کدخبر : 15394 تاریخ انتشار :
A

ب‌ام‌و C400 X و C400 GT؛ دو اسکوتر جدید آلمانی رونمایی شدند

ب‌ام‌و C400 X و C400 GT؛ دو اسکوتر جدید آلمانی رونمایی شدند

ب‌ام‌و Motorrad دو موتورسیکلت لوکس در بخش اسکوترهای شهری را با اندازه متوسط عرضه کرده است

در زمینه شهری،  ب ام و C ۴۰۰ X  با تأکید بر ویژگی‌های پویایی متمایز است، در حالی که،  ب ام و C ۴۰۰ GT ، که نسخه‌ای گرن توریزمو مناسب برای سفرهای طولانی است، با راحتی بیش‌تر خود جلب توجه می‌کند.  BMW Motorrad  اکنون این دو اسکوتر متوسط را در زمینه های مختلف بهبود بخشیده و به جز بهبودهای فنی، ویژگی‌ها، رنگ‌ها و لوازم جانبی جدیدی نیز به آن‌ها اضافه کرده است. در بازار اروپا، قیمت پایه برای  ب ام و C ۴۰۰ X  از ۸,۹۳۰ یورو و برای  ب ام و C ۴۰۰ GT  از ۱۰,۱۰۰ یورو آغاز می‌شود. همچنین این دو مدل جذاب در سه ماه اول سال ۲۰۲۵ به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

مشخصات فنی BMW C ۴۰۰ X و BMW C ۴۰۰ GT

ب ام و C 400 X و C 400 GT

ب ام و C 400 X و C 400 GT

نیروی محرکه همچنان موتور تک سیلندر نسل های قدیمی  ب ام و  است که دارای قدرت ۲۵ کیلووات (۳۴ اسب بخار) در ۷,۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۵ نیوتن‌متر در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه است. قدرت از طریق یک گیربکس (CVT) به چرخ عقب منتقل می‌شود.

هر دو مدل  ب ام و C 400 X  و  ب ام و C 400 GT  اکنون به‌طور استاندارد با سیستم ABS Pro از  BMW Motorrad  مجهز شده‌اند. با توجه به سیستم ترمز ABS که هنگام ترمز در زاویه متمایل عمل می‌کند، این سیستم ایمنی بیش‌تری را فراهم می‌آورد، حتا هنگام ترمزگیری در پیچ‌ها. ABS Pro از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند، حتا زمانی که اهرم ترمز به سرعت فشرده می‌شود و تغییرات ناگهانی در نیروی فرمان را کاهش می‌دهد، به طوری که حتا هنگام ترمز ناگهانی، وسیله نقلیه به‌طور ناخواسته بالا نمی‌آید.

علاوه بر این، عملکرد کنترل ترمز دینامیک (DBC) که به ABS Pro متصل است، پاسخ بسیار حساسی و ثبات بالای ترمز و رانندگی را با بهترین تأخیر ممکن، حتا در پیچ‌ها، ارائه می‌دهد. به محض این‌که جعبه حسگر هنگام ترمز یک مقدار خاص از تأخیر را شناسایی کند، درخواست همزمان راننده به عنوان غیرمحتمل در نظر گرفته شده و از باز شدن دریچه گاز جلوگیری می‌شود. این امر باعث می‌شود وسیله نقلیه پایدار بماند و فاصله ترمز کاهش یابد.

کنترل کشش دینامیک (DTC) و کنترل گشتاور کشش موتور (MSR) نیز به‌طور استاندارد موجود هستند. DTC ایمنی بیش‌تری را هنگام شتاب‌گیری فراهم می‌آورد، حتا در زوایای متمایل و به‌ویژه در شرایط جاده‌ای لغزنده. MSR می‌تواند شرایط ناپایدار رانندگی را که ممکن است در حین حرکت یا کاهش ناگهانی گاز رخ دهد، مدیریت کرده و از لغزش بیش از حد چرخ‌ عقب (لغزش یا سر خوردن) جلوگیری کند.

امکانات رفاهی ب ام و C ۴۰۰ GT و C ۴۰۰ X

ب ام و C 400 X و C 400 GT

ب ام و C 400 X و C 400 GT

C 400 X  و  C 400 GT  اکنون به‌طور استاندارد با یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی TFT عرضه می‌شوند. تنوع اطلاعات، کیفیت نمایش و به‌ویژه سهولت استفاده بی‌نظیر است. در ترکیب با اپلیکیشن  BMW Motorrad Connected ، نمایشگر به کنترل چندگانه روی دسته چپ فرمان متصل شده و می‌توان آن را به‌سرعت، با امنیت و به آسانی کنترل کرد. به‌عنوان بخشی از گزینه Connectivity Pro،  ب ام و C 400 GT  همچنین می‌تواند با یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی تجهیز گردد.

گوش دادن به موسیقی، برقراری تماس تلفنی و ناوبری هنگام رانندگی نیز ممکن است. به عنوان مثال، اگر یک گوشی هوشمند و کلاه ایمنی از طریق بلوتوث به سیستم ارتباطی  BMW Motorrad  متصل شوند، دسترسی به پخش رسانه و عملکردهای تلفن به‌راحتی از طریق صفحه نمایش TFT امکان‌پذیر است. این قابلیت‌ها بدون نیاز به نصب اپلیکیشن قابل استفاده هستند. در صورت وجود یک اتصال بلوتوث فعال با یک گوشی هوشمند استاندارد، راننده می‌تواند هنگام رانندگی به موسیقی گوش دهد و گوشی هوشمند را در محفظه نگهداری فعال و خنک شده شارژ کند. علاوه بر این، اپلیکیشن رایگان  BMW Motorrad Connected  ناوبری پیوسته را به‌طور مستقیم از طریق صفحه نمایش TFT ارائه می‌دهد.

C 400 X  و  C 400 GT  اکنون فضای ذخیره‌سازی بیش‌تری زیر صندلی دارند که امکان حمل بار بیش‌تری را فراهم می‌کند. در  ب ام و C 400 X ، حجم ذخیره‌سازی ۳ لیتر بیش‌تر شده است، و در  ب ام و C 400 GT ، شامل محفظه‌های جلویی، حجم ذخیره‌سازی به‌طور چشم‌گیری ۱۲ لیتر افزایش یافته است.  ب ام و C 400 GT  اکنون به‌طور استاندارد با شیشه جلو قابل تنظیم دستی ارائه می‌شود.

با ۴۳.۵ لیتر فضای ذخیره‌سازی، جعبه بار جدید نه تنها ۱۳.۵ لیتر بیشتر از قبل حجم دارد، بلکه ظرفیت بار آن نیز به ۱۰ کیلوگرم افزایش یافته است، در حالی که ظرفیت قبلی ۵ کیلوگرم بود. این جعبه همچنین دارای سیستم الکتریکی شامل نور داخلی و یک پورت شارژ USB است. یک بالش پشتی و پنل‌های جانبی رنگی نیز به‌عنوان گزینه‌هایی برای جعبه بار جدید در دسترس هستند.

گزینه های رنگ ب ام و C ۴۰۰ GT و C ۴۰۰ X

ب ام و C 400 X و C 400 GT

ب ام و C 400 X و C 400 GT

علاوه بر نسخه استاندارد با رنگ متالیک Blackstorm و صندلی سیاه/خاکستری، رینگ‌های مشکی و کالیپرهای ترمز در جلو،  C 400 X  با طراحی جدید و دینامیک‌تر در جلو، همچنین در مدل جدید “Rugged” نیز قابل دسترسی است.

در این نسخه،  ب ام و C 400 X  با رنگ بدنه مات Kalamata metallic تجهیز شده و در عین حال، ظاهری شیک و دینامیک دارد. رینگ‌های قرمز و تایرهای با طراحی آفرود، با کالیپرهای طلایی در جلو ترکیب شده‌اند. یک شیشه جلو با تیرگی زیاد، صندلی قرمز و سیاه، پله‌های استیل ضد زنگ و محافظ دست‌ها که به‌عنوان اکسسوری اختیاری موجود هستند، ظاهر جذاب این اسکوتر را تکمیل می‌کنند.

علاوه بر نسخه استاندارد با رنگ متالیک Blackstorm که دارای صندلی سیاه، رینگ‌های مشکی و کالیپرهای ترمز مشکی در جلوست،  C 400 GT  همچنین در مدل جدید  Exclusive  نیز قابل دسترسی است.

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین