کدخبر : 12023 تاریخ انتشار :
A

راهنمای خرید آپارتمان زیر قیمت در منطقه یک؛ شکستن شاخ بازار مسکن در گران‌ترین محدوده تهران

راهنمای خرید آپارتمان زیر قیمت در منطقه یک؛ شکستن شاخ بازار مسکن در گران‌ترین محدوده تهران

در منطقه یک در محله‌هایی مانند زعفرانیه و نیاوران می‌توان آپارتمان‌های زیرقیمت پیدا کرد

قیمت ۳۶۰- قیمت آپارتمان در منطقه یک بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی تقریبا متری ۱۶۰ میلیون تومان است. بنابراین برای خرید یک واحد ۱۰۰ متری در این منطقه باید حدودا ۱۶ میلیارد تومان هزینه داشته باشد و قیمت یک واحد نقلی ۵۰ متری نیز در این منطقه به هشت میلیارد تومان می‌رسد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آپارتمان در شهرقدس با کمتر از دو میلیارد


به گزارش قیمت ۳۶۰؛ بررسی آگهی‌های خرید و فروش مسکن در این منطقه نشان می‌دهد که برخی از واحدهای مسکونی زیر قیمت بازار به فروش گذاشته شده‌اند. 

در منطقه یک و در محله زعفرانیه یک واحد 80 متری با قیمت 11 میلیارد و  950 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که با توجه به میانیگن قیمت هر متر 160 میلیون تومان باید قیمت این آپارتمان 12 میلیارد و 800 میلیون تومان باشد. دلیل ارزانی این واحد احتمالا عمر 31 ساله این بنا است، البته در آگهی ذکر شده که بنا به صورت کاملا بازسازی شده فروخته می‌شود. این آپارتمان انباری و پارکینگ هم ندارد اما از یک اتاق خواب، آسانسور و تراس قابل چیدمان برخوردار است.

در نیاوران نیز یک واحد 70 متری با قیمت هر متر 150 میلیون تومان و قیمت نهایی 10 میلیار و 500 تومان فروخته می‌شود. به خاطر سن بنا که به 17 سال می‌رسد این واحد متری 10 میلیون تومان ارزان‌تر از متوسط قیمت منطقه عرضه شده است. امکانات این آپارتمان دو خوابه کامل بوده و دارای آسانسور، پارکینگ و انباری است. قرار گرفتن در یک موقعیت مکانی مناسب و دسترسی محلی خوب نیز از مزایای این واحد به شمار می‌رود. 

در حالی که یک واحد90 متری در سوهانک باید حدودا 14 میلیارد 400 میلیون تومان قیمت داشته باشد یکی از فروشندگان خانه 90 متری خود را با قیمت 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به بازار مسکن تهران عرضه کرده است. در این مورد نیز سن بنا می‌تواند بیشترین تاثیر را بر قیمت داشته باشد چرا که این واحد 14 ساله است. آپارتمان مذکور دو خوابه بوده و امکاناتی چون آسانسور، پارکینگ و انباری  نیز در دسترس ساکنان قرار دارد.

1920433_663

در ازگل نیز یک واحد 107 متری دوخوابه 13 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. دلیل این ارزانی می‌تواند سن بنا باشد که 21 سال از ساخت آن می‌گذرد؛ همچنین عدم وجود آسانسور در این ساختمان شش طبقه بر قیمت آن اثرگذار بوده است. واحد مد نظر در طبقه سوم این ساختمان قرار گرفته و از امکاناتی نظیر پارکینگ و انباری نیز بهره می‌برد.

یک واحد 100 متری دو خوابه در اراج نیز 11 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت خورده که از قیمت متوسط بازار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان ارازن‌تر است. با توجه به این که امکانات این آپارتمان کامل بوده و موقعیت مکانی و دسترسی آن نیز مناسب است دلیل این قیمت گذاری را می‌توان فقط سن 13 ساله بنا دانست. این واحد در طبقه دوم ساختمان واقع و نور و نقشه خوبی هم دارد.

جدید‌ترین فایل‌های مسکونی در منطقه یک

محله

متراژ

قیمت

زعفرانیه

۸۰

۱۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

نیاوران

۷۰

۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

سوهانک

۹۰

۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

ازگل

۱۰۷

۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

اراج

۱۰۰

۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین