کدخبر : 14231 تاریخ انتشار :
A
مسیر طلا از دلار جدا شد

نیت شوم طلا 18 عیار لو رفت!

نیت شوم طلا 18 عیار لو رفت!

طلا 18 عیار بی‌اعتنا به بازار ارز، آماده ثبت رکورد جدید در بازار می‌شود

قیمت ۳۶۰- قیمت طلا در هفته اخیر با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، در حالی که قیمت دلار تغییرات قابل توجهی نداشته و تقریبا ثابت بوده است. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ جدایی مسیر قیمت طلا از دلار نشان‌دهنده تأثیر انس جهانی طلا است که در روزهای اخیر رکورد تاریخی دو هزار و ۶۲۲ دلار را ثبت کرده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اگر طلا از نقاط مقاومت کلیدی عبور کند، احتمال ادامه روند صعودی و رسیدن به قله‌های جدید وجود دارد.

جدایی طلا از دلار

قیمت طلا در هفته اخیر رشد قابل توجه 100 هزار تومانی را پشت سر گذاشت. 24 شهریور 1403 قیمت هر گرم طلا در بازار سه میلیون و 700 هزار تومان بود اما امروز دوم مهر این قیمت مرز سه میلیون و 800 هزار تومان را رد کرده و به سمت بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی سه میلیون و 879 هزار تومان در 26 فروردین سال جاری حرکت می‌کند.

قیمت طلا در کشور ما در بسیاری از مواقع به قیمت دلار بستگی دارد اما در دو هفته گذشته قیمت دلار حتی کاهش هم پیدا کرده است. 21 شهریور قیمت دلار 59 هزار و 790 تومان بود که در این مدت به حدود 59 هزار تومان هم رسید اما دوباره رشد داشت و امروز به 59 هزار و 550 تومان رسیده است. در همین مدت قیمت طلا از سه میلیون و 660 هزار تومان به سه میلیون و 800 هزار تومان رسید. 

نگاهی به نمودار قیمت طلا و دلار نشان ‌دهنده جدایی مسیر ‌آن‌ها است. در حالی که نوسانات دلار در یک محدوده قیمتی بوده و تغییرات قابل توجهی ندارد اوج‌گیری قیمت طلا بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

فرارو | قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۹ دی‌ماه / طلا یک کانال سقوط کرد

دلیل افزایش قیمت طلا

قیمت طلا در کشور ما به قیمت دلار و همچنین قیمت انس جهانی بستگی دارد. در شرایط کنونی و در حالی که قیمت دلار تقریبا ثابت مانده طلا برای افزایش قیمت به انس جهانی تیکه کرده است.

انس جهانی در روزهای اخیر رکورد تاریخی از خود به جا گذاشت و در حالی که روز 21 شهریور دو هزار و 513 دلار قیمت داشت امروز به دو هزار و 622 دلار رسیده است. با این حساب قیمت طلا با همگام شدن با انس جهانی در حال پیشروی بوده و از دلار فاصله گرفته است.

با توجه روند کنونی افزایش قیمت، طلا اگر بتواند از نقاط مقاومت مهم که شامل سه میلیون و 831 هزار تومان، سه میلیون و 856 هزار تومان و سه میلیون و 900 هزار تومان است، عبور کند احتمال ادامه روند صعودی و رسیدن به قیمت‌های بالاتر وجود دارد.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین