کدخبر : 9692 تاریخ انتشار :
A

گلکسی A25 ارزش خرید دارد؟

گلکسی A25 ارزش خرید دارد؟

گلکسی A25 از لحاظ کیفیت ساخت و عملکرد یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ است

برخلاف گلکسی A۵۵ و گلکسی A۳۵ که با هیاهوی زیادی به بازار آمدند، گلکسی A۲۵ نسبتاً بی‌سروصدا عرضه شد و حتی استفاده از زبان طراحی Key Island هم نتوانست تغییری در روند ایجاد کند؛ البته این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست؛ زیرا A۲۵ محصولی به‌ظاهر مقرون‌به‌صرفه است؛ هرچند با توجه به شرایط فعلی باید برای خرید آن به‌اندازه‌ی یک گوشی میان‌رده در چند ماه پیش هزینه کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ حداقل ۱۸ میلیون


گلکسی A۲۵ صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی دارد و همچنان از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. از همه‌ مهم‌تر به‌لطف Key Island، دارای ظاهری تازه است و از تراشه‌ی توانمندتری هم قدرت می‌گیرد؛ اما آیا همین بهبودها کافی به‌نظر می‌رسد و باوجود قیمت نسبتاً بالا، گلکسی A۲۵ می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد و خود را در فهرست بهترین گوشی های موبایل بازار جای دهد؟ برای پاسخ به این سؤال تا انتهای بررسی گلکسی A۲۵ همراهمان باشید.

جدول مشخصات فنی گلکسی A۲۵

سخت افزار

توضیحات

ابعاد

۱۶۱ در ۷۶٫۵ در ۸٫۳ میلی‌متر

وزن

۱۹۷ گرم

نمایشگر

۶٫۵ اینچی SuperAMOLED

۱۲۰ هرتز - ۱۰۰۰ نیت

تراشه

اگزینوس ۱۲۸۰

رم و حافظه

۱۲۸GB ۶GB RAM, ۱۲۸GB ۸GB RAM, ۲۵۶GB ۸GB RAM

دوربین

۵۰ مگاپیکسلی واید (f/۱.۸ - سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی - لرزشگیر اپتیکال)

۸ مگاپیکسلی اولتراواید

۲ مگاپیکسلی ماکرو

فیلم‌برداری

۴K@۳۰fps

۱۰۸۰p@۳۰fps

لرزشگیر الکترونیکی

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

باتری

۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

شارژ

۲۵ وات

طراحی مدرن‌تر با فریم تخت و بدون گواهی IP

پیش از پرداختن به عملکرد سخت‌افزاری و دوربین گوشی که احتمالاً بیش از هر بخش دیگری برایتان اهمیت دارد، شاید بهتر باشد در مورد تفاوت‌های گلکسی A۲۵ با نسل گذشته و شباهت‌هایش با گلکسی A۳۵ و حتی گلکسی A۵۵ صحبت کنیم. اصلی‌ترین تفاوت گوشی با نسل گذشته را می‌توان طراحی Key Island و بهره‌مندی از فریم تخت دانست. برای من فریم مسطح حس‌وحال بسیار بهتری نسبت‌به فریم‌های خمیده دارد. اگر شما هم موافق هستید، پس خوشحال باشید که سامسونگ در گوشی اقتصادی جدیدش، از فریم خمیده صرف‌نظر کرده و طراحی مدرن‌تری به آن بخشیده است.

به‌لطف زبان طراحی Key Island که در بررسی گلکسی A۵۵ به‌تفصیل درموردش صحبت کردیم، فریم از حالت خمیده در آمده و کاملاً تخت است؛ اما بخشی که کلیدهای پاور و کنترل صدا را میزبانی می‌کند، همچنان حالت خمیده دارد. فریم پلاستیکی گوشی و بریدگی قطره‌ای دوربین سلفی روی نمایشگر، اجازه نمی‌دهد گوشی حتی از فاصله‌ی دور مانند یک گوشی پریمیوم به‌نظر بیاید؛ به‌ویژه که حالا حتی رقبای پایین‌رده‌تری همچون ردمی نوت ۱۳ ۴G هم از ایجاد حفره در نمایشگر برای پیاده‌سازی دوربین سلفی استفاده می‌کنند.

پلاستیکی‌بودن فریم و پشت گوشی، چندان هم بد نیست و هرچند احتمالاً همگی موافق هستیم که فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای حس‌وحال بسیار بهتری دارد، می‌توانیم (و مجبور هستیم!) نیمه‌ی پر لیوان را ببینیم؛ چراکه پلاستیکی‌بودن فریم، علاوه‌بر بحث کنترل قیمت که برای گوشی‌های اقتصادی اهمیت دوچندانی هم دارد، باعث سبک‌تر شدن گوشی درمقایسه‌با برادران بزرگترش شده و A۲۵ وزن ۱۹۷ گرمی‌اش را مدیون همین انتخاب است.

منبع زومیت
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین