کدخبر : 14903 تاریخ انتشار :
A

خانه‌های قدیمی‌ساز حکم طلا پیدا کردند/ تغییر سلیقه خریداران در بازار مسکن

خانه‌های قدیمی‌ساز حکم طلا پیدا کردند/ تغییر سلیقه خریداران در بازار مسکن

نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد تمایل مردم بای خرید خانه‌های چند سال ساخت خطری برای بازار مسکن است

داود بیگی‌نژاد، نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در رابطه با وضعیت بازار مسکن گفت: بررسی آمارهای مربوط به انعقاد قراردادها در معاملات مسکن حاکی از آن است که ما در حال حاضر در رکود تورمی قرار داریم و تعداد قراردادها متناسب با نیاز افراد جامعه نیست. 

وی در ادامه اظهار کرد: مردم به خرید ملک تمایل دارند، اما این تمایل کافی نیست و باید توانمندی افراد نیز اجازه خرید ملک به افراد را بدهد. 

به گفته بیگی‌نژاد در کنار دلایل اقتصادی، بلاتکلیفی مشاوران املاک در رکود بازار مسکن تاثیرگذار بوده و متاسفانه بازار مسکن به سمت‌وسوی مناسبی حرکت نکرده است. 

نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه تسهیلات مسکن برای تامین نیاز خانوار کافی نیست، عنوان کرد: درحال حاضر بخش قابل توجهی از تسهیلات مسکنی که به عموم افراد جامعه پرداخت می‌شود برای خرید اوراق و هزینه‌های دیگر کسر می‌شود و در نهایت رقم اقساط این تسهیلات نیز در توان اکثر افراد جامعه نیست. 

وی با تاکید بر اینکه با تسهیلات پرداختی در بخش مسکن، نمی‌توان متراژ زیادی خریداری کرد، گفت: با این تسهیلات نیاز افراد جامعه مرتفع نمی‌شود؛ عملا افرادی که می‌خواهند ملکی تهیه کنند یا باید از شرایط تهاتری یعنی تبدیل ملک کوچک به بزرگ استفاده کرده یا با آورده مناسب ملکی را تهیه کنند. 

بیگی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم در مدت اخیر با توجه به توانایی خود بیشتر به خرید آپارتمان‌های چند سال‌ ساخت تمایل پیدا کرده‌اند، افزود: این تغییر رفتار از بررسی‌های معاملات مسکن در مناطق مختلف شهر تهران کاملا مشهود است.

نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است که افزایش تمایل افراد به آپارتمان‌های قدیمی و دوری مردم از آپارتمان‌های نوساز باعث می‌شود سرمایه‌ای در اختیار سازنده‌ها قرار نگیرد که خطری برای ساخت‌وساز مسکن محسوب می‌شود. 

در این میان اجاره‌نشین‌ها نیز شرایط سختی را سپری می‌کنند و کاهش توان مالی، نه تنها خانه‌دارشدن را برای آنها به رویا تبدیل کرده، بلکه هر سال با نزدیک‌ شدن به موعد قراردادشان دغدغه یافتن مسکن با قیمت مناسب دارند. 

به گفته بیگی‌نژاد برخی خانوارهای اجاره‌نشین در سال‌های اخیر به ‌دلیل کاهش توان مالی مجبور شدند به مناطق پایین‌تر شهر بروند یا با محدود کردن متراژ خانه، شرایط سکونت خود را فراهم کنند.

منبع اعتماد
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین