کدخبر : 8984 تاریخ انتشار :
A

خرید آپارتمان در شهرکرد چه تفاوتی با تهران دارد‌

خرید آپارتمان در شهرکرد چه تفاوتی با تهران دارد‌

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهرکرد ۴۰ میلیون تومان است. آمارهای رسمی این عدد را در تهران بیش از 85 میلیون نشان می‌دهد

شهرکرد یکی از شهرهایی‌ است که طی سال‌های اخیر تورم و رکود عمیقی را در بازار مسکن پشت سر گذاشته است. رئیس اتحادیه املاک شهرکرد در این باره گفته است: علت گرانی مسکن کمبود ساخت‌وسازهاست؛ ادارات متولی با برداشتن قوانین دست‌وپاگیر، باید شرایط را برای افزایش ساخت‌وساز فراهم کنند. با این وصف، اکنون برای خرید خانه در شهرکرد چه بودجه‌ای باید در نظر داشت؟


بیشتر بخوانید: سبقت اجاره‌خانه از تورم!


برای مثال بهزاد امیدی، رئیس اتحادیه املاک شهرکرد، درباره قیمت مسکن در این شهر گفت: قیمت هر متر مربع زمین با کاربری مسکونی در شهرکرد از ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان و میانگین قیمت هر مترمربع مسکن ۴۰ میلیون تومان است. او افزوده است: میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرکرد ۲۵ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه املاک شهرکرد در خصوص تورم مسکن در این شهر گفته است: علت گرانی مسکن کمبود ساخت‌وسازهاست، ادارات متولی با برداشتن قوانین دست‌وپاگیر باید شرایط را برای افزایش ساخت‌وساز فراهم کنند.

اما با این اوصاف، اکنون برای خرید آپارتمان در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در شهرکرد

بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در شهرکرد نشان می‌دهد، می‌توان با بودجه زیر دو میلیارد تومان در این شهر خانه‌های کوچک‌متراژ خریداری کرد. برای مثال اکنون آپارتمانی 51 متری در محدوده میرآباد غربی که ساخت آن به سال 1384 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اگر متقاضیان بودجه‌ای بین دو تا سه میلیارد داشته باشند، آپارتمان‌های 60 تا 90 متری در سبد خرید آنها قرار می‌گیرد. اکنون آپارتمانی 63 متری در محدوده معلم که سال 1398 ساخته شده دو میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت آپارتمان 90 متری و چهارساله دیگری در محدوده کاشانی دو میلیارد و 900 تعیین قیمت شده است.

متقاضیان خرید خانه در شهرکرد می‌توانند با دارا بودن بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان، آپارتمانی نوساز با متراژ 100 تا 130 متر خریداری کنند. مالک آپارتمانی 125 متری و نوساز در بلوار خواجه نصیر، واحد خود را چهار میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده است.

همچنین داشتن بودجه‌ای بین چهار تا میلیارد تومان این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند، تا آپارتمان‌هایی با متراژ بیش از 140 متری خریداری کنند.

 

منبع ایمنا
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین