کدخبر : 11695 تاریخ انتشار :
A

کیا سلتوس در ایران؛ ورود سومین شاسی‌بلند کره‌ای به بازار رسمی شد

کیا سلتوس در ایران؛ ورود سومین شاسی‌بلند کره‌ای به بازار رسمی شد

کیا سلتوس توربو بعد کیا تلوراید و کیا سورنتو سومین شاسی‌بلندی است که حضورش در بازار خودرو کشور ظرف هفته‌های اخیر تایید می‌شود

اخیرا شرکت کوشا خودرو بعد از عرضه موفق نسخه پایه کیا سلتوس با پیشرانه تنفس طبیعی از نسخه توربو این کراس اوور شرکت کیا رونمایی کرده است


بیشتر بخوانید: فروش نقد و اقساط پیکاپ کرمان موتور آغاز شد


بعد از رفع ممنوعیت واردات خودرو های خارجی، کیا سلتوس یکی از اولین خودرو های کره ای هایی بود که پایش به ایران باز شد و توانست جای خود را در بازار ایران باز کند.

اما نقدی که همواره به خودرو های وارداتی کره ای وارد بوده این است که این خودرو ها بر خلاف قیمت به نسبت بالایی که در بازار ایران دارند آنچنان مشخصات و امکانات قابل قبولی را به مصرف کننده ارائه نمی دهند و این موضوع نیز در مورد کیا سلتوس صادق بود اما خوشبختانه اخیرا شرکت کوشا خودرو توانسته نسخه توربو این کراس اوور کیا را وارد بازار ایران کند که نسبت به نسخه اولیه که در بازار ایران عرضه شد، امکانات بیشتر و مشخصات بهتری دارد. ما در این مطلب سعی داریم به صورت مختصر و کوتاه نسخه جدید کراس اوور توربو کیا معرفی کنیم اما پیش از هر چیزی بد نیست چند نکته را در مورد این خودرو بدانیم.

کیا سلتوس

کیا سلتوس یکی از کراس اوور های محبوب شرکت کیا است که تولید آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و به لحاظ ابعادی از کیا اسپورتیج کوچک تر و از کیا سونت بزرگ تر بوده و بر اساس پلتفرم K2 کیا – هیوندای طراحی شده است. نکته ای که باید در مورد این خودرو بدانیم این است که این کراس اوور کیا در قاره اروپا عرضه نمی شود چرا که بازار هدف این خودرو بازار های هدف کیا سلتوس، بازار کشور هایی نظیر آمریکا و استرالیا و بازار های در حال توسعه است.

نسخه پایه کیا سلتوس

مشخصات فنی کیا سلتوس توربو

 نسخه جدید کیا سلتوس از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۲ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. اگر بخواهیم این نسخه کراس اوور توربو کیا را با نسخه تنفس طبیعی خود مقایسه کنیم باید بگوییم که نسخه جدید می تواند ۶  اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید کند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که جعبه دنده به کار رفته در نسخه تنفس طبیعی کیا سلتوس از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است اما همان طور که گفته شد در نسخه توربو از جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه خشک استفاده شده است.

مشخصات فنی نسخه پایه کیا سلتوس

آپشن ها و امکانات کراس اوور توربو کیا

اما کراس اوور توربو کیا چه امکانات و آپشن هایی دارد، سوالی است که قرار است در ادامه به آن پاسخ دهیم. مسلما نسخه توربو کیا سلتوس آپشن های بسیاری را دل خود جای داده و نسبت به نسخه تنفس طبیعی پکیج آپشن و امکانات کامل تر و بیشتری را ارائه می دهد.

کابین نسخه پایه کیا سلتوس

تنظیم برقی صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو، سامانه رانندگی بین خطوط، رادار خط خوان، محدود کننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد، سیستم استارت و استاپ موتور، سنسور پارک جلو و عقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای و… همگی از امکاناتی است که در این کراس اوور توربو کیا می بینیم.

منبع آخرین خودرو
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین