کدخبر : 12043 تاریخ انتشار :
A

مقایسه تویوتا لوین و هوندا سیویک؛ دوئل سدان‌های تازه‌نفس در ایران

مقایسه تویوتا لوین و هوندا سیویک؛ دوئل سدان‌های تازه‌نفس در ایران

دو سدان وارداتی جدید در بازار خودرو تویوتا لوین و هوندا سیویک هستند که هرکدام با داشتن مشخصات منحصربفرد می‌توانند برای مشتریان ارزش خرید بالاتری داشته باشند

با باز شدن مجدد درهای واردات، شاهد حضور مجدد برندهای معتبری همچون تویوتا، هوندا، کیا و هیوندای در کشور هستیم و در این بین علاوه بر کراس اوورها که همیشه طرف‌داران خاص خود را دارند، سدان های متنوعی نیز وارد بازار کشورمان شده است، که در ادامه قصد داریم دو نمونه از این سدان ها را، لوین و سیویک، پیش روی یکدیگر قرار دهیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بالاتری را ارائه می دهد.


بیشتر بخوانید: قیمت ال‌ ۹۰ در بازار آزاد امروز ۲۳ مرداد


تویوتا لوین و هوندا سیویک

تویوتا لوین

لوین یکی از محصولات تویوتا ویژه بازار چین است که البته در حال حاضر برای اولین بار است شاهد حضور این سدان در ایران هستیم. به طور کلی، تویوتا لوین را می توان همان کرولا دانست، زیرا از نظر طراحی ظاهری، مشخصات فنی، امکانات و… به تویوتا کرولا که در ایران بسیار شناخته شده تر است، شباهت زیادی دارد.

لوین در کارخانه GAC چین به تولید می رسد. تویوتا لوین در بخش ظاهری درست برخلاف برادر تنی خود یعنی کرولا، طراحی بسیار جذاب تر و مدرن تری دارد. در قسمت دماغه لوین با چراغ هایی کشیده مواجه هستیم که در مقایسه با چراغ کرولا جذابیت بیش‌تری دارد و سپر با یک ورودی هوای بزرگ سبب شده است تا خودرو اسپرت تر از سگمنت اقتصادی خود جلوه کند. طراحی عقب لوین اما به اندازه ی نمای جلو گیرا نیست و شاید بتوان گفت کرولا در این بخش از زیبایی بیش‌تری برخوردار است.

هوندا سیویک

در طرف مقابل، سیویک را داریم؛ سدانی با طراحی بسیار هماهنگ که در نگاه اول گویی با یک آکورد کوچک تر و جذاب تر مواجه هستید. چراغ های کشیده از دو طرف به صورت پله ای به جلوپنجره باریک خودرو متصل هستند و طراحی سپر برخلاف لوین به گونه ای است که هم چاشنی اسپرت دارد و هم چاشنی لوکس و خانوادگی.

در نمای کناری نیز پختگی همیشگی هوندا را شاهدیم و چراغ های عقب نیز با گرافیک Lشکل و فیزیک بزرگ، لوکس و جذاب جلوه می کنند.

در کل می توان گفت طراحی ظاهری سیویک نسبت به لوین پخته تر و اندکی لوکس تر است و در طرف مقابل، لوین شاید کمی اسپرت تر و جوان پسندتر باشد.

امکانات دو خودرو

تویوتا لوین توربو هیبرید

تویوتا لوین بنزینی قرار است با سطح آپشنی پایین تری نسبت به نسخه هیبرید عرضه شود. هفت ایربگ (زانویی راننده)، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار تایرها، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، آنتی ترپ شیشه ها و سانروف، صندلی ایزوفیکس، سیستم هشدار و جلوگیری تصادف از جلو با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل، رادار بین خطوط فعال، نور بالا اتوماتیک، سیستم ورودی بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دستی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… از امکانات مهم لوین بنزینی اند.

هوندا سیویک

از امکانات ایمنی و رفاهی سیویک هم می توان به مانیتور ۹ اینچی، گرم‌کن جلو، سانروف، ۸ عدد اسپیکر، شارژر ۱۲ ولت، ۳ حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هشت عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار بین خطوط، رادار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، دوربین عقب، تهویه عقب، آینه الکتروکرومیک، سانروف، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

مشخصات فنی دو خودرو

تویوتا لوین

تویوتا لوین بنزینی وارداتی مانند کرولا دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی پیشرانه لوین توربو هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ های جلوی این خودرو انتقال می یابد.

هوندا سیویک

در هوندا سیویک وارداتی آذریوردسال شاهد استفاده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ هستیم. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس CVT نسل سه با تعویض مصنوعی ۹ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر است.

سوالات متداول

تویوتا لوین بنزینی چه مشخصاتی دارد؟

تویوتا لوین بنزینی وارداتی مانند کرولا دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی پیشرانه لوین توربو هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ های جلوی این خودرو انتقال می یابد.

هوندا سیویک چه مشخصاتی دارد؟

در هوندا سیویک وارداتی آذریوردسال شاهد استفاده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ هستیم. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس CVT نسل سه با تعویض مصنوعی ۹ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر است

منبع اسب بخار
خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین