کدخبر : 16109 تاریخ انتشار :
A

مقایسه مزدا ۳ جدید و سراتو GT لاین؛ نبرد سدان‌های وارداتی بازار

مقایسه مزدا ۳ جدید و سراتو GT لاین؛ نبرد سدان‌های وارداتی بازار

سراتو جی‌تی لاین و مزدا ۳ جدید دو سدان جذاب وارداتی در بازار داخلی هستند؛ این دو خودرو را می‌توان از نظر امکانات تقریبا در یک رده قرار داد

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سگمنت سدان ها متأسفانه یا خوشبختانه در بازار جهانی روزبه‌روز کمرنگ تر می شود و انواع و اقسام کراس اوورهای بعضاً بی مصرف جای سدان های لذت بخش و مملو از حس خوب را گرفته اند.

البته در این بین هنوز هم برخی سدان ها مشتریان خاص خود را دارند و در بازار ما نیز این قضیه حاکم است. به عنوان مثال، اگر سگمنتی همچون S و E  مرسدس  و همچنین سری ۷ و ۵ بیمر را کنار بگذاریم و به دنبال سدان هایی اقتصادی در بازار جهانی بگردیم، به گزینه هایی همچون کیا K۴ یا همان  سراتو ،  مزدا ۳ ،  هوندا سیویک ،  تویوتا کرولا ،  تویوتا لوین  و… برمی‌خوریم. در ایران نیز به تازگی پای برخی از مدل های نام‌برده به بازار باز شده است و در همین راستا در این محتوا به سراغ مقایسه دو خودروی  کیا سراتو جی تی لاین  و  مزدا ۳ جدید  آمده ایم.

سراتو جی تی لاین و مزدا ۳ جدید

مزدا 3 مدل 2024

مزدا 3 مدل 2024

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ ، وارداتی جدید بازار ایران است که توسط  آفتاب خودرو  در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. در طراحی چهارمین  نسل مزدا ۳  از همان الگوی اسپرت و خشن در بخش جلو و عقب بهره گرفته شده است. در بخش دماغه خودرو شاهد چراغ های کشیده و خشمگین به همراه جلوپنجره ای بزرگ هستیم و همین فرم کشیدگی چراغ ها در نمای عقب نیز تکرار شده است. به طور کلی باید گفت  مزدا ۳ جدید  علیرغم سادگی در طراحی، از پیکره ای بسیار جذاب و هماهنگ بهره می برد که به سختی می توان ایرادی به آن گرفت.

کیا سراتو جی تی لاین

تحویل کیا سراتو

در طرف مقابل،  سراتو جی تی لاین  را داریم. خودرویی که توسط  کوشا خودرو  عرضه شده است و البته اکنون دیگر آخرین نسل  سراتو  یا  کیا K4  به شمار نمی آید، اما برای مایی که به چهره  سراتو سایپایی  عادت داریم، تا سر حد مرگ جدید است. چهره کلی  سراتو  با چراغ های کشیده جلو، چراغ های به‌هم پیوسته عقب، سپرهای اسپرت، جلوپنجره تایگرنوز و خط و خطوط قرمز روی سپرها، نسبت به  مزدا ۳  اندکی مدرن تر به نظر می رسد، اما رقیب سامورایی کمی خشن تر است. در خصوص  سراتو  نیز باید بیان کرد که واقعاً سدانی جذاب و خوش‌رخ است و انتخاب میان این خودرو و  مزدا ۳  جدید از نظر سبک طراحی، امری دشوار و صد البته سلیقه ای است.

امکانات دو خودرو

مزدا 3 مدل 2024

تحویل کیا سراتو

مزدا ۳ وارداتی  به امکانات و آپشن هایی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، اتولایت، سنسور نور، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، سیستم تشخیص خستگی، مولتی مدیا با ۶ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دنده پشت فرمان، استارت بدون کلید، ورود بدون کلید، سنسور پارک عقب، شارژ وایرلس، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، صندلی راننده برقی ۶ جهته با مموری، AFS، خروجی تهویه ردیف عقب، کلاستر دیجیتال، صندلی ایزوفیکس، آینه الکتروکرومیک، سانروف، و آینه های کناری تاشو برقی با گرم‌کن مجهز است.

سراتو جی تی لاین وارداتی کوشا  هم به امکاناتی نظیر ۲ عدد ایربگ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، تهویه دستی، استارت دکمه ای، سانروف، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، اتو لایت، پدل شیفتر و… مجهز است.

در خصوص امکانات، می بینیم که وضعیت  مزدا ۳  نسبت به رقیب کاملاً سر تر است.

مشخصات فنی سراتو جی تی لاین و مزدا ۳ جدید

برای نسخه وارداتی سدان  مزدا  از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با تکنولوژی SkyActive-G استفاده شده است که می تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو تحویل دهد. تعلیق عقب  مزدا ۳  هم از نوع تورشن بیم است.

سراتو وارداتی کوشا  به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و چهار سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. در این نسخه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نیرو را از پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود.

مزدا ۳ جدید چه مشخصاتی دارد؟

برای نسخه وارداتی سدان مزدا از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با تکنولوژی SkyActive-G استفاده شده است که می تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو تحویل دهد. تعلیق عقب مزدا ۳ هم از نوع تورشن بیم است.

سراتو جی تی لاین چه مشخصاتی دارد؟

سراتو وارداتی کوشا به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و چهار سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. در این نسخه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نیرو را از پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین