کدخبر : 12137 تاریخ انتشار :
A

مقایسه دناپلاس آپشنال و شاهین پلاس؛ نبرد گران‌ترین سدان ایرانی

مقایسه دناپلاس آپشنال و شاهین پلاس؛ نبرد گران‌ترین سدان ایرانی

دنا پلاس آپشنال و شاهین پلاس دو خودرو هم رده هستند که با قیمت‌های تقریبا مشابهی در کارخانه به فروش می‌رسند

قیمت۳۶۰- قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه حدود ۷۰۱ میلیون تومان و در بازار آزاد نزدیک به ۹۶۰ میلیون تومان است. در مقابل، قیمت شاهین پلاس در کارخانه به حدود ۶۳۸ میلیون تومان می‌رسد.


بیشتر بخوانید: پنج خودرو وارداتی با بودجه زیر دو میلیارد


به گزارش قیمت ۳۶۰؛ هر دو خودرو به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز هستند و می‌توانند تجربه رانندگی روانی را ارائه دهند.

مقایسه دناپلاس آپشنال و شاهین پلاس؛ اختلاف قیمت

قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه حدودا 701 میلیون تومان است. این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود 960 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت شاهین پلاس در کارخانه نزدیک به 638 میلیون تومان اعلام شده اما این قیمت بدون احتساب هزینه مالیات، شماره‌گذاری و ... است و گفته می‌شود قیمت نهایی این خودرو بین 720 تا 750 میلیون تومان خواهد بود. قیمت بازار شاهین پلاس با توجه به اینکه هنوز به بازار آزاد پا نگذاشته است، در حال حاضر مشخص نیست.

مقایسه دناپلاس آپشنال و شاهین پلاس؛ اختلاف مشخصات فنی

شاهین پلاس با پیشرانه ME16 و حجم موتور 1.6 لیتر، قادر به تولید 114 تا 115 اسب بخار قدرت و 145 تا 147 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو از فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی (VVT-i) بهره می‌برد.

دنا پلاس آپشنال با پیشرانه EF7 توربو، حجم موتور 1.65 لیتر، و قدرت 150 اسب بخار، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. همچنین، این خودرو با گشتاور 215 نیوتن متر، شتاب و تسریع بهتری دارد.

1134928_440

در هر دو خودرو جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس آپشنال 8.1 لیتر در صد کیلومتر بوده و شتاب‌گیری صفر تا 100 آن 10.5 ثانیه زمان می‌برد، این اعداد در شاهین پلاس 7.2 لیتر بوده مدت زمان شتاب‌گیری آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست. 

مقایسه دناپلاس آپشنال و شاهین پلاس؛ اختلاف آپشن‌‌‌ها

دنا پلاس آپشنال با چهار کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و EBD، و کنترل پایداری الکترونیکی ESC ایمنی خوبی را فراهم می‌کند. همچنین، امکاناتی نظیر آینه الکتروکرومیک، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی و سیستم KEYLESS را داراست.

شاهین پلاس نیز از امکاناتی چون فرمان کمکی برقی، سانروف، و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی مجهز است. این خودرو همچنین دارای دو کیسه هوا و سنسور پارک بهره می‌برد. 

مقایسه دناپلاس آپشنال و شاهین پلاس در یک نگاه

مشخصات

دنا پلاس آپشنال

شاهین پلاس

حجم موتور

۱.۶۵ لیتر

۱.۶ لیتر

قدرت

۱۵۰ اسب بخار

۱۱۵ اسب بخار

گشتاور

۲۱۵ نیوتن متر

۱۴۷ نیوتن متر

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۱ لیتر

۷.۲ لیتر

شتاب‌گیری

۱۰.۵ ثانیه

-

قیمت کارخانه

۷۱۰ میلیون تومان

۶۳۸ میلیون تومان

قیمت بازار

۹۶۰ میلیون تومان

-

خواندنی‌ها
ارسال نظر

پربیننده ترین