کدخبر : 9185 تاریخ انتشار :
A

پشت‌پرده توقف تولید جانشین 206

پشت‌پرده توقف تولید جانشین 206

پروژه TF۲۱ در مهرماه ۱۴۰۱ در راستای تولید جانشینی برای دو خودرو 206 و 207 رونمایی شد که در ادامه عوامل مختلفی سبب توفق آن شد

پروژه TF۲۱ قرار بود جایگزینی ملی برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ باشد که بر روی پلتفرم P۲۰۰ توسعه یافته و ابعادی شبیه به پژو ۲۰۶ داشت.


بیشتر بخوانید: معاوضه اکانت همستر با مازراتی! (عکس)


این خودرو نیز قرار بود مانند دیگر عضو جدید ایران خودرو یعنی ری‌را در چند تیپ به بازار عرضه شود تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. پروژه TF۲۱ قرار بود ابتدا با پیشرانه TU۵ پلاس به بازار عرضه شود و در مرحله بعد با پیشرانه IK۳ که یک پیشرانه ۳ سیلندر بسیار کم مصرف و اقتصادی داخلی است پا به جاده‌های ایران بگذارد. با گذشت حدود ۲۱ ماه از زمان رونمایی این خودرو، سرنوشت این پروژه را از معاونت تحقیق و طراحی ایران خودرو جویا شدیم.

مهدی رادمنش دلیل توقف پروژه TF۲۱ را مباحث قیمتی و استانداردی دانست و گفت: نکته اول در ادامه پروژه TF۲۱ مربوط به قیمت محصول است که متناسب با خودرو پژو ۲۰۷ نبود.

196083

وی افزود: در تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه دست یافتیم که سطوح آپشنی و قیمت محصول TF۲۱، برای جایگزینی این خودرو با پژو ۲۰۷ مناسب نیست.

196080

رادمنش دلیل دیگر توقف این پروژه را دریافت مجوز استاندارد پژو ۲۰۷ عنوان و تصریح کرد: با دریافت مجوزهای استانداردی و رفع مشکلات تولید پژو ۲۰۷، دیگر پروژه TF۲۱ اقتصادی نبود و به همین دلیل این پروژه در ایران خودرو متوقف شد.

196081

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایران خودرو خاطرنشان کرد: هر چند پروژه TF۲۱ به طور کامل متوقف شده، اما ممکن است در آینده و به فراخور شرایط، این پروژه دوباره آغاز شود.

یادآور می شود که پروژه TF۲۱ در مهرماه ۱۴۰۱ و با حضور رئیس سازملی استاندارد ایران و مدیرعامل وقت ایران خودرو، رونمایی و معرفی شده بود. زمانی این پروژه رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت که سخت‌گیری‌های زیادی از سوی سازمان استاندارد بر خودروسازان تحمیل شد اما با اتفاقاتی که در حوزه استانداردسازی خودروهای داخلی رخ داد، این پروژه نیز متوقف شد.

منبع پرشین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین