کدخبر : 13363 تاریخ انتشار :
A

هزینه دو میلیونی برای خرید لوازم‌ تحریر در سال تحصیلی جدید‌

هزینه دو میلیونی برای خرید لوازم‌ تحریر در سال تحصیلی جدید‌

قیمت لوازم تحریر در بازار بسیار متنوع است، به طوری که بین ارزان‌ترین و گران‌ترین جامدادی بازار تقریبا دو میلیون و 500 هزار تومان اختلاف قیمت وجود دارد

قیمت ۳۶۰- خرید لوازم‌ تحریر در سال تحصیلی جدید برای بچه‌های دبستانی می‌تواند حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه داشته باشد. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت کوله‌پشتی‌های مدرسه از 400 هزار تومان شروع می‌شوند و برخی از مدل‌ها تا 6 میلیون تومان قیمت دارند. همچنین قیمت دفترهای مشق از 25 هزار تومان آغاز می‌شود و دفترهای نقاشی معمولی نیز از 13 هزار تومان قابل خریداری هستند.در بخش نوشت‌افزار نیز قیمت مداد مشکی از 15 هزار تومان و جامدادی‌ها از 40 هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت کوله پشتی مدرسه در بازار

قیمت کوله پشتی برای بچه‌های دبستانی از حدود 400 هزار تومان شروع می‌شود. به گفته فروشندگان در زمان شروع مدارس برخی از این کوله‌پشتی‌ها تخفیف خورده و با قیمت 350 هزار تومان هم به فروش می‌رسد. کوله‌پشتی‌های مدرسه با قیمت شش میلیون تومان هم در بازار مشاهده می‌شود. کوله‌پشتی‌های چرخ‌دار نیز تا 5 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. پرفروش‌ترین کوله‌پشتی‌ها نیز از یک تا سه میلیون تومان قیمت دارند. 

ارزان‌ترین دفتر برای مدرسه

ارزان‌ترین دفتر مشق موجود در فروشگاه‌ها، دفترهای 30 برگ است که با قیمت حدودا 25 هزار تومان به فروش می‌رسند. دفتر مشق‌های 100 برگ ساده از 39 هزار تومان در دسترس قرار دارند که بسیار هم پرطرفدار و پرفروش هستند. قیمت گران‌ترین دفتر که 100 برگ هم هست به حدود یک میلیون و 500 هزار تومان می‎رسد. 

قیمت دفتر نقاشی‌های معمولی 40 برگ در بازار از 13 هزار تومان شرع می‌شود. اما پرفروش‌ترین دفترهای نقاشی معمولا 100 برگ هستنند و قیمت آن‌ها از 30 تا 40 هزار تومان است. دفترنقاشی‌های معمولی برای استفاده روزمره در مدرسه تا 300 هزار تومان هم قیمت دارند.

فرارو | اوضاع بد اقتصادی و افت تقاضا در صنف لوازم تحریر

قیمت مداد مشکی و قرمز

قیمت مداد مشکی معمولی از 15 هزار تومان آغاز می‌شود. پرطرفدارترین مدادهای مشکی به صورت جعبه‌ای خریدوفروش می‌شوند. این مدادها در بسته‌های 12 تایی با قیمت 36 تا 40 هزار تومان فروخته می‌شوند. ارزان‌ترین مداد قرمز تکی 18 هزار تومان قیمت دارد. مداد آریا که بسته شش تایی مشکی آن 52 هزار تومان است، قیمت بسته شش تایی مداد قرمز را 84 هزار تومان تعیین کرده است.

قیمت جامدادی برای شروع مدرسه

ارزان‌ترین جامدادی در فروشگاه‌های لوازم تحریر حدودا 40 هزار تومان قیمت دارد. پرفروش‌ترین جامدادی‌های بازار با کیفیت قابل قبول نیز با قیمت حدودا 140 هزار تومان فر وخته می‌شوند. این در شرایطی است که برخی جامدادی‌ها در فروشگاه‌ها تا دومیلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده‌اند.

ارزان‌ترین مدادرنگی بازار چند؟

یک جعبه مدادرنگی شش رنگ در ارزان‌ترین حالت حدودا 24 هزار تومان ارزش دارد. قیمت مداد رنگی‌های 12 رنگ با کیفیت قابل قبول نیز حدود 100 هزار تومان است، این قیمت برای بسته‌های مدادرنگی 24 رنگ به حدود 200 هزار تومان می‌رسد. قیمت مداد رنگی می‌تواند برای یک بسته 36 رنگ فابرکاستل تا بالای هفت میلیون تومان هم برسد.

قیمت تراش و پاک‌کن

ارزان‌ترین تراش موجود در بازار با قیمت حدودا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد، اما می‌توان یک بسته چهارتایی تراش را 21 هزار تومان خرید. پرفروش‌ترین تراش‌های بازار بین 20 تا 30  هزار تومان قیمت دارند و گران‌ترین آن‌ها ترا‌ش‌های برقی هستند که تا سه میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

ارزان‌ترین پاک‌کن حدود 16 هزار تومان ارزش دارد، این در حالی است که اگر بسته دوتایی را انتخاب کنید قیمت آن 24 هزار تومان می‌شود. بسته‌های دوتایی 43 هزار تومانی و بسته 8 عددی 70 هزار تومانی هم از گزینه‌های پرطرفدار هستند. قیمت بعضی بسته‌های چهارتایی پاک‌کن تا نزدیک یک میلیون تومان هم می‌رسد.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین