کدخبر : 9281 تاریخ انتشار :
A

توقف پروژه خودروسازی شرکت زرماکارون و شیرین عسل

توقف پروژه خودروسازی شرکت زرماکارون و شیرین عسل

بیش از یک سال از خبر ورود شرکت‌های تولید مواد غذایی به صنعت خودرو می‌گذرد اما شنیده‌ها حاکی از این است که پروژه خودروسازی شیرین عسل و زرماکارون متوقف شده است

خودروسازی به عنوان یکی از صنایع پیشران اقتصادی همواره جذابیت بسیاری برای هولدینگ‌های بزرگ داشته و یکی از وسوسه کننده ترین فعالیت‌های اقتصادی برای ابرثروتمندان ایرانی است. این موضوع به خصوص در دوره‌های اخیر وزارت صمت که با دست و دلبازی بیشتری به ارائه مجوز تولید می‌پرداخت، مشهود بود.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های وارداتی اعلام شد/ ارزان‌ترین مدل کدام است؟


دیگر دلیل ترغیب فعالان اقتصادی را باید مرتبط با عقد قرارداد تولید خودروهای چینی در ایران دانست که با کمی مذاکره امکان مونتاژ خودرو در ایران و بهره‌مندی از سود سرشار خودروسازی را ممکن می‌کند.

همین جذابیت‌ها بود که موجب شد تا شرکت‌هایی مانند زر ماکارون و شیرین عسل به فکر ورود به صنعت خودرو و تاسیس شرکت خودروسازی باشند.

زرماکارون در سال ۱۴۰۱ رسما خبر از ورود به صنعت خودرو داد و حتی خود را قطب جدید صنعت خودروسازی ایران و رقیب ایران خودرو و سایپا معرفی کرد.

شیرین عسل هم شرکت دیگری بود که خبر از ورود به عرصه خودروسازی داد.

یونس ژائله مالک شیرین عسل در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر گفته بود: مجوز تولید خودرو توسط این شرکت در فرودین ۱۴۰۲ صادر شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

حتی صابر پرنیان رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، در رابطه با مدل خودروی تولیدی توسط هلدینگ غذایی شیرین عسل گفته بود: این محصول یک خودرو روز اروپایی است که در ۱۸ ماهه اول به‌ صورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید و تقریبا در ۱۸ ماهه آتی داخلی‌سازی خودرو انجام می‌شود. این شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون های کشنده را تولید خواهد کرد.

خبر خودروسازی زر ماکارون و شیرین عسل با ادعاهای بزرگ همراه بود اما در عین حال شک و شبهه زیادی در قابل اجرا بودن آن ادعاها وجود داشت.

با گذشت بیش از یک سال از خبر ورود شرکت‌های تولید مواد غذایی به صنعت خودرو، شنیده‌ها حاکی از این است که پروژه خودروسازی شیرین عسل و زرماکارون متوقف شده است.

دلیل توقف پروژه خودروسازی دو شرکت مواد غذایی مشخص نیست و رسما از سوی این دو شرکت اعلام نشده است اما آنچه به نقل از شنیده‌های موثق قطعی به نظر می‌رسد این است که دیگر نباید منتظر خودروهای جدید توسط این شرکت‌ها که آرزوهای بزرگی داشتند، باشیم.

منبع پرشین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین