کدخبر : 14033 تاریخ انتشار :
A

مظنه اجاره‌نشینی در محبوب‌ترین نقطه پایتخت؛ اجاره آپارتمان غرب تهران چقدر آب می‌خورد؟

مظنه اجاره‌نشینی در محبوب‌ترین نقطه پایتخت؛ اجاره آپارتمان غرب تهران چقدر آب می‌خورد؟

اجاره آپارتمان در غرب تهران با ودیعه 150 میلیون تومانی امکان‌پذیر است اما این رقم می‌تواند تا بالای یک میلیارد هم افزایش پیدا کند

بنا به ادعای برخی مشاوران املاک و همچنین رصد قیمت ها در بازار ، قیمت اجاره بهای مسکن بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از ابتدای سال جاری تاکنون رشد داشته است. این در حالی است که دولت براساس ماده ۷ قانون تازه مصوب ساماندهی بازار  اجاره بها، مقرر کرده بود امسال مبالغ اجاره در اجاره نامه‌ها در سراسر کشور حداکثر ۲۵‌ درصد افزایش یابد که نشان از ضعف نظارت دولت بر اجرای قانون مصوب شده و هم عدم نظارت اتحادیه های املاک در راستای تعهد به این قانون است. 

یک مشاور املاک منطقه ۵ درخصوص میزان افزایش مبلغ اجاره بها در این منطقه به خبرنگار تابناک گفت: امسال نرخ اجاره بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، درحالی که بارها به مالکان متذکر شدیم که این ارقام بسیار بالاتر از اجاره حقیقی آپارتمان است، اما مالکان توجهی به این مسئله ندارند و قیمت‌ها را هرسال به صلاحدید خود افزایش می دهند. این درحالی است که نه اتحادیه ها نظارتی بر قیمت های نجومی مسکن دارند و نه نظرات کارشناسان املاک در تعیین سقف افزایش هرساله قراردادهای اجاره برای مالکان اهمیت دارد.

وی به قانون تعیین سقف اجاره بها در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قانون تعیین سقف اجاره بها عملا اجرایی نشد و مالکان توجهی به این قانون نکرده و نتیجه اینکه مستاجران همچنان با مشکلات قبل دست به گریبان هستند و امسال نیز با ۳۰ تا ۴۰ درصدی اجاره بها مواجه شدند.  

این مشاوره املاک با اشاره به برخی محله‌ها در منطقه ۵ تهران، اظهار داشت: برخی از محله‌های خاص در منطقه ۵ نسبت به محله‌های مجاور خود دارای برتری بوده و قیمتی بالاتر از عرف دارند؛ برای مثال شمال بلوار مرزداران از جمله خیابان سپهر، الوند یا البرز نسبت به دیگر محله‌ها مانند ایثار، اطاعتی یا فرهنگیان حداقل ۳۰ درصد گران تر هستند. این قاعده در خیابان همیلا هم نسبت به چهارراه عدل صدق می‌کند و آپارتمان‌های خیابان همیلا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران تر از عدل بوده که تناسبی با قیمت های منطقه ندارد.

در ادامه به طور میدانی اجاره بهای برخی از مناطق پر تقاضا در منطقه ۲ و ۵ تهران را بررسی کردیم. گفتنی است برای اطلاع از نرخ قیمت رهن کامل و تغییرات قیمتی رهن - اجاره به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان اضافه یا کسر شدن در مبلغ رهن، ۳ میلیون تومان به اجاره بها اضافه شده یا کاهش می‌یابد.  

اجاره بهای آپارتمان با متراژ ۷۰ - ۶۰ مترمربع در منطقه ۲ و ۵ تهران

اجاره آپارتمان در غرب تهران/رهن کامل در منطقه ۵ چقدر آب می‌خورد؟

 
منبع تابناک
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین