کدخبر : 7990 تاریخ انتشار :
A

آیا نیسان ماکسیما جدید وارد ایران می‌شود؟ + تصاویر

آیا نیسان ماکسیما جدید وارد ایران می‌شود؟ + تصاویر

در تاریخ 22 ژوئن 2024، تصاویری از طراحی نسل نهم نیسان ماکسیما توسط Digimods DESIGN منتشر شد. این خودرو که زمانی تحت برند داتسون فروخته می‌شد، از سال 1980 تا 2023 در هشت نسل تولید شده است

ماکسیما در ابتدا یک سدان و استیشن واگن با محرک عقب بود، اما در سال ۱۹۸۴ برای مدل ۱۹۸۵ به محرک جلو تغییر پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: اطلاعیه فروش ویژه نقدی و اقساطی جک J۴ کرمان موتور


نیسان تا سال 1986 منتظر ماند تا نسل دوم سدان بتواند فروش بیش از 100,000 دستگاه را در ایالات متحده ثبت کند. سال 1994 بهترین سال فروش این خودرو در آمریکا بود و 163,138 دستگاه به فروش رسید.

دهه 90 میلادی همچنین آغاز پایان سدان‌ها در ایالات متحده را رقم زد. این افول آهسته اما پیوسته بود، با یک بهبود کوچک پس از بحران مالی 2007-2008. کاهش محبوبیت سدان‌ها در سال 2018 کاملاً مشهود شد، به طوری که فروش ماکسیما از 67,627 به 42,337 دستگاه کاهش یافت.

با توجه به اینکه نیسان کراس‌اوورها را بسیار بیشتر از خودروهای سواری معمولی و کامیون‌ها می‌فروشد، تصمیم این شرکت برای توقف تولید سدان پرچمدار خود پس از مدل 2023 منطقی به نظر می‌رسید. اما اگر ماکسیما در قالب نسل نهم شانس دیگری پیدا می‌کرد چه می‌شد؟

رندر دیجیتالی نیسان ماکسیما جدید

طراحی دیجیتالی جدید Digimods DESIGN ترکیبی از نیسان و لکسوس است. بخش لکسوس به راحتی از چراغ‌های عقب و قاب آینه‌ها قابل تشخیص است، در حالی که بخش نیسان به ویژه در جلو با جلوپنجره و چراغ‌های شبیه به قشقایی کاملاً مشخص است.

نیسان دو ماه پیش قشقایی را به‌روزرسانی کرد و طراحی خارجی مدل فیس‌لیفت شده یادآور خودروی الکتریکی آریا است. اگرچه نمی‌توان آن را زیبا نامید، اما قشقایی با فناوری e-Power برگ برنده‌ای در آستین دارد. این اصطلاح نیسان برای موتور درون‌سوزی است که به عنوان یک ژنراتور برای باتری لیتیوم-یونی عمل می‌کند و انرژی را به یک موتور الکتریکی می‌رساند.

با توجه به کاهش تقاضا برای سدان‌ها و افزایش محبوبیت کراس‌اوورها و کامیون‌ها، احیای ماکسیما در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد. در عوض، می‌توان منتظر یک سدان تمام الکتریکی بود که در کارخانه نیسان در کانتون، می‌سی‌سی‌پی تولید خواهد شد.

منبع خودروبانک
ارسال نظر

پربیننده ترین