کدخبر : 15121 تاریخ انتشار :
A

قیمت آپارتمان 60 متری در تهران؛ تفاوت چشمگیر مظنه مسکن در شمال و جنوب پایتخت‌

قیمت آپارتمان 60 متری در تهران؛ تفاوت چشمگیر مظنه مسکن در شمال و جنوب پایتخت‌

قیمت آپارتمان 60 متری در تهران به‌طور متوسط 10 میلیون و 740 میلیون تومان است اما در شمال و جنوب پایتخت ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها زمین تا آسمان تفاوت دارد

قیمت ۳۶۰- طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران، پرتقاضاترین متراژ معامله شده در تهران واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر بوده است. در این مطلب قصد داریم قیمت آپارتمان ۶۰ متری در سطح شهر تهران را بررسی کنیم.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ اگر بررسی را از شمال شهر تهران و منطقه یک آغاز کنیم به نظر می آید که بر اساس متوسط قیمت ۱۷۹ میلیون تومان برای هر متر در این منطقه، قیمت یک واحد ۶۰ متر باید به طور متوسط ۱۰ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان باشد. اما در عمل با بررسی آگهی ها می توان موردهای ارزان تری را در این منطقه پیدا کرد. مثلا یک واحد ۶۰ متری ساخت سال ۱۳۸۸ در محله ازگل که دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است را می توان با قیمت هشت میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان صاحب شد یعنی به  قیمت هر متر حدود ۱۴۰ میلیون تومان، که پایین تر از میانگین اعلام شده برای منطقه یک است.

البته در آگهی‌ها موردهای گران‌تری نیز به چشم می‌خورد؛ مثل واحد ۶۰ متری در ولنجک به قیمت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یا ۲۲۵ میلیون تومان برای هر متر که از میانگین قیمت منطقه بیشتر است.

اگر به سمت غرب تهران برویم می‌توانیم به مورد های منطقه دو نگاه داشته باشیم.

این منطقه طبق گزارش بانک مرکزی بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است. قیمت متوسط هر متر مسکن در این منطقه طبق گزارش بانک مرکزی ۱۰۶ میلیون تومان است. با این حساب یک واحد ۶۰ متری در این منطقه به طور متوسط باید شش میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

قیمت آپارتمان قیمت 360

طبق آگهی ها یک مورد واحد 60 متری در محله گیشا با قیمت متری 180 میلیون تومان، 10 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین در مرزدارن می توان واحد 60 متری ساخت 1384 را با پرداخت پنج میلیارد و 150 میلیون تومان صاحب شد که به عبارتی می کند حدود 86 میلیون تومان برای هر متر، البته این واحد آسانسور، انباری و پارکینگ ندارد.

اگر به زندگی در شرق تهران گرایش بیشتری دارید باید گفت که در منطقه چهار متوسط قیمت مسکن برای هر متر 97 میلیون تومان بوده است که برای یک واحد 60 متری پنج میلیارد و 820 میلیون تومان می شود. در آگهی ها در تهران پارس خیابان جشنواره واحد شصت متری نوساز(ساخت 1403) با آسانسور، پارکینگ و انباری را با قیمت پنج میلیارد و  100  میلیون تومان (متری85 میلیون تومان ) می توان مالک شد. در محله شمیران نو با قیمت چهار میلیارد 200 میلیون تومان (متری 70 میلیون تومان) می توانید واحد ساخت سال 1385 را که دارای آسانسور پارکینگ و انباری است صاحب شوید.

و در آخر در جنوب تهران منطقه 19 را می توان به عنوان نمونه آورد که قیمت مسکن در آن به طور متوسط متری 35 میلیون(دومیلیارد و 100 میلیون  تومان برای واحد 60 متری) خرید و فروش می شود. در محله نعمت آباد می توان به قیمت دو میلیارد و 50 میلیون تومان(متری حدود 34 میلیون تومان) واحد 60 متری ساخت سال 1393 را خرید. واحدی دیگری در خانی آباد به قیمت دو میلیارد و 500 میلیون تومان(حدود 41 میلیون تومان برای هر متر ) ساخت 1380 به فروش گذاشته شده است.

قیمت واحد های ۶۰ متری در سطح شهر تهران

موقعیت

سال ساخت

امکانات

قیمت کل

قیمت هر متر

ازگل

۱۳۸۸

آسانسور پارکینگ انباری

هشت میلیارد ۳۸۰ میلیون تومان

۱۳۹ میلیون و۶۶۶ هزار تومان

تجریش

۱۳۹۸

آسانسور پارکینگ انباری

۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۱۵۸ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان

پیروزی

۱۳۸۷

انباری

سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۵۸ میلیون ۳۳۳ هزار تومان

شهرک غرب

۱۳۸۶

پارکینگ انباری

هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۱۲۵ میلیون تومان

نارمک

۱۳۹۳

آسانسور پارکینگ انباری

چهار میلیارد ۵۶۰ میلیون تومان

۷۶ میلیون تومان

صادقیه

۱۳۸۹

آسانسور انباری

پنج میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان

۹۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان

تهران سر

۱۳۸۶

آسانسور پارکینگ انباری

چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۷۵ میلیون تومان

شوش

۱۴۰۱

آسانسور پارکینگ

دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان

۴۷ میلیون تومان

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین