کدخبر : 11939 تاریخ انتشار :
A

وام فرزندآوری 1403؛ اقساط 2.5 میلیونی در هر ماه

وام فرزندآوری 1403؛ اقساط 2.5 میلیونی در هر ماه

وام فرزندآوری با کارمزد 4 درصد و بدون سود به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد

قیمت ۳۶۰- مبلغ وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ به‌طور چشمگیری بیشتر شد. افراد می‌توانند این وام را برای فرزند اول تا پنجم دریافت کنند. مبلغ وام نیز از ۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ مبلغ وام فرزندآوری نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد برای فرزندان اول، دوم، سوم  و پنجم و ۲۵ درصد برای فرزند چهارم افزایش یافته است.

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. برای فرزند اول، این وام به ۴۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم به ۸۰ میلیون تومان، برای فرزند سوم به ۱۲۰ میلیون تومان و برای فرزند چهارم به ۱۵۰ میلیون رسیده است. همچنین، برای فرزند پنجم مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مبلغ وام فرزندآوری به‌طور میانگین ۳۳ درصد به ازای فرزندان اول، دوم، سوم و پنجم و ۲۵ درصد به ازای فرزند چهارم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

شرایط دریافت وام فرزندآوری

برای دریافت وام فرزندآوری، علاوه بر این که فرزند خانواده باید متولد سال 1400 به بعد باشد، چند شرط دیگر نیز وجود دارد که لازم است تا این تسهیلات به خانواده‌ها اختصاص یابد. این شرایط به شرح زیر هستند.

طبق تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند به خانواده‌هایی اعطا می‌شود که نرخ باروری در شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بیشتر از ۲٫۵ نباشد.

فرزند باید از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و حداکثر دو سال از تولد او گذشته باشد تا واجد شرایط دریافت وام فرزندآوری باشد.

هر خانواده می‌تواند برای حداکثر پنج فرزند خود وام فرزندآوری دریافت کند، اما این تسهیلات تنها یک بار برای هر فرزند تعلق می‌گیرد.

حتی اگر در زمان بازپرداخت وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند جدیدی شود، این تسهیلات به فرزند تازه نیز اعطا خواهد شد.

وام فرزندآوری سایت قیمت 360

برای دریافت وام فرزندآوری به سپرده‌گذاری نزد بانک نیازی نیست. یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای دریافت وام فرزندآوری الزامی بوده و کارمزد آن نیز سالانه چهار درصد است. شایان ذکر است که با توجه به اینکه وام فرزندآوری قرض‌الحسنه محسوب می‌شود سود ندارد.

اقساط وام فرزندآوری چقدر است؟

مدت زمانی که برای بازپرداخت تسهیلات خود دارید و باید وام‌تان را تسویه کنید، به مبلغ وامی که دریافت کرده‌اید بستگی دارد. اگر شما پس از تولد فرزند اول، وام ۴۰ میلیون تومانی گرفته‌اید، باید در مدت ۳۶ ماه (سه سال) آن را بپردازید؛ در این صورت مبلغ هر قسط یک میلیون و 212 هزار تومان است ؛البته در ماه‌های استثنا یعنی قسط اول ( 1 میلیون و 600 هزار تومان) قسط 13 ( 1 میلیون و 66 هزار تومان) و قسط 25 (533 هزار تومان) خواهد بود.

در صورتی که مبلغ وام شما ۸۰ میلیون تومان (برای فرزند دوم) باشد، لازم است که ظرف ۴۸ ماه (چهار سال) آن را تسویه کنید. مبلغ هر قسط در این وام 1 میلیون 818 هزار تومان است.

اگر وام شما ۱۲۰ میلیون تومان و برای فرزند سوم بوده است، باید در مدت ۶۰ ماه (پنج سال) بازپرداخت را انجام دهید. مبلغ هر قسط در این وام 2 میلیون و 118 هزار تومان خواهد بود.

اگر وامی که دریافت کرده‌اید به مناسبت تولد فرزند چهارم و به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان باشد، برای تسویه آن ۷۲ ماه زمان دارید و باید در هر ماه مبلغ 2میلیون و 272 هزار تومان به عنوان قسط وام پرداخت کنید.  


بیشتر بخوانید: مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳/ صف ۲۷۰ هزار نفری برای دریافت تسهیلات


همچنین، اگر تسهیلات شما ۲۰۰ میلیون تومان باشد، تا ۸۴ ماه (هفت سال) فرصت دارید تا هر ماه ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان پرداخت کرده و وام را تسویه کنید.

توجه داشته باشید که ماه‌های استثنا برای همه وام‌ها وجود دارد که برای هر وام متغیر است. با توجه به کارمزد سالیانه ۴ درصد، مبلغ نهایی پراخت وام به ترتیب برای فرزند اول تا پنجم ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ۸۸ میلیون تومان، ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۱۷۱ میلیون تومان و ۲۳۲ میلیون تومان خواهد بود.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین