کدخبر : 15526 تاریخ انتشار :
A

قیمت چانگان CS35 پلاس؛ چرا خرید شاسی‌بلند وارداتی سایپا اشتباه است

قیمت چانگان CS35 پلاس؛ چرا خرید شاسی‌بلند وارداتی سایپا اشتباه است

اختلاف قیمت نسبتا کم بین کارخانه و بازار درمقایسه با خودروهای داخلی با وجود شرایط ثبت نام سخت تر شاید باعث تردید در خرید این خودرو شود

قیمت ۳۶۰- چانگان CS۳۵ پلاس تیپ سه فعلا تنها گزینه قطعی در طرح ثبت‌نام خودرو وارداتی است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ اختلاف قیمت چانگان در بازار و نمایندگی بین ۱۰۰ تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود. شرایط ثبت نام آن نیز همان محدودیت های ثبت نام برای خودرو های داخلی را دارا است. علاوه بر آن باید مبلغ نیم میلیارد تومان را در ابتدای ثبت نام در حساب وکالتی بلوکه کنید. ابهام درباره زمان تحویل خودرو و وجود قرعه کشی برای سهمیه خرید خودرو از دیگر مواردی است که در تصمیم برای ثبت نام چانگان CS۳۵ پلاس باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین باید بدانید اگر در طرح واردات ثبت نام کنید طی مدتی که در صف هستید نمی‌توانید برای ثبت نام خودرو های داخلی اقدام کنید. همچین برای ثبت نام در این طرح طی ۴۸ ماه گذشته نباید از بورس کلا یا طرح های ثبت نام خودرو های داخلی، خودرو خریده باشید.

اختلاف قیمت چانگانCS۳۵ پلاس بین کارخانه و بازار

قیمت چانگانCS35 پلاس تیپ سه در کارخانه یک میلیارد و 400 میلیون تومان است در حالی که در بازار می توانید با پرداخت 100 یا حداکثر 200 میلیون تومان بیشتر این خودرو را با قیمت حداکثر یک میلیارد و 600 میلیون تومان بخرید.

در این سطح قیمت این اختلاف شاید به اندازه‌ای وسوسه کننده نباشد که دردسرهای ثبت نام در طرح و بلوکه کردن پول و انتظارهای بعضا طولانی را برای دریافت خودرو را متحمل شوید.

1675302_333

اگر بخواهیم اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار چانگانCS35  پلاس را با چند خودرو دیگر مقایسه کنیم مثلا می توانیم به 207 دنده ای اشاره کنیم که در تاریخ 24 مهر مبلغی حدود 239  میلیون تومان  اختلاف قیمت بین قیمت کارخانه حدود 471 میلیونی و قیمت بازاری 710 میلیون تومانی آن وجود داشت.

توجه کنید که این اختلاف قیمت بیشتر درحالی است قیمت کارخانه ای 207 تقریبا یک سوم قیمت کارخانه‌ای چانگان است. حتی پژو پارس XU7P با اختلاف قیمتی 250 میلیون تومانی با توجه به قیمت به مراتب کمتر خود دست برتر را این لحاظ دارد. بنابرین اگر هدفتان از خرید چانگان بهره بردن از حاشیه سود ناشی از اختلاف بازار و کارخانه آن است یا حداقل در تصمیم خود این مورد را به عنوان یک پارامتر مهم لحاظ کرده‌اید بهتر است بدانید که از لحاظ اختلاف قیمت بازار و کارخانه بسیاری از خودروهای داخلی با قیمت های به مراتب کمتر گزینه بهتری به شمار می آیند. به  ویژه آنکه محدودیت‌ها در خرید خودرو داخلی برای طرح واردات خودرو نیز وجود دارد.

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی

شرایط ثبت نام چانگان به صورتی است که می تواند باعث دلسردی خریدار شود. مثلا برای ثبت نام در طرح باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب وکالتی بلوکه کنید تا تازه در فرایند ثبت نام قرار بگیرید که در این شرایط تورمی خواباندن این مبلغ به صرفه به نظر نمی‌رسد.

مشکل دیگر این طرح معلوم نبودن موعد تحویل خودرو است به این صورت که هنوز هیچ زمان دقیقی برای ورود خودروها به کشور مشخص نشده است. در هنگام تحویل هم براساس مالیات و عوارض و هزینه آن هزینه نهایی به قیمت روز با شما حساب می‌شود. همچنین با آن که وزات صمت اعلام کرده بود قرعه کشی از مراحل فروش خودرو حذف شده  اما برای سهمیه خرید خودرو خارجی قرعه کشی وجود خواهد داشت.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین