کدخبر : 2287 تاریخ انتشار :
A

بلایی که پژو پارس بر سر بازار خودرو آورد

بلایی که پژو پارس بر سر بازار خودرو آورد

امسال از ابتدای سال تا مهرماه بازار آرام بود و بهترین قیمت‌ها بود، اما هیچ‌کسی خرید نمی‌کرد

قیمت ۳۶۰-فیروز نادری، فعال  بازار خودرو  درخصوص وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی اسفندماه گفت: بازار خودرو با افزایش قیمت و التتهاب زیاد همراه بود، گرانی‌ها مشخص است و مصرف‌کنندگان این وضعیت را لمس می‌کنند، خودروسازان هم به فکر و چاره نیستند.

نادری افزود: خرید و فروش در بازار شب عید کاهش نداشته و اتفاقا برای فروشندگان و کسبه پررونق بود، اما افزایش قیمت خودرو امسال زیاد بوده و معاملات با قیمت بالا  انجام شده است. هیچ وقت بازار خودرو چنین افزایش قیمتی را به خود ندیده بود، قیمت خودروی پارس به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است.وی ادامه داد: مردم ما برعکس عمل می‌کنند و وقتی خودرو گران می‌شود نسبت به زمان ارزانی بیشتر خودرو می‌خرند. امسال از ابتدای سال تا مهرماه بازار آرام بود و بهترین قیمت‌ها بود، اما هیچ‌کسی خرید نمی‌کرد.

این کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودرو در کشور ما نابه‌سامان است، یا با تورم و افزایش قیمت مواجه می‌شویم و یا کارخانه‌ها سعی می‌کنند با عدم تحویل خودرو خلاء ایجاد کنند، برای مثال تحویل خودروی پرشیا به بهانه بحث استاندارد به مدت دو ماه متوقف شد و از آنجایی که این خودرو خواهان زیاد دارد با افزایش قیمت مواجه شد و سایر ماشین‌ها هم به تبع آن گران شدند.به گفته نادری، افزایش قیمت دلار نیز عامل دیگر رشد قیمت خودرو در سال جاری بود.

وی اظهار کرد: واردات خودروهای کارکرده به دلیل قیمت پایین‌تر بر بازار خودرو تاثیر زیادی می‌گذارد و به نفع مردم است.این فعال بازار خودرو با بیان این که حداقل خودروهایی که در مناطق آزاد است وارد سرزمین اصلی شود، گفت: سه ماه است که صحبت از واردات خودرو از این مناطق مطرح شده، اما فقط حرف بوده و در عمل اتفاقی رخ نداده است.

نادری تصریح کرد: واردات خودروهای کارکرده و مناطق آزاد به نفع خودروساز و دولت نیست، به همین دلیل اجرایی نمی‌شود، درآمدی که دولت از صنعت و بازار خودرو دارد خیلی زیاد است و هم از شرکت‌ها و هم از وضعیت بازار سود می‌برد.  این کارشناس بازار خودرو گفت: واردات ماشین صفر مستقیم توسط مردم انجام نمی‌شود و خودرویی که یک میلیارد و نهایتا ۲ میلیارد خریداری شده، ۴ میلیارد به دست مصرف کننده می‌رسد؛ بنابراین اگر مردم خودشان ماشین وارد کنند خیلی بهتر است.

 

منبع تیتر کوتاه
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین