کدخبر : 10803 تاریخ انتشار :
A

هفت شاهزاده قلدر به‌جای شاسی‌بلند میلیاردی ایران‌خودرو!

هفت شاهزاده قلدر به‌جای شاسی‌بلند میلیاردی ایران‌خودرو!

تویوتا کرولا و شورلوت ترکس و دوجین خودرو معروف در بازار جهانی در دسته خودروهای 20 تا 23 هزار دلار قرار می‌گیرند؛ تقریبا معادل قیمت تعیین‌شده برای ری‌را ایرانخودرو!

قیمت ۳۶۰- قیمت ری‌را ایران‌خودرو به‌شکل غیررسمی یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت ری‌را ایران‌خودرو البته از نظر وزیر صمت کمتر خواهد بود و حرف از ارقان زیر یک میلیارد به‌میان آمده است. با این حال با نگاهی به بازار خودرو جهانی و البته کشور‌های اطراف می‌شود به دست‌کم به هفت محصول اسم‌ورسم‌دار در بازه قیمت ری‌را ایرانخودرو رسید. نکته مهم ماجرا، حضور بخشی از همین مدل‌ها به‌عنوان خودرو‌های وارداتی در کشور است که البته تا دوبرابر قیمت جهانی پا به سامانه یکپارچه خودرو وارداتی می‌گذارند.

کیا سول ۲۰۲۴

کیا سول وارداتی قیمت 360

کیا سول که برای بازار آمریکا طراحی شده، قیمتی معادل 21 هزار و 350 دلار دارد که به‌پول خودمان چیزی نزدیک معادل قیمت ری‌را ایران‌خودرو است.


بیشتر بخوانید: قیمت سدان برقی ایران‌خودرو مشخص شد؛ تقریبا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون


تمام نمونه‌­های کیا سول ۲۰۲۴ به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده‌اند، که ۱۴۷ اسب‌­بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به محور جلو انتقال می‌دهد.

مزدا CX-۳۰

مزدا CX وارداتی قیمت 360

مزدا CX-30 توسط یکی از شرکت‌‌های وارد کننده به ایران آمده و از پیشرانه 2 لیتری e-SKYACTIVE G بهره‌مند شده که توسط گیربکس 6 سرعتع اتوماتیک SKYACTIVE-DRIVE، با حالت اسپرت، نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. قیمت مزدا CX-30 به 22 هزار دلار نمی‌رسد اما ارقام اعلام شده برای قیمت مزدا CX-30 بیشتر از این حرف‌هاست.

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا وارداتی قیمت 360

تویوتا کرولا وارداتی در دو نسخه 1.2 لیتر و 1.5 لیتر به کشور آمده است. ‌ نسخه قوی‌تر، به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که سه سیلندر بوده و 120 اسب‌بخار قدرت و 149 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو نسخه به گیربکس CVT مجهز شده‌اند. حداکثر سرعت کرولا 180 کیلومتر بر ساعت تعیین شده و مصرف سوختش 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

فولکس واگن TAOS

فولکس واگن قیمت 360

فولکس واگن TAOS کراس‌اور جمع‌وجوری است که از نظر ابعاد کوچک‌تر از تیگوان و بزرگ‌تر از T-Cross طراحی شده. تائوس پاسخی بود به بازار کراس‌اورهای کامپکت که جای خالی فولکس در آن حس می‌شد. فولکس واگن TAOS نهایتا حدود 23 هزار دلار قیمت دارد و از قوای محرکه گلف و تیگوان بهره می‌برد. یعنی همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 158 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی عدد بهتری را نسبت به نیسان قشقایی به نمایش می‌گذارد. فولکس برای این خودرو دو جعبه‌دنده 8 و 7 سرعته اتوماتیک و دو حالت تک و دو دیفرانسیل را در نظر گرفته است.

هیوندای کونا

هیوندای کونا قیمت 360

قیمت هیوندای کونا در بازار جهانی نهایتا 23 هزار دلار یعنی معادل یک میلیارد و 350 میلیون تومان است اما بعد اضافه شدن به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تا مرز دو میلیارد و 500 میلیون تومان بالا رفت. هیوندای کونا 2024 با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 149 اسب‌‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس CVT عرضه خواهد شد.

شورلوت ترکس

شورلوت ترکس قیمت 360

شورولت ترکس جزو خودرو‌های وارداتی نیست و خیلی‌ها آن را با شورلوت بلیزر مقایسه می‌کنند. محصولی که حداکثر 24 هزار دلار یعنی در بازه قیمت ری‌را ایران‌خودرو قرار می‌گیرد. شورولت ترکس به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده است، که 155 اسب‌‌بخار قدرت و 239 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌‌کند. علیرغم خروجی بیشتر پیشرانه قبلی، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت شورولت ترکس 2024 با یک ثانیه کاهش به 8.6 ثانیه رسیده است. شورولت از کاهش مصرف سوخت خبر داده، هرچند از اعلام اعداد دقیق خودداری کرده است.

میتسوبیشی‌ اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر قیمت 360

میتسوبیشی اوتلندر وارداتی با پیشرانه 1.5 لیتری توربو بنزینی و یک پیشرانه برقی کوچک 48 ولتی طراحی شده که این خودرو را به یک محصول هیبرید تبدیل می‌کند. این مجموعه فنی حداکثر قدرت 160 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر CVT  به محور جلو این کراس‌اوور ژاپنی منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد میتسوبیشی اوتلندر وارداتی به ترتیب برابر با 6.7 لیتر در صد کیلومتر و 10 ثانیه است که برای خودرویی با وزن بیش از 1.6 تُن اعداد قابل قبولی هستند.

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین