کدخبر : 8813 تاریخ انتشار :
A

اسکوتر ادونچری در بازار ایران؛ کی وی XDV 249 + عکس

اسکوتر ادونچری در بازار ایران؛ کی وی XDV 249 + عکس

چند ماه پیش نیکران موتور موتورسیکلت جدیدی به بازار ایران در کلاس اسکوتر ادونچری با نام کی وی XDV 249 عرضه کرد

برند کی وی یکی دیگر از برندهای چینی بازار موتورسیکلت ایران است که زیرمجموعه گروه QJ Group به شمار می رود، همان برندی که شرکت مادر برند بنلی هم است.


بیشتر بخوانید: قیمت پژو پارس امروز از مرز ۸۰۰ میلیون عبور کرد


موتورسیکلت کی وی XDV اولین اسکوتر ۲۵۰ سی سی در سبک ادونچر در بازار موتورسیکلت ایران بود که چند ماه قبل توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد وارد بازار موتورسیکلت ایران شد. این موتور دارای آپشن‌های خوبی برای مسافرت در جاده‌های آسفالت و خاکی است. از جمله این امکانات می‌توان به باکس زیر زین جادار برای قرار دادن کلاه کاسکت، گرم‌کن دسته و کی‌لس استارت اشاره کرد.

طراحی کی وی XDV ۲۴۹

keeway-xdv-249-2

در کل، اسکوترهایی که در سبک ادونچری و با هدف استفاده‌های برون‌شهری ساخته می‌شوند، از مدل اصلی و پیشرو در این کلاس در طراحی‌های خود کپی‌برداری می‌کنند. در این میان، شاه اسکوتر ادونچری‌های جهان، هوندا XADv است که از زمان عرضه این محصول به بازارهای جهانی، کلاً یک کلاس موتورسیکلت جدید را به وجود آورده است.

طراحی کی وی XDv ۲۴۹ بی‌شباهت به محصول هوندا نیست. در نمای جلوی این اسکوتر، چهار چراغ هالوژنی با دی‌لایت‌ها ترکیب شده‌اند، همچنین یک شیلد برقی به منظور جلوگیری از عبور گرد و خاک طراحی شده است که نمای جلوی موتورسیکلت را جذاب کرده‌اند.

در نمای کناری کی وی XDV ۲۴۹، به سایر اسکوترهای بازار ایران شباهت دارد. باک سوخت دیگر زیر زین قرار نگرفته و در فضای بین پاهای راکب تعبیه شده است، تا باکس زیر زین موتورسیکلت فضای بیش‌تری داشته باشد.

همچنین، این اسکوتر مجهز به یک کیلومترشمار تمام دیجیتال با تکنولوژی TFT است که بهترین دید را به راکب ارائه می‌دهد. زین موتور Keeway XDV ۲۴۹ طوری طراحی شده است که دو نفر به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. نمای عقب این اسکوتر ادونچری شلوغ نیست و تنها یک چراغ تمام ال‌ای‌دی برای آن طراحی شده که ساده و شیک به نظر می‌رسد. کی وی XDV در سه رنگ آبی، سفید و مشکی در بازار ایران عرضه شده است.

مشخصات فنی کی وی XDV ۲۴۹

keeway-xdv-249-4-900x506

موتورسیکلت Keeway XDV ۲۴۹ دارای شاسی لوله‌ای فولادی است. جلوی آن مجهز به تعلیق تلسکوپی دو شاخ و عقب آن دارای دو کمک فنر گازی است. ترمز جلو یک دیسک ABS به قطر ۲۴۰ میلی‌متر و ترمز عقب نیز یک دیسک ABS به قطر ۲۲۰ میلی‌متر دارد. چرخ جلو سایز ۱۱۰/۷۰-۱۳ و چرخ عقب سایز ۱۳۰/۷۰-۱۳ است. وزن خشک این موتورسیکلت ۱۶۹ کیلوگرم است. ارتفاع آن ۱۱۱۵ میلی‌متر، طول ۱۹۵۵ میلی‌متر و عرض ۷۸۰ میلی‌متر می‌باشد. ارتفاع تا سطح زمین ۱۱۵ میلی‌متر است. حجم باک سوخت ۱۳.۵ لیتر و باتری آن ۱۲ ولت ۹ آمپر است. همچنین موتور Keeway XDV ۲۴۹ دارای سیستم خنک‌کننده رادیاتور آب است.

اسکوتر ادونچری کی وی  XDV ۲۴۹ دارای گشتاور ۲۳ نیوتون متر در دور موتور ۶,۷۵۰ دور در دقیقه است. همچنین این موتور قدرتی برابر با ۲۴.۸ اسب بخار را در دور موتور ۷,۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌دهد.

قیمت اسکوتر کی وی XDV ۲۴۹

keeway-xdv-249-6-900x506

طبق قیمت رسمی اعلام شده توسط شرکت نیکران موتور، موتورسیکلت Keeway XDV ۲۴۹ در اوایل تیرماه سال ۱۴۰۳، در بازار ایران حدود ۳۶۵,۰۰۰,۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این قیمت نسبتاً بالاست، اما این موتورسیکلت آپشن‌هایی را ارائه می‌دهد که حتا برخی از برندهای مطرح در بازار نیز ندارند. رقیب جدید این اسکوتر ادونچر در بازار ایران، مدل SYM ADV ۱۷۵ است که تازگی به بازار عرضه شده است و قیمتی در حدود ۲۶۰ میلیون تومان دارد، اما در بخش مشخصات فنی و آپشن‌های کاربردی، اسکوتر محصول SYM چندان جای رقابت با محصول Keeway ندارد. همچنین در حال حاضر، شرایط فروش اقساطی نیز برای موتورسیکلت Keeway XDV ۲۴۹ توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دسترس است.

منبع اسب بخار
ارسال نظر

پربیننده ترین