کدخبر : 8295 تاریخ انتشار :
A

مقایسه قیمت آپارتمان در ساری و تهران

مقایسه قیمت آپارتمان در ساری و تهران

گزارش مرکز آمار ایران از تورم فصلی مسکن استان‌ها بیانگر آن است که استان مازنداران طی بهار 1402 رتبه سیزدهم را بین دیگر استان‌ها داشته است. اما اکنون برای خرید آپارتمان در مرکز این استان یعنی شهر ساری چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت مسکن در ایران طی سال‌های اخیر مسیری صعودی را پیموده، اما این صعود در همه استان‌ها به یک اندازه نبوده است. هر استان با توجه به موقعیت قرارگیری و ویژگی‌های محلی آن، شرایط متفاوتی در بازار مسکن و بهای این کالای مصرفی داشته است.


بیشتر بخوانید: با ۲ میلیارد تومان کجای تهران می‌توان خانه خرید؟


مازندران نیز از آن استان‌هایی‌ است که شرایط محلی مانند مسافرپذیر بودن و اجاره روزانه خانه در آن، باعث شده مسکن در آن افزایش قیمت سریعی پیدا کند.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم فصلی مسکن استان‌‌ها، مازندارن طی بهار ۱۴۰۲ تورمی بیشتر از ۲۰ درصد را تجربه کرده و سیزدهمین جایگاه را در بین باقی استان‌ها به خود اختصاص داده است. اما اکنون برای خرید آپارتمان در مرکز این استان، شهر ساری، چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در مازندران

بررسی آگهی‌های مربوط به فروش خانه در ساری حاکی از آن است که در برخی مناطق شهر ساری هنوز امکان آن وجود دارد که آپارتمان‌هایی با بودجه زیر دو میلیارد تومان خریداری کرد. برای مثال اکنون واحدی 80 متری در محدوده گلستان که ساخت آن به سال 1385 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 280 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین واحدی 92 متری نیز با سال ساخت 1396 در محدوده رودکی معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان تعیین قیمت شده است. داشتن بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان خانه‌هایی با متراژ بالاتر از 90 متر را در سبد خرید متقاضیان خانه در شهر ساری قرار می‌دهد.

اکنون آپارتمانی با متراژ 100 متر و 19 ساله در بلوار طالقانی، معادل دو میلیارد و 100 میلیون تومان تعیین قیمت شده است. بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که آپارتمانی نوساز با متراژ بالاتر از 95 متر خریداری کنند.

 

منبع تجارت نیوز
ارسال نظر

پربیننده ترین