کدخبر : 7711 تاریخ انتشار :
A

هاوال H6 هیبرید در راه بازار ایران + عکس

هاوال H6 هیبرید در راه بازار ایران + عکس

هاوال H6 هیبرید، کراس اوور جدید چینی است که به زودی توسط شرکت بی ام کارز (زیرمجموعه گروه بهمن) به صورت وارداتی وارد بازار ایران خواهد شد و هم اکنون در حال گذراندن مراحل فنی قانونی جهت دریافت مجوز پلاک گذاری است

 این خودرو نسل سوم از سری H۶ هاوال است که نخستین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. نسخه هیبریدی آن نیز در سال ۲۰۲۱ رونمایی گردید.

طراحی ظاهری هاوال H۶ هیبرید با چهره ای خشن و جوان پسند همراه است. چراغ های کشیده، جلوپنجره بزرگ مشبک و خطوط تیز و تند، نمایی تهاجمی را خلق کرده اند. در عین حال، طراحی کلی آن کمی قدیمی به نظر می رسد. داخل کابین نیز از ظاهری مینیمال و ساده بهره می برد که مطابق با سلیقه بسیاری از مصرف کنندگان است.

پیشرانه این خودرو ترکیبی از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی 147 اسب بخاری و موتور الکتریکی 130 کیلوواتی (174 اسب بخار) است. این ترکیب توان 300 نیوتن متری را فراهم می کند. انتقال نیرو به چرخ های جلو از طریق گیربکس دوسرعته DHT صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد این کراس اوور 7.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت است.


بیشتر بخوانید: ایران خودرو، جایگزین دنا را معرفی کرد


یکی از نقاط قوت هاوال H۶ هیبرید، مصرف سوخت بسیار پایین ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که آن را به گزینه ای مناسب برای خریداران دغدغه مند به مسائل زیست محیطی و صرفه جویی در هزینه سوخت تبدیل می کند. این خودرو از سیستم تعلیق مکفرسون-مالتی لینک نیز بهره می برد که سواری نرم و راحتی را نوید می دهد.

لیست امکانات رفاهی و ایمنی بسیار کاملی نیز در هاوال H۶ هیبرید گنجانده شده است. از جمله می توان به سیستم های کمک رانندگی پیشرفته ADAS، صندلی های برقی و گرمکن دار، سانروف پانوراما، سیستم پارک خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

اگرچه رقبای قدرتمندی چون لاماری ایما HEV، فونیکس تیگو 7 و 8 پرو الکتریکی و سوزوکی ویتارا هیبرید، در انتظار هاوال H6 هیبرید هستند، اما این خودرو با سابقه برند هاوال در ایران و آشنایی مصرف کنندگان با آن، می تواند گزینه رقابتی مناسبی باشد. اما موفقیت آن در گرو توسعه شبکه خدمات پس از فروش مناسب توسط بی ام کارز خواهد بود.

 

منبع خودروبانک
ارسال نظر

پربیننده ترین