دریچه های تهویه، کلید های مربوط به کنترل سیستم صوتی و پنل تنطیمات تهویه را داریم. باید گفت این لایه بندی داشبورد به زیبایی آن کمک شایانی کرده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد  جک S3  می‌توان به مواردی همچون سانروف، فرمان برقی، دو عدد ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، مانیتور، تریم داخلی چرمی، دی لایت، رینگ های آلومینیومی، جلوپنجره کرومی و… اشاره نمود.

اما در نسخه جدید امکانات بهتری همچون دوربین ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، سقف پانوراما، صندلی برقی راننده و… نیز به چشم می آیند که امیدواریم  کرمان موتور  هم این موارد را در  کی ام سی SR3  به مشتریان عرضه نماید.

مشخصات فنی

کی ام سی SR3

کی ام سی SR3  همچون  جک S3  فعلی مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است. پیشرانه مذکور حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر را ارائه می نماید. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک سی وی تی است. به این ترتیب باید گفت  جک S3  یا  کی ام سی SR3  اگرچه از پیشرانه ای بی دردسر بهره می‌گیرد، اما همچنان در برابر رقبای توربوشارژ خود همچون  تیگارد X35 ،  ری را  و تاحدودی  ام وی ام X33 کراس ، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

کی ام سی SR3

کی ام سی SR3

کی ام سی SR3

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین