کدخبر : 14574 تاریخ انتشار :
A

مقایسه S24 FE و S23 FE؛ دوئل پرچمداران اقتصادی سامسونگ

مقایسه S24 FE و S23 FE؛ دوئل پرچمداران اقتصادی سامسونگ

مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی سامسونگ به مشخصات فنی آن‌ها باز می‌گردد؛ گلکسی S24 FE از تراشه Exynos 2400e استفاده می‌کند که قوی‌تر و کارآمد‌تر است

در این مطلب به بررسی مختصر دو گوشی S۲۴ FE و S۲۳ FE پرداخته شده و تفاوت‌های اساسی این دو نسل از خانواده FE را مرور می‌کنیم؛ بنابراین اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های سری Fan Edition سامسونگ هستید، این مطلب می‌تواند برای انتخاب بین این دو گزینه به شما کمک کند.

تنها چند روز قبل، سامسونگ از تازه‌ترین عضو خانواده FE خود با نام Galaxy S۲۴ FE رونمایی کرد. بر خلاف نسل‌های پیشین، این گوشی خوش قیمت فاصله کم‌تری با پرچمداران مجموعه گلکسی دارد.

گوشی Galaxy S24 FE

گرچه از نظر ظاهری با همان طراحی قدیمی سروکار داریم، اما سامسونگ تصمیم گرفته تغییرات گوناگونی در گلکسی S۲۴ FE ایجاد کرده و آن را از برادر کوچک‌تر خودش یعنی گلکسی S۲۳ FE کمی جدا کند. بر همین اساس، در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی سری Galaxy FE سامسونگ پرداخته‌ایم.

تفاوت Galaxy S۲۴ FE و Galaxy S۲۳ FE در چیست؟

همانطور که انتظار داریم، بخش قابل توجهی از تفاوت این دو گوشی به مشخصات فنی آن‌ها باز می‌گردد و گوشی گلکسی S24 FE را می‌توان یک ارتقای قابل توجه نسبت به نسل قبل معرفی کرد.

تصویری از گوشی Galaxy S23 FE سامسونگ

در گوشی جدید Samsung Galaxy S۲۴ FE شاهد استفاده از تراشه Exynos ۲۴۰۰e هستیم که قوی‌تر و کارآمد‌تر محسوب می‌شود، در حالی که شارژ سیمی ۲۵ واتی دقیقاً همان چیزی است که در گوشی‌های میان‌رده فاقد برچسب Ultra در نامشان انتظار داریم.

سایر سخت‌افزارهای به کار رفته در این دو گوشی تقریباً یکی هستند. به عنوان مثال، هر دو گوشی سری FE سامسونگ از همان میزان رم و حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. البته گوشی جدیدتر Galaxy S۲۴ FE یک گزینه ذخیره‌سازی بیشتر یعنی حافظه ۵۱۲ گیگابیتی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

تفاوت Galaxy S24 FE و Galaxy S23 FE

اندازه و طراحی ظاهری

زمانی که به بررسی ظاهری دو گوشی گلکسی S24 FE و گلکسی S23 FE می‌پردازیم، بسیار شبیه به یکدیگر هستند و فقط گوشی جدید‌تر کمی بزرگ‌تر است.

در گوشی Galaxy S24 FE شاهد استفاده از پنل 6.7 اینچی به جای پنل 6.4 اینچی گوشی Galaxy S23 FE هستیم. هر دو گوشی رزولوشن FHD+ (2340 در 1080 پیکسل) را ارائه می‌کنند؛ این بدان معناست که Galaxy S23 FE تراکم پیکسلی بیشتری در هر اینچ دارد.

Samsung_Galaxy_S24_FE_05.jpg

پنل‌های جلو و عقب در این گوشی‌ها کاملاً صاف بوده و با ریل‌های جانبی آلومینیومی تقریباً مسطح و بریدگی‌های جداگانه برای سه دوربین ترکیب شده‌اند. حتی حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر نیز یادآور سری Galaxy S۲۴ هستند که در جلو پایین نمایشگرهای قرار دارند.

البته باید در نظر داشته باشید که این دو گوشی سری FE سامسونگ به جای در اختیار داشتن سنسور اولتراسونیک که در گوشی‌های پرچمدار وجود دارد، به حسگرهای نوری مجهز هستند.

از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی می‌توان به چهار گرم وزن بیشتر (۲۱۳ گرم در مقابل ۲۰۹ گرم) و باتری بزرگ‌تر ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در Galaxy S۲۴ FE در مقابل باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

سامسونگ گوشی Galaxy S23 FE خود را نزدیک به یک سال پیش (اوایل اکتبر 2023) عرضه کرد. در زمان عرضه، این گوشی از طریق چندین خرده فروش بزرگ یا به صورت قراردادی از یک اپراتور در دسترس قرار گرفته. جالب آن است که اگر از سایت شرکت سامسونگ به صورت مستقیم این گوشی را تهیه می‌کردید، امکان انتخاب بین هر 6 گزینه رنگی وجود داشت، در حالی که اکثر خرده فروشی‌ها تنها چهار رنگ پایه سبز، کرم، گرافیت و بنفش را به‌فروش می‌رساندند.

مقایسه ظاهری S24 FE و S23 FE

نسخه پایه گوشی Galaxy S۲۳ FE با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شد و در صورت انتخاب گزینه‌های دیگر با حافظه بیشتر، مجبور به پرداخت ۶۴۹ دلار بودیم.

در مقابل، گوشی Galaxy S۲۴ FE برای پیش‌سفارش در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ به طور انحصاری در وب‌سایت این شرکت کره‌ای یعنی Samsung.com عرضه شد.

Galaxy S۲۴ FE کمی گران‌تر از مدل قبلی خودش به شمار آمده و نسخه پایه آن با برچسب قیمت ۶۴۹ دلار عرضه می‌شود. البته امکان انتخاب مدل‌های دارای حافظه بیشتر با پرداخت ۷۰۹ دلار وجود دارد.

جمع‌بندی

در بخش انتهایی این مطلب به طور خلاصه تفاوت‌های اساسی این دو گوشی سری Fan Edition سامسونگ را با هم مرور می‌کنیم:

  • گوشی جدید Galaxy S۲۴ FE سامسونگ گرانتر از Galaxy S۲۳ FE است و به جای ۵۹۹ دلار، باید برای تهیه نسخه پایه آن ۶۴۹ دلار بپردازید.
  • گلکسی اس ۲۴ FE سامسونگ بزرگتر از گلکسی اس ۲۳ FE است و به جای صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچ، صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی دارد.
  • گلکسی اس ۲۳ FE باتری کوچک تری نسبت به گلکسی اس ۲۴ FE دارد و به جای ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت، ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند.
  • گلکسی اس ۲۴ FE سامسونگ به لطف پنل‌های گوریلا گلس ویکتوس پلاس در جلو و پشت، دوام بیشتری نسبت به گلکسی اس ۲۳ FE دارد.
  • Galaxy S۲۴ FE با چیپست ارتقا یافته Exynos ۲۴۰۰e قدرتمندتر و احتمالاً خنک‌تر از Galaxy S۲۳ FE در کارهای مختلف ظاهر خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این دو گوشی سری Galaxy FE سامسونگ چیست؟ آیا ارتقا از Galaxy F23 FE به Galaxy F24 FE ارزش دارد؟

منبع شهر سخت‌افزار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین